Kwiatki w absolutny cieniu ?

1. Data: 2001-02-07 13:41:34

Temat: Kwiatki w absolutny cieniu ?
Od: "Anna Kupras" <a...@l...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam po raz drugi, pierwszy raz przywitałam się z Grupowiczami
jesienią :)
Mam następujący problem i liczę na Waszą radę.
Jest sobie kawałek ziemi, niewielki, jakieś 80x120 cm. Panuje tam
wieczny cień, gdyż od strony południowej i wschodniej jest wysoki mur.
Obecnie rośnie tam jedna thuja (wys. ok 1m). Do tej pory ziemia ta
była porośnięta mocno zaniedbanymi kępami trawy. A ponieważ jest to
reprezentacyjny kawałeczek przy wejściu do domu, to "coś" tam trzeba
posadzić. Sercem ciągnie mnie do jednorocznych, ew. 2-letnich
kwiatków. Np. czy konwalie, bratki, niezapominajki, begonie,
pierwiosnki, stokrotki, naparstnice, miesiącznice roczne tam zakwitną.
Nie mówię o wszystkich tych kwiatkach razem, ale wybrać jeden góra
2-3, najbardziej cieniolubne gatunki, tylko które ?
Pani w sklepie ogrodniczym polecała rozchodniki. Co o nich sądzicie w
takich warunkach ? Mnie się zawsze kojarzyło, że rozchodniki to
rośliny światłolube.
Wiem, że są byliny, które chyba zniosły by ten cień, np. funkie, ale
skrawek ziemi jest naprawdę b.mały. Jak one się na nim pomieszczą ?
No, zostaje mi jeszcze w odwodzie pomysł zainstalowania systemu luster
odbijających promienie słoneczne ;)
Pozdrawiam
Ania

2. Data: 2001-02-07 13:58:17

Temat: Re: Kwiatki w absolutny cieniu ?
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Na pewno cieniolubna bylina sa konwalie. Mozesz zaryzykowac ich posadzenie,
choc trzeba miec swiadomosc, ze po okresie kwitnienia moga znacznie stracic
na wygladzie.
Mysle, ze dobrym rozwiazaniem bylaby dabrowka rozlogowka. Cieniolubna i sa
selekty z ciekawym ubarwieniem liscia. Rosnie intensywnie, choc lubi wilgoc
i jesli ten ciemny zakatek jest suchy, to na pewno bedzie wymagala
podlewania. Dabrowke mozesz zobaczyc na mojej stronie:
http://www.wolski.com.pl/byliny.html

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

3. Data: 2001-02-07 14:09:58

Od: "Anula" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna Kupras <a...@l...lodz.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:95rjan$kie$...@k...man.lodz.pl...
> Wiem, że są byliny, które chyba zniosły by ten cień, np. funkie, ale
> skrawek ziemi jest naprawdę b.mały. Jak one się na nim pomieszczą ?

Funkie maja mnostwo odmian, sa wsrod nich prawdziwe, a bardzo ozdobne
mikrusy. Polecam.

ogrody Anglii
Poszukuję nr2, Vilcacora
Stare drzewo (jablon) jak uratować