Kurczak z bananem (P)

1. Data: 2003-06-07 19:16:58

Temat: Kurczak z bananem (P)
Od: "Zoja" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich bardzo serdecznie :o)

Na imie mam Agnieszka, mieszkam w Bydgoszczy. Kilka razy zdarzylo mi sie
zamiescic tutaj pytania i zawsze uzyskalam odpowiedz, za co dziekuje :o)
jakos nie osmielilam sie jednak wyjsc z wlasna propozycja, ale dzis w ramach
tzw. "wkupnego"... :o) podam jeden przepis. Sama go sobie wymyslilam, ale
jesli ktos gdzies rownolegle kiedys cos takiego opracowal - to przepraszam
za powtorke :o)

Kurczak z bananem
Biore piersi z kurczaka - filety i kroje w kostke, przyprawiam sokiem z
cytryny i sola. W garnku podsmazam na oleju cebule i czosnek, jak sie
zeszkli dodaje curry i po chwili wrzucam kurczaka. Jak sie juz poddusi
wystarczajaco i kurczak jest dobry to dodaje pokrojone w kostke banany. To
wszysko przyprawiam koniecznie cynamonem i w zaleznosci jakie curry mi sie
trafilo - ostrym pieprzem lub papryka. Nie mozna przesadzic :o) ostry smak
powinien przelamac smak banana. Proporcje dobieram "na oko", cos mniej
wiecej: 2 filety z piersi kurczaka, 2 banany, cebula i 2-3 zabki czosnku.

Mam nadzieje, ze komus sie spodoba i wyprobuje :o) polecam. Pozdrawiam
a.

1. Data: 2003-06-07 19:59:18

Temat: Re: Kurczak z bananem (P)
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wow:)

Podoba mi się.

A propos - ostatnio jadłam bułki cynamonowe ...- ale to w extra poscie
napiszę.

pozdr

cherokee
znad michy truskawek ze smietaną

1. Data: 2003-06-07 21:56:25

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dodaj jeszcze kiedyś nieco ananasa i rodzynek.
Moja mama tacie cudo kiedyś robiła, jest super.
Acha, do tego sałatka z kapusty pekińskiej z mandarynką i ryż.

Danka

1. Data: 2003-06-08 00:32:22

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

A jak się robi surówkę z pekińskiej i mandarynki? Proszę o szczegóły. Co w
ogóle można dodać do tej surówki żeby ją urozmaicić? Ja zawsze robię ją z
majonezem i kukurydzą. Już mi trochę zbrzydła. Jadam całą zimę!
Monika

1. Data: 2003-06-08 19:58:05

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak się robi surówkę z pekińskiej i mandarynki? Proszę o szczegóły. Co w
> ogóle można dodać do tej surówki żeby ją urozmaicić?

Mandarynka w kosteczkę, pekińska po swojemu, a do tego prosty sosik w
postaci soku z cytryny z cukrem lub inny sok owocowy (np z krtonu). Ja
ostatnio polałam sałatkę sokiem brzoskwiniowym i bardzo mi to smakowało.
Można tu wkroić jeszcze banany, kiwi itp i pomimo słodkawego smaku bardzo
pasuje do wszelkich dań obiadowych (mięsko, ziemniaczki, ryż itd...)

Danka

1. Data: 2003-06-08 20:40:35

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

A czy mogę do tej surówki z mandarynką dać majonez czy to się będzie bardzo
kłóciło?

1. Data: 2003-06-08 20:49:49

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy mogę do tej surówki z mandarynką dać majonez czy to się będzie
bardzo
> kłóciło?

Jakoś sobie tego nie wyobrażam, ale zawsze można spróbować.
Ja się raczej nie odważę, ale daj znać jak to smakuje, jeśli zrobisz.

Danka

Co dziś jadłam na obiad (P)
Placki ziemniaczane
porażka kulinarna z morżonego mintaja