Re: Licencje edukacyjne SBS2003 od 1 lipca 2006 :)

From: "Grzegorz Si." <g...@z...edu.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Licencje edukacyjne SBS2003 od 1 lipca 2006 :)
Date: Thu, 03 Aug 2006 13:41:11 +0200

> Że akurat szkół się czepiasz. Poza nimi jest to samo, a nawet bardziej
> "marnowanie zasobów". W szkole uczymy i "marnotrawstwo" zawsze było i
> będzie!
> (No chyba, że tylko ogólniaki porobią...(?)
Szkół się czepiam bo w szkołach pracuję, bo widzę marnotrawstwo pieniędzy,
bo widzę swoją pensję.
Co robią prywatne firmy mnie nie interesuje bo to ich pieniądze.

> A pracujesz w szkole? Ciekawe jak nie marnujesz "swoich zasobów ludzkich"
> zarządzając 3 pracowniami?
> (I to jeszcze w ramach pensum nauczyciela TI).
Czyli tak usprawiedliwiasz chałturę?
Ja wyznaję zasadę: albo coś robię dobrze (przynajmniej w moim
mniemaniu ;) ), albo nie robię tego w ogóle.
Napisz pismo do dyrektora że nie będziesz się tym zajmował bo to nie twój
obowiązek.

> Podmioty nauczania a (uczniowie) jest ich czasem ponad 500, powinny być
> dokładnie monitorowane.
U mnie 1500. Kontroler AD jeden, komuterów w domenie ok 70. Jeden kontroler
JEDNO zmartwienie, JEDNO konto dla ucznia. Nieważne czy usiądzie w sali nr
1, 2, 3 czy w bibliotece ma dostęp do niego podobnie jak ja i każdy inny
nauczyciel.

> O nuczycieli czy pracowników administracji Ci chodzi?
> Z nimi nie ma problemu tych to pilnować nie trzeba!
Oj trzeba trzeba. Mogę Ci logi proxy serwera przesłać ile razy w ciągu doby
Pracownicy próbują nieświadomie pobrać zawirusowany plik. U mnie średnio
25-40 dziennie.
Sieć MUSI być zabezpieczona bez względu czy to uczeń czy pani w
sekretariacie.

> To nie jest firma IT uczeń pracuje w klasie i ew. bibliotece.
> A co za problem zalogować się na swoje konto swojego serwera?
To będziesz przydzielał uczniów do serwerów? Fajnie, wnioskuję z tego że
niektórzy będą mieli po dwa - pracownię i bibliotekę... Co jak pracowni
jest trzy, a uczeń ma w trzech z nich zajęcia? Będzie miał CZTERY konta? A
nauczyciele?

> [...]
> Lokalizacja NW SBSa u nas w RP (faktycznie) jest na serwer + 3 (słownie:
> TRZY) stacje.
> (Chłopaki z Novella: Daliście plamę -jak nic!)
> Pakiet NSBS Expansion Pack, czyli 5 dodatkowych licencji NSBS StarterPack
> kosztuje 1.040 ojro, w złotówkach to 4097,6 zł!!!!!
> Dla szkół TO POMYŁKA? Niezły pasztet z tym czwartym?
> Do Novell-Polska:
> Może dałoby się Expansion...kupić taniej w wersji EDU?
> Chodzi o jedna stację. Wyszlibyście przed Microsoft w cenie!
> Nośnik dla serwera SBS +3 tj około 50zł i rejestracja.
Przyłącz do już istniejącego kontrolera, przecież to najprostsze
rozwiązanie.

> Jednak marketing jest mocną stroną MS....
Zgadza się. Widać to po tym co mamy w szkołach na tych komputerach.

> Wiele o tym pisaliśmy na grupie wątku:
> http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.soc
.edukacja&tid=8596211
Czytałem, a jaki to powód tworzenia tylu serwerów podasz?

> Może tylko zapytam:
> Czemu mam zajmować się jako nauczyciel sprzętem i siecią blioteki?
> Cemu podłączać mają mi to do serwera pracowni?
Bo to proste i logiczne rozwiązanie.
> Gdyby był tam oddzielny serwer, byłoby pod indywidualna ich kontrolą -tak
> jest na żywioł.
Że jak?!
> Nie bedzie winnych. Ciągle będzie coś spaprane! "Bo coś serwer w pracowni
> szwankuje".
:)

Już pisałem wcześniej, nie usprawiedliwiaj chałtury tym że za coś Ci nie
płacą, albo tym że nie chce Ci się coś robić.
Nie chcesz, nie radzisz sobie - NIE RÓB.
Nie jest to obowiązek nauczyciela, nikt nie ma prawa Cię zmusić.

> -A zauważyliście brak oprogramowania anty-vir w dla MCI?
Wystarczy dobre zabezpieczenie na serwerze proxy, praca na kontach z
ograniczeniami, dobrze skonfigurowany firewall (z blokadą sieci p2p
włącznie).
Problemy z wirusami się skończą.
U mnie 1500 uczniów, 70 komputerów, zero problemów z wirusami. Jedyny
antywirus jaki pracuje to ten na proxy serwerze który filtruje pliki
pobierane przez przeglądarki klientów. Antywirus darmowy dodam (Clamav)

Pozdrawiam
Grzesiek