LEDy kontra Halogeny

11. Data: 2011-03-06 22:04:08

Temat: Re: LEDy kontra Halogeny
Od: "Adax" <A...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
news:il0vvk$uqd$1@news.onet.pl...
> kupowałem tu:
> http://allegro.pl/show_user.php?uid=16859605
>
> mam też takie na probe jak podawałeś w linku....dziadostwo ale tylko
> kupowalem na probe na szczescie:-)
>
> smd nie da sie ich porownać zarówno w jasności swiecenia jak i kolorze
> swiatła
>
> w rezultacie smd mam w salonie... a te z okraglymi diodami....w piwnicy:-)
>

> uciu

no to przetestowaliśmy...
Rozumiem, że te z drugiego linka 24 x 5050 SMD PLCC6 mogę brać w ciemno :)

12. Data: 2011-03-06 22:24:48

Od: "uciu" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> no to przetestowaliśmy...
> Rozumiem, że te z drugiego linka 24 x 5050 SMD PLCC6 mogę brać w ciemno :)

kupowałem od lumenmax
kolor ciepły biały
mam ich kilka rozmiarów/mocy
najstarsze swieca juz ok poltorej roku, po kilka godzin dziennie...

ogolnie -> ja jestem zadowolony i nie wiem jakie swiatlo dają smd od innych
sprzedawcow

jak masz tego kupic wiecej - kup 1 na probe i jak bedzie ok dokup reszte

lepiej stracic dyche na przesylke niz kilkadziesiat/kilkaset jesli okaza sie
niewypalem:-)

---
uciu

13. Data: 2011-03-06 22:44:59

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.03.2011 10:08, Adax pisze:
> Skuszeni ciekawością zakupilśmy kilka LEDów typu halogen GU10 80 LED
> 220V -w opisie było, że odpowiada halogenowi 50 W. Ale to jakaś totalna
> bzdura! To światło nie odpowiada chyba nawet 25 W zwykłej żarówki. Na
> jakiej podstawie sprzedawcy (producenci) piszą, że 80 LED odpowiada 50W?

Na podstawie "tak będzie ładnie brzmiało" ;-/

Generalnie można z góry założyć, że te badziewka z mrowiem małych,
gównianych diodek wiele światła nie dadzą. Co więcej cały układ jest
dość prymitywny i raczej nie będzie stabilizowany.

Ja sobie kupiłem takie coś ale OSRAM z trzema diodami dużej mocy i z
wbudowanym stabilizatorem. Świeci ładnie, ale też na pewno nie jak
halogen 50W, przynajmniej nie przy takim samym kącie, a w dodatku jest
stabilizowane i wahnięcia napięcia w sieci nie powodują żadnych "mrugnięć".

14. Data: 2011-03-07 11:51:05

Od: "Adax" <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Jak dla mnie brakuje informacji ile lumenów ma i jaka barwa światła
> (temperatura). Budowa podobna do tych co Ci podałem.

Mam info, że ten link do 24 x 5050 SMD PLCC6 ma parametry:
350 Lumenów
Temp. 3200 K
Produkcja: Chiny

co Wy na to? jest ok czy nie ? :)

15. Data: 2011-03-07 12:38:09

Od: adams99 <n...@n...spam.no.problem> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-07 12:51, Adax pisze:

> Mam info, że ten link do 24 x 5050 SMD PLCC6 ma parametry:
> 350 Lumenów
> Temp. 3200 K
> Produkcja: Chiny
>
> co Wy na to? jest ok czy nie ? :)

Czyli "teoretycznie" to samo co moje lumenmaxy. Tyle że w moich typ
diody to SMT SuperBright 5550, 3-chip, bezołowiowa (RoHS). Nie wiem jaka
jest różnica w stosunku do tej 5050 więc jak masz możliwość to sprawdź to.

Dowiedz się jeszcze czy zasilanie leci przez przetwornicę czy tylko jest
mostek graetza i kondensatory.

16. Data: 2011-03-07 13:42:31

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-06 23:44, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
> wbudowanym stabilizatorem. Świeci ładnie, ale też na pewno nie jak
> halogen 50W, przynajmniej nie przy takim samym kącie,
Jak ktoś chce porównać jaki to efekt, to proszę bardzo fotki:
http://www.dealextreme.com/customerphotos/quarantine
d/201101/44577-2db45095-6b62-470a-8c51-886b49913428.
jpg

To jest efekt z "droższych" lampek
http://www.dealextreme.com/productimages/sku_44577_1
.jpg 4-LED 360-Lumen
3500K Warm White, mają przetwornicę w środku (nie tylko
kondensator+gretz). Ich cena w PL waha się gdzieś ~40zł i w górę.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

17. Data: 2011-03-07 16:33:11

Od: Czarek Daniluk <c...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-07 14:42, BartekK pisze:

> [...]
> 3500K Warm White, mają przetwornicę w środku (nie tylko
> kondensator+gretz). Ich cena w PL waha się gdzieś ~40zł i w górę.

He he, taką mam w rowerze do oświetlania drogi z przodu, kupiona od
gościa z Nowego Dworu Mazowieckiego.
Jestem z niej w rowerze zadowolony, oczywiście mam tam wersję na 12V :D

Pozdrawiam !

18. Data: 2011-03-07 18:00:08

Od: "Adax" <A...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak ktoś chce porównać jaki to efekt, to proszę bardzo fotki:
> http://www.dealextreme.com/customerphotos/quarantine
d/201101/44577-2db45095-6b62-470a-8c51-886b49913428.
jpg

Hmmm... aż chcę zapytać jaki masz kolor ścian, ale wg Twoich 2 oczu? :)
Twoje LEDy jakby mniej cienia dają niż halogeny, no ale jak na żywo odczucie
kolorystyczne, bo moc oświetlenia całkiem, całkiem.
Dzięki za super zestawinie!

19. Data: 2011-03-07 18:32:13

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-06 10:08, Adax pisze:
> Skuszeni ciekawością zakupilśmy kilka LEDów typu halogen GU10 80 LED
> 220V -w opisie było, że odpowiada halogenowi 50 W. Ale to jakaś totalna
Opis to zazwyczaj bzdura.
I czesto pisze cos w rodzaju "wg nas ta zarowka 1W swieci jak halogen xx W"

> jakiej podstawie sprzedawcy (producenci) piszą, że 80 LED odpowiada 50W?
Bo tak na prawde trudno to zmierzyc bez specjalistycznego sprzetu.
Halogen swieci zupelnie inaczej niz LED i nie wynika to tylko z roznic
LED/halogen ale przede wszystkim:
* kat swiecenia
* barwa
* bryla fotometryczna czyli ogolnie rzecz mowiac natezenie swiatla
emitowanego w roznych kierunkach.

I tak LED czesto ma kat swiecenia 120 stopni i taki nijak nie nadaje sie
jako sufitowe zrodlo swiatla.
Do tego celu nadaja sie tylko skupione za pomoca soczewki LEDy i tutaj
40 w jednym odpada. Lepiej 3x1W ;)
Oswietlenie z plaskimi diodami nadaje sie natomiast do rozproszonego
podswietlenia i w tym zakresie sprawuje sie znakomicie.
Jednym slowem zanim kupicie LED to trzeba sie zastanowic co bedzie nam
potrzebne i gdzie docelowo bedzie montowane.
Podobnie jak z halogenem na suficie. Za geste ich rozmieszczenie nie ma
sensu (bo sie na podlodze kolka naloza), za rzadkie takze
(niedoswietlone obszary).
Ot podstawowa znajomosc sinusow i cosinusow z podstawowki sie przyda ;)

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

20. Data: 2011-03-07 18:50:24

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 07 Mar 2011 14:42:31 +0100, BartekK napisał(a):

> Jak ktoś chce porównać jaki to efekt, to proszę bardzo fotki:
> http://www.dealextreme.com/customerphotos/quarantine
d/201101/44577-2db45095-6b62-470a-8c51-886b49913428.
jpg

LED wygląda paskudnie, ale zdjęcia mogą być zrobione tendencyjnie - nic
nie wiemy o ustawieniach balansu bieli na obu zdjęciach...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Cheap Nike Air Foamposite One Shoes Foamposites Shoes www.BuyEasy24H.com