Leczenie aparatem ortodontycznym

1. Data: 2006-09-21 07:32:28

Temat: Leczenie aparatem ortodontycznym
Od: h...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam,
za kilka dni zostanie mi zalozony staly aparat ortdontyczny. W chwili
obecnej mam zalozone tylko gumkim ktore maja przygotowac moje zeby do
zalozenia paratu. Pierwsze pytanie dotyczy bolu... teraz mam tylko
gumki a szczeka boli niemilosiernie. Czy kiedy zaloza mi aparat bol
bedzie wiekszy? Wogole przez jaki okres czasu bola zeby, bo slyszalem
ze nie przez okres calego leczenia a tylko w pierwszym etapie... A
teraz kilka innych pytan:
1. Czy moge pic alkohol (wodka/piwo) podczas leczenia, jesli tak to czy
tez musze od razu po spozyciu myc zeby?
2. Ortodonta w zaleceniach napisal mi ze po kazdym posilku i przekasce
nalezy myc zeby, jednak czy musze to zrobic od razu, czy moze po 5, 10,
15 minutach?
3. Czy po calowaniu ( :D ) tez musze myc zeby?
4. Jak radzic sobie z bolem? Jakies srodki przeciwbolowe?

Jesli jakies pytania jeszcze bede mial to napisze. Na razie to tyle i z
gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi.

2. Data: 2006-09-21 09:04:44

Temat: Re: Leczenie aparatem ortodontycznym
Od: Radosław Rossa <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy kiedy zaloza mi aparat bol
> bedzie wiekszy? Wogole przez jaki okres czasu bola zeby, bo slyszalem
> ze nie przez okres calego leczenia a tylko w pierwszym etapie...

Też będzie bolało - najbardziej do kilku (2-3) dni po każdej wizycie.

> 1. Czy moge pic alkohol (wodka/piwo) podczas leczenia, jesli tak to czy
> tez musze od razu po spozyciu myc zeby?

Możesz pić (byle nie za dużo ;-)

> 2. Ortodonta w zaleceniach napisal mi ze po kazdym posilku i przekasce
> nalezy myc zeby, jednak czy musze to zrobic od razu, czy moze po 5, 10,
> 15 minutach?

Należy myć zęby po każdym posiłku, nawet jeżeli nie nosi się aparatu.
Aparat sprzyja zaleganiu pokarmu - dlatego o higienę w czasie leczenia
ortodontycznego powinno się dbać nieco bardziej, niż zwykle.
Jeżeli umyjesz zęby po 15 minutach nic się Tobie nie stanie (a w
przypadku spożywania pokarmów kwaśnych zębów nie powinno się myć
bezpośrednio po jedzeniu, tylko przepłukać wodą i umyć dopiero po 15-30
minutach).

> 3. Czy po calowaniu ( :D ) tez musze myc zeby?

Do zależy od higieny Twojej partnerki ;-)

> 4. Jak radzic sobie z bolem? Jakies srodki przeciwbolowe?

Takie same jak zwykle, ale najczęściej nie zlikwidują bólu całkowicie -
bolało będzie szczególnie podczas jedzenia (dlatego lepiej nie jeść
niczego twardego).

Kup sobie Super Floss OralB (specjalna nitka dla osób noszących
aparaty orto, mosty itp.), i koniecznie szczoteczkę międzyzębową - do
czyszczenia zębów pod łukiem (drutem). Nie zaszkodzą też płyny do
płukania jamy ustnej.

Pozdrawiam.
Radek :-)

3. Data: 2006-09-21 09:38:27

Od: h...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Możesz pić (byle nie za dużo ;-)

A jak z myciem? Czy po kazdym piwku myc zeby? No i ogolnie jak z
napojami? czy po wszystkich napojach musze myc zeby?

> Do zależy od higieny Twojej partnerki ;-)

Partnerka dba bardzo o higiene :) a w pytaniu chodzilo mi bardziej o to
czy podczas calowania srodowisko w jamie ustnej nie zmienia sie w jakis
sposob, ktory moglby negatywnie wplynac na leczenie.

Dziekuje za odp. Pozdrawiam

4. Data: 2006-09-21 10:08:45

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

h...@g...com napisał(a):

> Partnerka dba bardzo o higiene :) a w pytaniu chodzilo mi bardziej o to
> czy podczas calowania srodowisko w jamie ustnej nie zmienia sie w jakis
> sposob, ktory moglby negatywnie wplynac na leczenie.

Podziwiam Twoją partnerkę, że chce się z Tobą jeszcze całować i nie
wymiotuje.

--
Kaja

5. Data: 2006-09-21 11:19:17

Od: h...@g...com szukaj wiadomości tego autora

coz za szczerosc... zreszta o niej dobrze swiadczy... :P

6. Data: 2006-09-21 11:21:27

Od: "Angie" <honeybabe@(CIACH)poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
h...@g...com napisał(a):

Podziwiam Twoją partnerkę, że chce się z Tobą jeszcze całować i nie
wymiotuje.

To dlatego, ze on dopiero bedzie mial te szczeke drutowana. Wtedy sie
zobaczy :P Ale calowanie sie z facetem w aparacie...błee, ohyda

Angie

7. Data: 2006-09-21 11:27:44

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Angie" <honeybabe@(CIACH)poczta.fm> napisał w wiadomości
> Ale calowanie sie z facetem w aparacie...błee, ohyda

Z facetem pewnie tak ;)
Ale co innego, gdy całujemy się z chłopakiem, którego _kochamy_ :))))

Pozdrawiam
Jola

8. Data: 2006-09-21 11:38:48

Od: "Angie" <honeybabe@(CIACH)poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mermaind" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ale co innego, gdy całujemy się z chłopakiem, którego _kochamy_ :))))

Wiem, ze milosc wymaga poswiecen, ale ja uwazam, ze sa granice:) Moja milosc
do pewnego mlodziana, okazala sie mniej trwala niz aparat ortodontyczny:P.
Calowanie sie z nim wywolywalo u mnie, tak jak napisala Kaja, odruch
wymiotny. Nie fajnie wygladalo jak po kazdym pocalunku ja zielenialam jak
szczypiorek i "rwalo mnie" na wymioty.

Angie

9. Data: 2006-09-21 11:51:33

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiem, ze milosc wymaga poswiecen, ale ja uwazam, ze sa granice:) Moja
milosc
> do pewnego mlodziana, okazala sie mniej trwala niz aparat ortodontyczny:P.

W takim razie to nie była miłość :)))) Albo miłość krótkotrwała ;)

Pozdrawiam
Jola

10. Data: 2006-09-21 13:36:28

Od: Tehanu <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

h...@g...com napisał(a):
> [...]
> 4. Jak radzic sobie z bolem? Jakies srodki przeciwbolowe?
>
> Jesli jakies pytania jeszcze bede mial to napisze. Na razie to tyle i z

Witam!

Mnie gumki bolały bardziej niż potem prostowanie zębów chociaż z
aparatem normalnie jeść nie mogę przez co najmniej 2 tygodnie po każdej
wizycie i boli niemiłosiernie. Jednak każdy ma inny próg odczuwalności
bólu więc to kwestia indywidualna. Jak mnie mocno boli i mam już tego
dość, mówię sobie, że sama chciałam i że efekt jest warty tego bólu.

Pozdrawiam i życzę wytrwałości i jak najmniej cierpienia ;)
--
Tehanu

pytanie do fizjopatologa
Wdychanie
szybki puls - w stanie spoczynku - o czym swiadczy ?
Jakie skutki uboczne radioterapii steroskopowej ??
leki i wymioty