Re: Licencje edukacyjne SBS2003 od 1 lipca 2006 :)

From: "RomanO" <r...@k...chip.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Licencje edukacyjne SBS2003 od 1 lipca 2006 :)
Date: Thu, 3 Aug 2006 11:08:43 +0200

Użytkownik "Grzegorz Si." <g...@z...edu.pl> napisał w
wiadomości news:eas974$mif$1@atlantis.news.tpi.pl...
<...>
> Nie bardzo wiem co chcesz udowodnić tym przykładem.
Że akurat szkół się czepiasz. Poza nimi jest to samo, a nawet bardziej
"marnowanie zasobów". W szkole uczymy i "marnotrawstwo" zawsze było i
będzie!
(No chyba, że tylko ogólniaki porobią...(?)

<...>
> 2. Marnowanie zasobów ludzkich, zużywanych bezsensownie na administrowanie
> kilkoma serwerami zamiast jednym.
A pracujesz w szkole? Ciekawe jak nie marnujesz "swoich zasobów ludzkich"
zarządzając 3 pracowniami?
(I to jeszcze w ramach pensum nauczyciela TI).

> 3. Marnowanie czasu użytkowników rozczłonkowanej sieci, którzy w jednym
> budynku będą musieli posiadać po 3-4 konta i 3-4 kopie tych samych danych.

Podmioty nauczania a (uczniowie) jest ich czasem ponad 500, powinny być
dokładnie monitorowane.
O nuczycieli czy pracowników administracji Ci chodzi?
Z nimi nie ma problemu tych to pilnować nie trzeba!
To nie jest firma IT uczeń pracuje w klasie i ew. bibliotece.
A co za problem zalogować się na swoje konto swojego serwera?

> Nie wiem nic nie wiem o co Ci chodzi :)
No jestem w trakcie wyjaśnia szczegółów.
system serwerowy 6 x CD. Po 90 dniach trzeba go zarejestrować, a klucz
rejestracyjny
od dowolnego CNS 6.5:
Tu więcej: o darmowym SBS NW:
http://www.novell.com/poland/nsbs_starterpack/
Lokalizacja NW SBSa u nas w RP (faktycznie) jest na serwer + 3 (słownie:
TRZY) stacje.
(Chłopaki z Novella: Daliście plamę -jak nic!)
Pakiet NSBS Expansion Pack, czyli 5 dodatkowych licencji NSBS StarterPack
kosztuje 1.040 ojro, w złotówkach to 4097,6 zł!!!!!
Dla szkół TO POMYŁKA? Niezły pasztet z tym czwartym?
Do Novell-Polska:
Może dałoby się Expansion...kupić taniej w wersji EDU?
Chodzi o jedna stację. Wyszlibyście przed Microsoft w cenie!
Nośnik dla serwera SBS +3 tj około 50zł i rejestracja.
No i ten czwarty PC (?).

<...>
> Dodatkowo mam kilku znajomych z innej części kraju które mają podobne
> odczucia.
Jednak marketing jest mocną stroną MS....

> Może zaczniemy z innej strony: Podaj mi powód dla którego warto tworzyć
> oddzielny serwer dla 4 komputerów, tak samo oddzielne serwery dla każdej
> sali po 14 komputerów.
Wiele o tym pisaliśmy na grupie wątku:
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.soc
.edukacja&tid=8596211
Może tylko zapytam:
Czemu mam zajmować się jako nauczyciel sprzętem i siecią blioteki?
Cemu podłączać mają mi to do serwera pracowni?
Gdyby był tam oddzielny serwer, byłoby pod indywidualna ich kontrolą -tak
jest na żywioł.
Nie bedzie winnych. Ciągle będzie coś spaprane! "Bo coś serwer w pracowni
szwankuje".
-A zauważyliście brak oprogramowania anty-vir w dla MCI?

RomanO