Re: LASEK

From: "mj" <g...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: LASEK
Date: Sat, 02 Aug 2003 13:48:46 GMT

Użytkownik "ula.p" <u...@p...fm> napisał w wiadomości
news:3F2B6A76.F9BB6496@poczta.fm...

> mnie tak samo..tez mam prawie -8 a niewiele wiem o korekcji wzroku ta
> metodą...napiszcie cos proszę.

Najlepiej zajrzyjcie na www.mavit.com.pl lub www.okolaser.com.pl
Co do samego zabiegu... jest bezbolesny, później można odczuwać dyskomfort,
chociaż ja okres pooperacyjny zniosłam po prostu fatalnie - z bólu wiłam się
po podłodze i nawet kombinacja znieczulenia miejscowego, doustnych środków
przeciwbólowych i zastrzyku w tyłek nie zadziałała na mnie. Ale bolało mnie
tylko dlatego, że po zabiegu zakładają na oko opatrunek w postaci soczewki
kontaktowej, a moje oko - zrujnowane wieloletnim noszeniem soczewek (pod
koniec mojej kariery soczewkowej niejednokrotnie musiałam na środku ulicy
wyjąć soczewkę i wyrzucić ją do śmieci, bo nie mogłam w niej wytrzymac) tego
nie zniosło. Tak więc trzeciego dnia nie zdzierżyłam i poprosiłam o
wcześniejsze zdjęcie soczewki. Ale oko miałam już tak podrażnione, że nawet
następnego dnia mogłam tylko leżeć plackiem nieruchomo, z zamkniętymi oczami
i nawet nie poruszyć gałką, bo potwornie bolało. Coś jak leżenie z igłą w
oku.
ALE: -> nie sugerujcie się moim przypadkiem, bo on o niczym nie świadczy,
'normalni' ;-) ludzie już następnego dnia funkcjonują jakby nigdy nic
(chociaż być może jest w tym względzie jakaś różnica pomiędzy LASIK-iem i
LASEK-iem - tego nie wiem).
Ogólnie - pominąwszy moje cierpienia, nie żałuję że się zdecydowałam - i -
nawet jeśli miałoby mi pozostać -2,5D to i tak jak dla mnie - rewelacja i
będę w dziesiątym niebie, gdyż na drugim oku nie mam wady, a przy takiej
dużej różnicy między jednym a drugim okiem jaką miałam, nie mogłam nosić
okularów. Nie nosiłam więc ani soczewek, ani okularów i chodziłam taka na
wpół ślepa. Teraz - nawet jeśli nie dojdę do 0, to będę przynajmniej mogła
nosić okulary. Co prawda nastawiałam się na lepszy wynik, gdyż sugerując się
krążącymi opowieściami, nawet nie zapytałam lekarza po jakim czasie to zero,
lub wynik zbliżony do zera, się osiąga - wydawało mi się oczywiste, że od
razu po zagojeniu się ranki. Mój błąd - o wszystko należy pytać. Lekarze
(oczywiscie mówię tylko o tych, z którymi się zetknęłam), myślą, że
przychodzi się do nich z kompletną wiedzą, ale tak nie jest. Sami nie mówią
praktycznie nic, przynajmniej ja nie uzyskałam w zasadzie żadnych
informacji, jeśli o coś dokładnie nie wypytałam - moja strata.
Dlatego jeśli się zdecydujecie - pytajcie o wszystko, wyjaśniajcie każdą
wątpliwość.
Cena zabiegu nie jest wcale wysoka, jeśli weźmiecie pod uwagę koszty
wieloletniego noszenia soczewek+kupowania płynów do nich, albo dobierania co
kilka lat okularów, które też wcale tanie nie są, i średni komfort związany
z korzystaniem z obu tych wynalazków, to dla mnie sprawa jest bezdyskusyjna.
Oko nadal pozostaje krótkowzroczne pod względem anatomicznym, ale fakt, że
większość ludzi po zabiegu może o tym raz na zawsze zapomnieć, to dla mnie
rewelka.
Oczywiście nie każdy kwalifikuje się do lasera, ale o tym już możecie
dokładnie poczytać na stronach które podałam (lepsza ta mavit-owa).
Pozdrawiam :-)