Kurki dlugodystansowe

1. Data: 2001-09-05 08:52:46

Temat: Kurki dlugodystansowe
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po mailu do Krysi KT siedze i zastanawiam się jak zrealizować obietnicę.
Wykluczyłem
- suszenie
- marynowanie
- mrożenie
- pakowanie próżniowe

Powoli konczą mi się pomysły, co zrobić aby kurki dotarły w stanie choć
trochę przypominającym "takie prosto z lasu"
Zastanawiam się nad pasteryzacją (nie - gotowaniem) w słonej wodzie.

Zadzwoniłem do st.., czy może ona (jakby nie było: kobita) ma jakiś
pomysł.
Miała: Kup mi bilet, to sama zawiozę :))

Ma ktoś jakiś lepszy pomysł?

Przypominam (dla niezorientowanych): chodzi o utrzymanie świeżości
grzybów (kurek) przez ok. 2 tygodnie (myślę, że tyle wystarczy)

sadyl

1. Data: 2001-09-05 08:53:31

Temat: Re: Kurki dlugodystansowe
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Zadzwoni?em do st.., czy mo?e ona (jakby nie by?o: kobita) ma jaki?
>pomys?.
>Mia?a: Kup mi bilet, to sama zawioz? :))
>
>Ma kto? jaki? lepszy pomys??
>
>Przypominam (dla niezorientowanych): chodzi o utrzymanie ?wie?o?ci
>grzybów (kurek) przez ok. 2 tygodnie (my?l?, ?e tyle wystarczy)
>
>sadyl

Mnie tam sie pomysl podoba (cena biletu podobno nieco powyzej 600
zl)

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-05 09:10:58

Od: "cezary gmyz" <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po mailu do Krysi KT siedze i zastanawiam się jak zrealizować obietnicę.
> Wykluczyłem
> - suszenie
Gdzies w domu mam tez przepis pt grzyby suszone jak swieze, no ale skoro
wykluczyles suszenie...zreszta kurek chyba sie nie da ususzyc do domowego
uzytku, choc wiem, ze suszone wchodza w sklad Vegety

> Powoli konczą mi się pomysły, co zrobić aby kurki dotarły w stanie choć
> trochę przypominającym "takie prosto z lasu"
> Zastanawiam się nad pasteryzacją (nie - gotowaniem) w słonej wodzie.

Pewna moja znajoma robi grzyby w takiej slonej zalewie i po odmoczeniu z
trudem daje sie rozpoznac, ze byly jakos konserwowane. Oczywiscie mowie o
sytuacji uzycia grzybow w potrawie. Nie wiem jednak jak wychodzi to w
przypadku kurek bo w przypadku prawdziwkow zwanych tez borowikami lub
grzybami oraz podgrzybkow sprawdza sie znakomicie
Czarek

1. Data: 2001-09-06 06:22:12

Od: "Pooh" <j...@s...uml.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Słyszałem, że jakoby można grzyby przechowywać w tłuszczu (czyt. smalcu).
Przepis gdzieś widziałem i może znajdę. Procedura zdaje się być
nieskomplikowana: Umytego grzyba zalewamy roztopionym smalcem i czekamy. W
celu konsumpcji wywalamy wszystko na patelę i po podgrzaniu wyławiamy
grzyba, którego i tak pewnie potem usmażymy z jajeczkiem, więc resztki
tłuszczu mu niestraszne.
Zastanawiam się tylko czy nie trzeba aby (przed utopieniem w smalcu) grzyba
podgotować. Sprawdzę.

--
Pooh - bardziej żółty niż zielony.

1. Data: 2001-09-06 07:11:31

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sadyl <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...
> Ma ktoś jakiś lepszy pomysł?
>
> Przypominam (dla niezorientowanych): chodzi o utrzymanie świeżości
> grzybów (kurek) przez ok. 2 tygodnie (myślę, że tyle wystarczy)
>
> sadyl

Sadylek sobie kupi lodowke ze strefa zerowa to nic nie bedzie musial robic,
tylko wlozyc w woreczku foliowym i przez dwa tygodnie wyjmowac po
trochu....ale bilet chyba taniej wychodzi?
Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-09-06 07:53:43

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pooh wrote:

> Słyszałem, że jakoby można grzyby przechowywać w tłuszczu

Tak, znam to
Ale chodzi mi o zachowanie naturalnego smaku i aromatu a w wypadku
utopienia grzybów w smalcu chyba się to nie uda :)

sadyl

1. Data: 2001-09-06 07:56:01

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata Solon wrote:

> Sadylek sobie kupi lodowke ze strefa zerowa to nic nie bedzie musial robic,

Sadylek (wrrrrr) po raz n-ty prosi o uwazniejsze czytanie - nie chodzi
mi przechowanie dla siebie ale o konserwację celem wysyłki
A wysyłka lodówki z dołączonym agregatem prądotwórczym troszkę mnie
przerasta :))

sadyl

1. Data: 2001-09-06 11:14:32

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mi przechowanie dla siebie ale o konserwację celem wysyłki
> A wysyłka lodówki z dołączonym agregatem prądotwórczym troszkę mnie
A może przetestuj pojemnik podciśnieniowy taki sztywny, może i miękki a
grzybki surowe albo w lekkiej słonej zalewie? Przez 2 tyg. nie powinno im
się nic stać. Ale na wszelki wypadek włożyłbym do pojemnika styropianowego
aby nie było dostępu światła i względnie stała temp.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-09-06 12:47:40

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> A może przetestuj pojemnik podciśnieniowy taki sztywny, może i miękki a
> grzybki surowe albo w lekkiej słonej zalewie?

Własnie - nie mam dostpu do pojemniczkow jako i do ssawek (np slynne
urzodzonko Zeptera do pakowania prozniowego)

Chyba jednak pozostane przy krotkiej pasteryzacji

sadyl

1. Data: 2001-09-06 12:54:54

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mi przechowanie dla siebie ale o konserwację celem wysyłki
> A wysyłka lodówki z dołączonym agregatem prądotwórczym troszkę mnie

Agatka (buuuuu) przeprasza za nieuwage, bo rownoczesnie poskramiala
rozbrykane dziecie i jego raczki na klawiaturze, a wymagac od kobiety
podzielnosci uwagi to chyba za duzo?

Agata (mam sobie skombinowac jakis slupek?)

kurczak na chrupko z kielkami
ekologiczne warzywa
RE: RE: blok czekoladowy...
RE: blok czekoladowy...