Lawenda - długo wschodzi ?

1. Data: 2006-05-26 13:31:13

Temat: Lawenda - długo wschodzi ?
Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Posiałem lawendę pod koniec kwietnia ,
w skrzyneczce w folii .
Z nią majeranek i rozmaryn - majeranek rośnie ,
rozmaryn słabo ale też się pokazał , po lawendzie
nie ma śladu . Nie robiłem niestety przed siewem
stratyfikacji w piaseczku i w lodówce .
Wiem , że wschodzi słabo i nieregularnie , ale żeby
wcale ? Czy 5 tygodni to mało ? Czekać dalej ?
--

pozdrawiam :-) piotrh

2. Data: 2006-05-26 19:15:38

Temat: Re: Lawenda - długo wschodzi ?
Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-05-26 15:31:13 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *piotrh* skreślił te oto słowa:

> Wiem , że wschodzi słabo i nieregularnie , ale żeby
> wcale ? Czy 5 tygodni to mało ? Czekać dalej ?

Mi wzeszła po 2 miesiacach - słabo i nieregularnie, i ledwo co... i się
łudzę, że to już lawenda, a nie jakies chwasty (za wolno rośnie jak na
chwasty :P)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

Nie obrażaj krokodyla, zanim nie znajdziesz się na drugim
brzegu rzeki /przysłowie afrykańskie/

3. Data: 2006-05-27 06:09:44

Od: "alicja" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja czekam już 3-ci miesiąc i już dam sobie spokój, bo ileż można:) W każdym
razie też nie dałam jej wcześniej do lodówki, więc może w tym tkwi problem.
Ostatnio tak sobie myślałam, że pozostałe nasionka jednak trochę pomęczę w
zimnie, a potem prosto do gruntu. Zobaczymy
Pozdrawiam ad

4. Data: 2006-05-27 08:59:23

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "alicja" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ja czekam już 3-ci miesiąc

Mam przecież czas , więc poczekam jeszcze trochę .
Z tą lodówką to tak , że pomaga w bardziej regularnych
wschodach i wg opisu z nasion nie jest konieczna , czym
się zasugerowałem bo nie miałem czasu ani miejsca w lodówie ;-)
Na grupie jednak wiele było o tym , że to jednak konieczne
i wychodzi teraz , że grupa miała rację :)
Dzięki za odzew
--

pozdrawiam :-) piotrh

5. Data: 2006-05-27 19:24:29

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik alicja napisał:

> [...]
> Ostatnio tak sobie myślałam, że pozostałe nasionka jednak trochę pomęczę w
> zimnie, a potem prosto do gruntu. Zobaczymy

Wydaje mi się, że z nasion długo przechowywanych wielkiej pociechy nie
będzie. Lepiej zebrać nowe latem i wysiać.
Ja ze swojej lawendy robiłam odkłady. Robiłam dołek, przyginałam
gałązkę, przysypywałam ziemią i przykładałam kamykiem.
Na wiosnę odcinałam pięknie ukorzenioną sadzonkę
i w ten sposób kilka osób już obdarowałam.

Pozdrawiam, Barbara

6. Data: 2006-05-28 12:07:10

Od: "alicja" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

   Ja ze swojej lawendy robiłam odkłady. Robiłam dołek, przyginałam
> gałązkę, przysypywałam ziemią i przykładałam kamykiem.
> Na wiosnę odcinałam pięknie ukorzenioną sadzonkę
> i w ten sposób kilka osób już obdarowałam.

Super sposób. Nigdy nie pomyślałam, że można tak z lawendą. Dziękuję za
podpowiedź i na pewno wypróbuję. Pozdrawiam ad

7. Data: 2006-05-28 22:20:46

Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Super sposób. Nigdy nie pomyślałam, że można tak z lawendą. Dziękuję za
> podpowiedź i na pewno wypróbuję. Pozdrawiam ad

Nasion lawendy nie powinno przykrywac sie ziemia - kielkuja w sloncu.

Elfir

8. Data: 2006-05-29 09:19:21

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid>
napisał w wiadomości news:e5d7m0$tn8$1@news.onet.pl...

> Nasion lawendy nie powinno przykrywac sie ziemia - kielkuja w sloncu.

Ten błąd popełniłem : leciutko zruszyłem wierzchnią warstwę po wysianiu
przez co przykryłem nasionka ... :-(
Pisało "płytko" na opakowaniu , nie że wręcz na wierzchu !
Ale coś tam się rusza , na razie nie umiem rozpoznać więc poczekam
jeszcze (w jednej skrzynce mam lawendę , rozmaryn i majeranek - ten już
spory , ale rozmaryn chyba podobny do lawendy gdy mały ?)
A może ktoś ma zdjęcia siewek lawendy i rozmarynu dla
porównania dla mnie ?:-)))
--

pozdrawiam :-) piotrh

9. Data: 2006-05-29 09:30:39

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrh napisał(a):
[...]
> A może ktoś ma zdjęcia siewek lawendy i rozmarynu dla
> porównania dla mnie ?:-)))

A może po zapachu rozpoznasz?
Rozetrzyj listek w palcach.
pozdr. Jerzy

10. Data: 2006-05-29 10:17:49

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> piotrh napisał(a):
> [...]
>
> A może po zapachu rozpoznasz?
> Rozetrzyj listek w palcach.
> pozdr. Jerzy

Próbowałem tak : wszystko pachnie "zielskiem" - jak inne
dzikie chwasty , tylko majeranek daje że hej!
Gdzieś wyczytałem też (archiwum pl.rec.ogrody) ,
że lawenda zaczyna pachnieć dopiero jak podrośnie , więc
to by się z moimi próbami zgadzało ....
Ale lawendę mam (mam nadzieję że mam) pierwszy raz ,
więc słucham rad :-)
--

pozdrawiam :-) piotrh

Piwonia bardzo ciemne bordo - szukam !