Leczenie Diprophosem

1. Data: 2003-06-01 13:02:24

Temat: Leczenie Diprophosem
Od: "Marek" <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie dotyczace mozliwych skutkow ubocznych przy leczeniu Diprophosem
(betamethason o dzialaniu przedluzonym) , po jednej iniekcji w okolice
chorego stawu. Interesuje mnie tez jaki wplyw na to wszystko moze miec
alkohol (np. wypicie 1 czy 2 piw ) ?
Za wszelkie info bede niezmiernie wdzieczny ....
Pozdrwiam serdeczne,
Marek

2. Data: 2003-06-01 17:26:51

Temat: Re: Leczenie Diprophosem
Od: "monika" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (betamethason o dzialaniu przedluzonym) , po jednej iniekcji w okolice
> chorego stawu. Interesuje mnie tez jaki wplyw na to wszystko moze miec

po jednorazowym podaniu sterydu dostawowo nic ci nie powinno sie stac. jesli
chodzi o alkohol to piwo nie zaszkodzi , oczywiście spozywane w umiarze:))
na wszelki wypadek podam ci działania niepożądane betamethasonu , ale tycza
sie dlugiego przyjmowania leku , wiec nie masz sie co martwic: Hamowanie
wydzielania hormonów nadnerczowych, zespół Cushinga, nadmierne owłosienie,
trądzik posteroidowy, osłabienie odporności, nadciśnienie tętnicze,
cukrzyca, aseptyczna martwica kości, choroba wrzodowa żołądka, krwawienia z
górnego odcinka przewodu pokarmowego. Preparaty stosowane miejscowo mogą
doprowadzić do zahamowania osi przysadkowo-nadnerczowej oraz rozwoju zmian
troficznych skóry w trakcie przewlekłego stosowania lub leczenia zmian
skórnych o dużej powierzchni. Przedłużone stosowanie preparatów do oka może
spowodować wzrost ciśnienia wewnątrzgałkowego, jaskrę i rozwój zaćmy.

pozdrawiam.

monika

3. Data: 2003-06-01 19:29:26

Od: "Marek" <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki :)
W sumie ta liste dzialan niepozadanych to juz gdzies widzialem, ale moja
ciekawosc wciaz nie jest zaspokojona...Moze inaczej - okolo 10 dni temu
dostalem zastrzyk Diprophosu w lokiec i od kilku dni czuje sie dosc
dziwnie...Mianowcie - wystepuje u mnie lekki stan podgoraczkowy, bole glowy,
jakies dziwne nerwobole w calej prawej (czyli od strony zastrzyku) stronie
ciala,
a dzis jeszcze cos co mnie juz zupelnie skolowalo , mianowicie - lekkie
zdretwienie prawej czesci twarzy. Czy dzialanie betamethasonu
moze objac jakies inne ogniska zapalne (np. dziasla, kolano ) jesli iniekcja
dotyczyla stawu lokciowego? No i czy to wszystko co sie ze mna dzieje jest w
porzadku , czy raczej powinienem odpusic sobie ciekawosc i po prostu udac
sie do lekarza?
Pozdrawiam ,
Marek

4. Data: 2003-06-01 19:52:29

Od: "monika" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> porzadku , czy raczej powinienem odpusic sobie ciekawosc i po prostu udac
moze jestes uczulony na ten lek , ale te objawy o ktorych mowisz nie
wystepuja standardowo po betamethasonie...proponuje zebys sie udal do
lekarza. A lek podany dostawowo i tak w pewnym stopniu ulega wchlonieciu i
dziala ogolnoustrojowo, z tym ze ta dawka we krwi jest juz bardzo mala.

5. Data: 2003-06-01 20:09:56

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 1 Jun 2003, Marek wrote:

> porzadku , czy raczej powinienem odpusic sobie ciekawosc i po prostu udac
> sie do lekarza?

chyba tak

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

6. Data: 2003-06-21 14:04:59

Od: "Salome" <s...@n...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <f...@e...pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie

Ja czesto lecze sie diprophosem - alergia. Generalnie to steryd o naprawde
niewielkich dzialaniach ubocznych. Silnie przeciwzapalny- skutki dzialania
utrzymuja sie do 6 tyg po kazdym zastrzyku. Lepiej nie naduzywac, ale bac
sie nie ma czego- naprawde.

7. Data: 2003-06-21 14:08:01

Od: "Salome" <s...@n...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Salome" <s...@n...go2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> utrzymuja sie do 6 tyg po kazdym zastrzyku. Lepiej nie naduzywac, ale bac

Oczywiscie pozdrawiam i w razie czego- pytaj na priv.

Salome
http://www.monikacichocka.tpi.pl/

8. Data: 2003-06-21 19:37:52

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 21 Jun 2003, Salome wrote:

> Ja czesto lecze sie diprophosem - alergia. Generalnie to steryd o naprawde
> niewielkich dzialaniach ubocznych.

chyba sie mylisz. Jesli stosuje sie go tylko raz w ciagu roku
celem likwidacji objawow alergicznych w momencie najwiekszego
pylenia to wszystko jest ok. Jesli stosuje sie go regularnie
w powtarzalnych injekcjach co miesiac przez wiele lat to
jest to bardzo grozne

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl