Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.tpi.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-fo
r-mail
From: "Jerzy Turynski" <j...@p...com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Lekarzu ulecz się sam...
Followup-To: pl.sci.psychologia
Date: Sat, 20 Oct 2007 14:42:59 +0200
Organization: z adresu usuń cztery "a"
Lines: 58
Message-ID: <ffct6n$3rg$1@atlantis.news.tpi.pl>
References: <ff2mkt$432$1@atlantis.news.tpi.pl> <ff33ku$tdu$1@news.onet.pl>
<ff348g$vh6$1@news.onet.pl> <ff354e$2nv$1@news.onet.pl>
<ff4dhi$bue$1@mx1.internetia.pl> <ff5iv7$9ql$1@news.onet.pl>
<ff7lf2$ugk$1@mx1.internetia.pl> <ff7nel$4hg$1@news.onet.pl>
<ff8n5c$6u2$1@news.onet.pl> <ff9uut$4lt$1@achot.icm.edu.pl>
<ffb443$c7m$1@news.onet.pl> <ffcms6$d5l$1@achot.icm.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: aae44.warszawa.sdi.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1192884247 3952 217.97.84.44 (20 Oct 2007 12:44:07 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 20 Oct 2007 12:44:07 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.medycyna:238715 pl.sci.psychologia:384771
Ukryj nagłówki
jerry <n...@s...xxx>
napisał w news:ffcms6$d5l$1@achot.icm.edu.pl...
> > "to można nazwać dziedziczeniem naśladowniczym umiejętności i cech
> > predystynujących do życia w znanej sobie sferze społecznej."
>
> czyli dla społeczeństwa jako ogółu lepiej byłoby, gdybym wybrał inny
> kierunek swojego rozwoju?
Owszem. Już sam fakt, że zadajesz takie pytanie świadczy o _poważnym_
upośledzeniu.
Nie słyszałeś, że ściąganie na kolokwiach (choć niewątpliwie ułatwia
przekraczanie _sztucznych_ barier) nie prowadzi do żadnego rozwoju,
tylko upośledza?
Summa summarum: w jednym i drugim chodzi o dokładnie ten sam mechanizm
psychiczny i takież same jego skutki.
JeT.
P.S. Wiesz jakie jest stopniowanie przymiotnika "głupi"?
Ano: głupi, idiota, fachowiec.
To wynika z tego samego faktu (co powyżej), tj. istnienia jako-
ściowo dwóch różnych "pamięci mentalnych", swoistego dualizmu
pamięciowego, i w konsekwencji dwóch jakościowo różnych rodza-
jów skojarzeń (ze skutkami o znacznie szerszym zasięgu niż wy-
nikające "w fizyce" z np. "dualizmu korpuskularno-falowego").
Dokładnie z tego powodu wynika też podział na ludzi i chamów,
albo jak wolisz - na ludzi myślących i autystycznych/mnemo-
technicznych kretynów.
Wynika też z tego fakt, iż praktycznie nie potrzeba żadnej
wiedzy literaturowej z określonej dziedziny, by być w stanie
odróżniać idiotów od ludzi myślących (tzzn. tych, którzy ścią-
gali/bezmyślnie wykuli dogmaty od tych którzy zrozumieli mate-
riał), nawet wtedy, kiedy mówią/dyskutują wyłącznie o jakiejś
wąskiej dziedzinie.
Ot:
<< Fizyk "nie może posuwać się naprzód nie zastanawiając się
nad dużo trudniejszym problemem : nad analizą specyfiki myśli
codziennego dnia" >>
Antonina Vallentin "Dramat AE", PIW 1957
albo:
<< Nauczanie powinno służyć tylko do tego, żeby młodzi ludzie
nauczyli się myśleć, żeby zdobyli potrzebną zaprawę umysłową,
której nie może dać żaden podęcznik. >>
Albert Einstein z j.w.
Tego żaden idiota maszynowo tresowany w nałuce na bazie cham-
skich/konkretnych skojarzeń nijak nie jest w stanie pojąć.
A tłumacząc to np. na medycynę: tresowany idiota nie jest
w stanie odróżnić procedur "leczenia" objawowego od lecze-
nia w oparciu o świadomie rozumianą etiologię schorzenia.
|