Re: Leki na zespol nadpobudliwosci (ADHD) - Adderall,Ritalin?

From: Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Leki na zespol nadpobudliwosci (ADHD) - Adderall,Ritalin?
Date: Tue, 30 Sep 2003 19:16:56 +0200

ela wrote:

> Znowu moje skróty myslowe:)
> Amfetamina jest substancją psychoaktywną, nie jest środkiem halucynogennym
> a jak rozumiem, tylko takie uważasz za narkotyki. Z drugiej zaś strony
> opiaty też nie są halucynogenne a jednak zaliczamy je do narkotyków i to
> nawet tzw.twardych.

Nie, srodki halucynogenne uwazam za psychotomimetyki.
Za narkotyki uwazam narkotyki czyli generalnie wlasnie opiaty/opioidy.

> A co do Marinolu to napisałam, że "obrazowo" jest to marihuana w
> tabletkach. Nie wszyscy uzytkownicy tej grupy studiowali biochemię czy też
> medycynę, więc staram się czasem coś opisać tak by zrozumieli a nie tylko
> rzucić fachowe precyzyjne określenie. Nie jest sztuką napisać fachowy
> tekst, sztuką jest przybliżyć naukowe treści osobom spoza branży.

Jednak czasem dobrze jest napisac precyzyjnie bo od skrotu myslowego
jest juz krok do przeinaczen i zafalszowania prawdy, np. ze wedlug
nowej mody Amerykanie cpaja marihuane w tabletkach. W zasadzie cala
wiedza ludzi o medycynie opiera sie na podobnych glupotkach ;)

> Jednoczesnie dziekuję za korektę mojej wypowiedzi :)

Nie ma za co, zawsze dobrze jest sie czepnac po zlym dniu ;)

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee (at) cpi (dot) pl
KADU: http://kadu.net ZTM Search: http://ztm.moo.pl/search