Lampy solne?

1. Data: 2004-07-17 11:16:44

Temat: Lampy solne?
Od: "sov." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy lampy solne (wykonane z bryły solnej) maja wlasciwosci
zdrowotno-lecznicze?... czy to tylko marketingowy bleFFF?

Gdzie mozan kupic taka lampe (na Slasku)? Oczywiscie w przypadku jesli ma
w/w wlasciwosci.
Walorow ozdobnych chyba nie ma. Choc moze sie myle... dotad mialem wrazenie,
ze to lekki kicz.

sov.

2. Data: 2004-07-17 19:15:07

Temat: Re: Lampy solne?
Od: "Piotr" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w/w wlasciwosci.
> Walorow ozdobnych chyba nie ma. Choc moze sie myle... dotad mialem

Oczywiście że mają. Wzrok się nie niszczy przy czytaniu. Ale jak się tą
bryłę zdejmie to świeci jaśniej ;-)
Piotr

3. Data: 2004-07-17 20:06:55

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sov." <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Czy lampy solne (wykonane z bryły solnej) maja wlasciwosci
> zdrowotno-lecznicze?... czy to tylko marketingowy bleFFF?

Byłeś w kopalni soli w Wieliczce? Tam ludzie z okolic specjalnie
przyjeżdżają, aby się podkurować. Byłam tam (turystka) przed laty i ... do
tej pory cieszę się kupioną wówczas lampą. Stoi sobie (oczywista włączona) w
pobliżu TV i neutralizuje negatywne promieniowanie z tegoż sprzętu
(zamierzam jeszcze sobie dokupić, coby postawić przy kompie). Jonizuje
powietrze co ma pozytywny wpływ na organizm.

> Gdzie mozan kupic taka lampe (na Slasku)? Oczywiscie w przypadku jesli ma
> w/w wlasciwosci.

Nawet w sklepach z żyrandolami/lampami.

> Walorow ozdobnych chyba nie ma. Choc moze sie myle... dotad mialem
wrazenie,
> ze to lekki kicz.

Rzecz gustu, mnie się np. podoba. Są różne kształty i wielkości, ale...
jeśli uważasz, że to kicz, to nie zmuszaj się do kupna.
...Są do kupienia także świeczniki solne...

Do obejrzenia strony np.:
http://www.lampysolne.pl/lampy.htm
http://solmex.w.interia.pl/
http://www.latkowski.pl/glowna.html
http://www.quatro.org.pl/lampy/index-pl.html

Iwona

4. Data: 2004-07-18 08:07:16

Od: "Piotr" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Byłe? w kopalni soli w Wieliczce? Tam ludzie z okolic specjalnie
> przyjeżdżaj?, aby się podkurować. Byłam tam (turystka) przed laty i ... do
> tej pory cieszę się kupion? wówczas lamp?. Stoi sobie (oczywista wł?czona)
> pobliżu TV i neutralizuje negatywne promieniowanie z tegoż sprzętu
> (zamierzam jeszcze sobie dokupić, coby postawić przy kompie). Jonizuje
> powietrze co ma pozytywny wpływ na organizm.

A powiedz proszę jaki jest mechaminzm tego neutralizowania? Czy to światło
po przejściu przez sól ma takie zbawienne właściwości czy sama bryła? Ludzie
jeżdżą do Wieliczki się leczyć ale nie lampami solnymi tylko powietrzem.
Może prościej postawić solniczkę?
Piotr - sceptyk

5. Data: 2004-07-18 09:07:48

Od: "safanduaal" <d...@s...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Ludzie
> jeżdżą do Wieliczki się leczyć ale nie lampami solnymi tylko powietrzem.

Moim zdaniem lampa podgrzewana przez swiecaca sie zarowke "paruje" tzn.
uwalniaja sie z niej pojedyncze jony.

6. Data: 2004-07-18 12:34:19

Od: "Piotr" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ludzie
> >

> Moim zdaniem lampa podgrzewana przez swiecaca sie zarowke "paruje" tzn.
> uwalniaja sie z niej pojedyncze jony.

Może ja za bardzo sceptyczny jestem, ale "pojedyncze jony" mnie nie
przekonują. Lepiej kupić nebulizator i wlać solankę. Bardziej wiarygodna
jest homeopatia. A na pole elektryczne przed kineskopem telewizora, to może
filtr taki jak do monitora... Skuteczniejszy będzie też zwykły kot
zbierający ładunki futrem.
Piotr

7. Data: 2004-07-18 12:47:43

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> A powiedz proszę jaki jest mechaminzm tego neutralizowania?

Żeby się nie rozpisywać podałam ci wcześniej kilka linków. Tam ich działanie
jest wyjaśnione.
Zresztą, nie ma czego się tu doszukiwać, jest to... naturalny proces
jonizacji.

Może jeszcze to pomoże ci zrozumieć:
http://www.kurier.lublin.pl/modules.php?op=modload&n
ame=News&file=article&sid=9277
"Podgrzewanie powoduje, że odparowują kryształki soli i tym samym wzbogacają
powietrze w pierwiastki jodu, magnezu, potasu, wapnia, selenu i bromu.
Neutralizują one działanie żył wodnych i smogu elektrycznego. W ten sposób
wspomagają leczenie astmy, dróg oddechowych, alergii, nadciśnienia,
reumatyzmu, nadczynności tarczycy oraz działają odprężająco, wyciszają i
łagodzą napięcie, zwiększają siły witalne i poprawiają koncentrację.
Dodatkowo lampa powoduje opadanie kurzu. Powietrze uzyskuje ożywczą i
czyszczącą świeżość, której doświadczamy podczas pobytu nad morzem, w
górach, lub w pobliżu wodospadów."

>Czy to światło po przejściu przez sól ma takie zbawienne właściwości czy
sama bryła?

Światło (kolor) pewnie też. Daje pewien klimat...uspokaja.

>Ludzie jeżdżą do Wieliczki się leczyć ale nie lampami solnymi tylko
powietrzem.

Powietrzem najodowanym przez sól.
W pewnym sensie przywożą sobie trochę tej Wieliczki do domu (np.w postaci
lamp) :)

> Może prościej postawić solniczkę?

No tak...;)
Idąc za twoim tokiem myślenia:
1. sól kuchenna jest już z lekka, że tak powiem przerobiona -oczyszczona
2. pewnie potrzebowałbyś wieeeeelu solniczek;)))
3. będziesz podgrzewał sól/solniczkę;)))?
4. trochę tak głupio w mieszkaniu obstawić się solniczkami;)))

Iwona

8. Data: 2004-07-18 12:50:27

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości
> Iwona

O qrcze chyba cos mi sie z kodowaniem porobilo. Sorki

Iwona

9. Data: 2004-07-18 13:23:43

Od: "Piotr" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Żeby się nie rozpisywać podałam ci wcześniej kilka linków. Tam ich
działanie
> jest wyjaśnione.

Linki są do ofert handlowych, nie ma w nich nic konkretnego. Tak jak w
TVshopie
tam też mają cudowne sposoby na wszystko

> Zresztą, nie ma czego się tu doszukiwać, jest to... naturalny proces
> jonizacji.

ok, ale na jaką skalę. Nie prościej kupić jonizator powietrza? ilość jonów
którą produkuje jest pewnie miliony razy większa

> Może jeszcze to pomoże ci zrozumieć:

http://www.kurier.lublin.pl/modules.php?op=modload&n
ame=News&file=article&si
d=9277

Artkół w codziennej prasie, pisany przez redaktora, który zna się na
temacie, bo zrobił wywiad z panią w kasie biletowej

> "Podgrzewanie powoduje, że odparowują kryształki soli i tym samym
wzbogacają
> powietrze w pierwiastki jodu, magnezu, potasu, wapnia, selenu i bromu.

z tym bromem to bym nie ryzykował ;-)

> [...]
> Dodatkowo lampa powoduje opadanie kurzu. Powietrze uzyskuje ożywczą i
> czyszczącą świeżość, której doświadczamy podczas pobytu nad morzem, w

Aż dziwne że na studiach nic nie mówili o takim sposobie leczenia. Tż to
"pacaneum" ;-)

> Powietrzem najodowanym przez sól.

co to jest powietrze najodowane przez sól? To chodzi o sól kuchenną czy o
jod?

> W pewnym sensie przywożą sobie trochę tej Wieliczki do domu (np.w postaci
> lamp) :)

jeśli to Ci pomaga, i choćby jako efekt placebo, to dobrze

> No tak...;)
> Idąc za twoim tokiem myślenia:
> 1. sól kuchenna jest już z lekka, że tak powiem przerobiona -oczyszczona
albo wzbogacona. Chyba nie oczyścili jej z tych "jonów"?

> 2. pewnie potrzebowałbyś wieeeeelu solniczek;)))

równie wielu co lamp, żeby uzyskać efekt leczniczy

> 3. będziesz podgrzewał sól/solniczkę;)))?

ciekawe w jakiej temperaturze sublimuje sól kuchenna...

> 4. trochę tak głupio w mieszkaniu obstawić się solniczkami;)))

kwestia gustu. Niektórzy śpią pod piramidkami, żyletki ostrzą....

Piotr

10. Data: 2004-07-18 15:08:51

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Linki są do ofert handlowych, nie ma w nich nic konkretnego. Tak jak w
> TVshopie
> tam też mają cudowne sposoby na wszystko

W pewnym stopniu masz racje, ale...ciagle nie rozumiem czego oczekujesz.
Jesli chodzi o wszelakie reklamy ja patrze na nie przez pewien pryzmat....A
linki...takie sie wygoglowaly.

> ok, ale na jaką skalę. Nie prościej kupić jonizator powietrza? ilość jonów
> którą produkuje jest pewnie miliony razy większa

Mozesz, jak najbardziej (tez mam + 2 koty oczywiscie). Z tymi milionami, to
lekka przesada.

> [...]
>
> Artkół w codziennej prasie, pisany przez redaktora, który zna się na
> temacie, bo zrobił wywiad z panią w kasie biletowej

Mozesz poszukac czegos co cie usatysfakcjonuje. Ja zlapalam pierwszy lepszy
link z goglowania.

> wzbogacają
>
> z tym bromem to bym nie ryzykował ;-)

Racja. Ale mozna tylko przypuszczac, ze sa to znikome ilosci nie majace neg.
wplywu na organizm (nie pytaj mnie o szczegoly:)-nie znalazlam nic wiecej, a
nie jest to moja dziedzina.

> Aż dziwne że na studiach nic nie mówili o takim sposobie leczenia. Tż to
> "pacaneum" ;-)

Oj tam, zaraz bys chcial, zeby tak wszystko na studiach mowili;)))

> co to jest powietrze najodowane przez sól? To chodzi o sól kuchenną czy o
> jod?

j.w.

> jeśli to Ci pomaga, i choćby jako efekt placebo, to dobrze

Nie mysl, ze jestem jakas nawiedzona. Poprostu nie odrzucam pewnych rzeczy,
tylko dlatego, ze "o tym na studiach nie mowiono":)

[ciach] nie chce mi sie tego drazyc...ide wlaczyc lampke:)

Iwona

komunikaty pyłkowe w Polsce
dobry kardiolog we wrocławiu lub opolu!!!!!!
Choroba Wilsona
bol po wyrwaniu zeba
jak jest "po łacinie"-złamanie