Leki za złotówkę

1. Data: 2003-01-09 11:24:36

Temat: Leki za złotówkę
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od wczora - czyli od 8.01.2003 - obowiązuję zmiana dotycząca
leków za złotówkę - ale nikt dzić ani jutro nie dostanie
takiego leku.

Nie ma rozporządzeń dotyczących:
- zasady wydawania - wzoru recepty
- zasady refundacji - wzor zestawienia zbiorczego i szczegółowego
- listy leków - ta co była przy projekcie nadaje się na papier
toaletowy
Wczoraj podano dwie sprzeczne informacje - pierwsze, że będą
dostępne na przełomie lutego i marca - planowana od dłuższego
czasu przecena i zmian limitów
albo za dwa tygodnia -termin nierealne moim zdaniem - bo lista
musi
musi przedstawiona i zaopinowana przez Inbę Aptekarską i
Lekarską.

Jeszcze jedna karykatura - za złotówke mogą być tylko leki
ryczałtowe - czyli za 2,5 plus dopłata ponad limit.
( Artykuł 37a ust. 4. )

Całość dotyczy osób powyze 65 lat.

Oto treść nowelizacji:
---------
USTAWA

z dnia 13 listopada 2002 r.

o zmianie ustawy o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym.

(Dz. U. Nr 230, poz. 1920)

Art. 1. W ustawie z dnia 6 lutego 1997 r. o powszechnym
ubezpieczeniu zdrowotnym (Dz. U. Nr 28, poz. 153 i Nr 75,
poz. 468, z 1998 r. Nr 117, poz. 756, Nr 137, poz. 887, Nr 144,
poz. 929 i Nr 162, poz. 1116, z 1999 r. Nr 45, poz. 439, Nr 49,
poz. 483, Nr 63, poz. 700, Nr 70, poz. 777, Nr 72, poz. 802,
Nr 109, poz. 1236 i Nr 110, poz. 1255 i 1256, z 2000 r. Nr 12,
poz. 136, Nr 18, poz. 230, Nr 95, poz. 1041 i Nr 122,
poz. 1311 i 1324, z 2001 r. Nr 8, poz. 64, Nr 52, poz. 539,
Nr 88, poz. 961, Nr 97, poz. 1050, Nr 126, poz. 1382 i 1384 i
Nr 154, poz. 1796 i 1801 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 74,
poz. 676, Nr 83, poz. 749, Nr 153, poz. 1271 i Nr 200, poz. 1689)
po art. 37 dodaje się art. 37a w brzmieniu:

"Art. 37a. 1. Ubezpieczonym w wieku powyżej 65 roku życia
wydaje się, na podstawie recepty wystawionej przez lekarza,
o którym mowa w art. 35, leki podstawowe, z zastrzeżeniem ust.
2-4.

2. Leki, o których mowa w ust. 1, są wydawane po wniesieniu
opłaty za opakowanie jednostkowe w wysokości 1 zł.

3. Minister właściwy do spraw zdrowia, po zasięgnięciu opinii
Naczelnej Rady Lekarskiej i Naczelnej Rady Aptekarskiej,
określa co najmniej raz w roku, w drodze rozporządzenia,
wykaz leków, o których mowa w ust. 1, uwzględniając możliwości
finansowe systemu powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego oraz
konieczność zapewnienia dostępności do leków.

4. Wykazem leków, o którym mowa w ust. 3, mogą być objęte
jedynie leki ujęte w wykazie leków podstawowych,
o którym mowa w art. 37 ust. 5 pkt 1, oraz ujęte w
wykazie leków przepisywanych za opłatą ryczałtową, o
którym mowa w art. 39 ust. 2.

5. Przepisy art. 38 ust. 1 i 6 oraz art. 44 ust. 3
stosuje się odpowiednio.".

Art. 2. Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni
od dnia ogłoszenia.
-------

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

2. Data: 2003-01-09 11:46:19

Temat: Re: Leki za złotówkę
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Kruszniewski napisał(a):

> Od wczora - czyli od 8.01.2003 - obowiązuję zmiana dotycząca
> leków za złotówkę - ale nikt dzić ani jutro nie dostanie
> takiego leku.

Autokorekta:

Właśnie sobie ujadnoliciłem - i lek za złotówkę wydaje się
całkowitą mrzonką - bo oto pisze:

"5. Przepisy art. 38 ust. 1 i 6 oraz art. 44 ust. 3
^^^^^^^^^^^^^
stosuje się odpowiednio."

Czyli - lek X niech kosztuje 10 zł - ma limit 5 ł - to
pacjent zapłaci ... nie 1 zł ale 6 zł :(
^^^^
po staremu 7,5 zł
^^^^^^

Jest to poprostu częściowe obniżenie ryczałtu z 2,5 zł do 1 zł
zysk - 1,5 zł.

Nie wiem - ale sarkastycznie napiszę;

Wiwat nasz rząd _S_o_c_j_a_l_-Demokratyczny !!!.

Zysk jak cholera (sorry - netykieta - ale ... )

Perl - jak to było:
Hulaszczy tryb życia emerytów i rencistów rujnuje budżet
narowdoiy ??

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

3. Data: 2003-01-09 11:53:11

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Kruszniewski pisze w news:3E1D5BF4.34A84795@proinfo.pl

> Od wczora - czyli od 8.01.2003 - obowiązuję zmiana dotycząca
> leków za złotówkę - ale nikt dzić ani jutro nie dostanie
> takiego leku.

To w ogóle mrzonka... Znajomy lekarz przyniósł wieści, że za
złotówkę można będzie kupić lek, który wcześniej kosztował 60gr.
:/

Scally

4. Data: 2003-01-09 11:59:03

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

W czwartek, 09 stycznia 2003 12:53:11 Scalamanca napisał/a

> [...]
>
> To w ogóle mrzonka... Znajomy lekarz przyniósł wieści, że za
> złotówkę można będzie kupić lek, który wcześniej kosztował 60gr.

Ja do pewnego stopnia rozumiem, ze sie tym tak okropnie podniecamy wszyscy,
ale po chwili zastanowienia dojdziemy przeciez do wniosku, ze nie ma co
sobie glowy zawracac.

Jestesmy oszukiwani na kazdym kroku, a cala zabawa polega tylko na tym, jak
oszukac ludzi jeszcze w taki sposob, zeby sie nie zorientowali.

Tak nieco a propos - na www.biuletynsceptyczny.z.pl jest horoskop na 2003
rok. Absolutnie pewny - do pomedytowania.

Adam Pietrasiewicz
Redaktor Biuletynu Sceptycznego

Ten list został wysłany przy użyciu Gołąbka http://www.amsoft.com.pl/golabek

5. Data: 2003-01-09 12:19:37

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Scalamanca napisał(a):

> [...]
>
> To w ogóle mrzonka... Znajomy lekarz przyniósł wieści, że za
> złotówkę można będzie kupić lek, który wcześniej kosztował 60gr.

i tak i tak zaplacisz 60 gr :))

Bo tak się liczy ryczałt - jeżeli cena lub limit za opakowanie
ryczałtowe (nie producenta !!!! ) - jest mniejszy
od opłaty płaci się cenę - jest grupa leków jako ryczałtowe -
a płaci się normalnie - choćby Mononit 10 mg - jest praktycznie
100%
choć jest na ryczałt i tak figuruje - ale ma taki limit i takie
opakowanie ryczałtowe, że i tak i tak zapłacisz 100% i to jest
ponad 2 razy więcej niż 2,5 zł.

W mojej autopoprawki wynika, że tak samo może być z propagandowym
lekiem za złotówkę :)
Punkt 5. Artykułu 37a.

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

6. Data: 2003-01-09 12:24:02

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Pietrasiewicz napisał(a):

..

> [...]
>
> Jestesmy oszukiwani na kazdym kroku, a cala zabawa polega tylko na tym, jak
> oszukac ludzi jeszcze w taki sposob, zeby sie nie zorientowali.

Ale przecież wiadomo - że to była kiełbasa wyborcza SLD-UP. Już
widać
że za złotówkę żadnego droższego leku nie będzie - a zysk 1,5 zł
- dla
biednych ludzi jest delikatnie mówiąc skórką za wyprawkę.

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

7. Data: 2003-01-09 12:30:10

Od: "Abraham" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

no tak....komunisci zawsze byli dobrzyw te sprawy. tak krecic zeby nikt nie
byl winny.co oni q....w mysla, ze narod to same pojebusy?nic szacunku dla
ludzi a piedni emeryci idai na nich glosuja.to jakes nieporozumienie;(

8. Data: 2003-01-09 15:10:33

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Obywatel Abraham napisał na grupę pl.soc.inwalidzi następujące rzeczy:

> [...]
> byl winny.co oni q....w mysla, ze narod to same pojebusy?nic szacunku dla
> ludzi a biedni emeryci idai na nich glosuja.to jakes nieporozumienie;(

1. zdanie: zgadzam się.
2. zdanie: zgadzam się.
3. zdanie: tak. (Komentarz: a tak nie jest, sądząc po wynikach kolejnych
wyborów?)
4. zdanie: tak.
5. zdanie: tak.

Z poważaniem