Lantana i fuksja - suche badyle

1. Data: 2000-04-07 12:14:19

Temat: Lantana i fuksja - suche badyle
Od: "Resselowie" <r...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
Grupę czytam od dawna, a wreszcie zdecydowałam się odezwać.
Otóż mam fuksję i lantanę. Niestety, patrząc na to, co z nich zostało po
zimie, nikt by ich nie określił takimi nazwami - są to po prostu suche
badyle. Obie roślinki przechowywałam w umiarkowanie jasnym (drzwi balkonowe,
ale od północy) pomieszczeniu, w temp. nie spadającej poniżej +5 stopni i
mało (właściwie prawie wcale) podlewałam. Jakieś 10 dni temu roślinki
przesadziłam, zasiliłam, wstawiłam do pokoju, postawiłam przy oknie i
intensywniej podlewam. I nic. Tytułem eksperymentu odcięłam dziś lantanie
gałązkę, która w przekroju była bardzo obiecująca - żywa i zieloniutka. Jak
uważacie, czy powinnam je już spisać na straty (szkoda byłoby zwłaszcza
lantany, bo przez lato pięknie urosła), czy może jeszcze coś z tego będzie?
Pozdrawiam,
Ewa

2. Data: 2000-04-07 12:29:23

Temat: Re: Lantana i fuksja - suche badyle
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

co do lantany, nie moge ci pomoc, bo nigdy jej nie uprawialam. natomiast
fuksja musi byc po przesadzeniu silnie przycieta, aby odzyskac urode.
nie ZA silnie, bo jesli przytniesz do bardzo zdrewnialego miejsca, moze
nie miec sily wypuscic nowych pedow. jednym slowem, sprawa wyczucia...
zycze powodzenia
Dorota

3. Data: 2000-04-07 17:32:33

Od: "KATARZYNA SORNAT" <K...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Resselowie wrote in message ...

>Otóż mam fuksję i lantanę. <

Lantana przechowywana w jasnym pomieszczeniu i tepmeraturze powyzej +5
stopni powinna byc podlewana, jesli galazki w przekroju sa dalej zielone,
obetnij to co suche, podlewaj umiarkowanie, zapewnij duzo swiatla i nie
stosuj zadnych nawozow, powinna wypuscic nowe pedy. W fuksjach nie czuje
sie kompetentna, ale prawie nie podlewane rosliny, zwlaszcza w oswietlonym
pomieszczeniu maja male szanse na przezycie.
katarzyna

4. Data: 2000-04-08 17:16:35

Temat: Odp: Lantana i fuksja - suche badyle
Od: "Paweł Słomczyński" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora