Re: Licencje edukacyjne SBS2003 od 1 lipca 2006 :)

From: "RomanO" <r...@k...chip.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Licencje edukacyjne SBS2003 od 1 lipca 2006 :)
Date: Thu, 3 Aug 2006 14:55:12 +0200

Użytkownik "Grzegorz Si." <g...@z...edu.pl> napisał w
wiadomości news:easndg$khu$1@atlantis.news.tpi.pl...
<..>
> Szkół się czepiam bo w szkołach pracuję, bo widzę marnotrawstwo pieniędzy,
> bo widzę swoją pensję.
> Co robią prywatne firmy mnie nie interesuje bo to ich pieniądze.
Chwila?
To w końcu "marnotrawstwo pieniędzy" czy "widzisz swoją pensję"?
Na pensje idzie -jedna pula kasy (z tzw siatki), na "marnotrwstwo" -druga.
Nie przesuniesz tego ani ty ani dyrektor, ani nawet OP.
Na Ministrstwo nie masz wpływu, zresztą nie podniosą pensji (bo o tym
piszesz), ponieważ wyszliby "przed szereg".
Jedyne co zostaje: zagonić tych co mają określony zakres obowiązków do
bardzo wydajnej roboty.
Odbywa sie to różnymi drogami np. drogą kija i marchwi.
Wykorzystywać zasoby na maxa, konserwować żeby nad nim nie było wydatków.
Robi to zazwyczaj dyrekcja i struktura (nad nią) pionowa.
Oraz np. zmniejszania ilości zatrudnionych. W szkole jest (powiedzmy)
specyficzny układ zatrudnienia.
Osoby tam zatrudnione mają być _omnibusami_: np nauczyciele mają uczyć kilku
przedmiotów.
Dodaje się też "inne obwiązki", (wyjśniałem czemu: wyżej).
Więc czemu nie można ich trochę porozkładać?
Czemu np. bibliotekarz nie może być (ograniczonym) administratorem swojej
sieci?
Poszczególni nauczyciele w swoich pracowniach.
Można im przecież ograniczyć zakres uprawnień, a superadmina stosować od
wielkiego dzwonu?
Inna droga to oczywiście specjalny admistrator, ale ta dyskusja o tym była i
co?

> Czyli tak usprawiedliwiasz chałturę?
> Ja wyznaję zasadę: albo coś robię dobrze (przynajmniej w moim
> mniemaniu ;) ), albo nie robię tego w ogóle.
> Napisz pismo do dyrektora że nie będziesz się tym zajmował bo to nie twój
> obowiązek.
Jakie pismo? Wyciągnę kable w _swojej_ pracowni i "po ptokach".
A...chciałbyś być administratorem 7 pracowni i zarabiać 1,5 kzł?
Jeden szczegół: A spróbój poza tym nie być nauczycielem?
I piszesz, żeby coś zawsze robić dobrze?
Idę o zakład, że się przy tym "opuścisz" wykonywania zawodu!
Pracownie (nie kasę) wymyślono, że daje MEN. Nie mówie źle/dobrze).
Skoro tak z przydziału leci, to trzeba poprawiać.

> Oj trzeba trzeba. Mogę Ci logi proxy serwera przesłać ile razy w ciągu
> doby
> Pracownicy próbują nieświadomie pobrać zawirusowany plik. U mnie średnio
> 25-40 dziennie.
> Sieć MUSI być zabezpieczona bez względu czy to uczeń czy pani w
> sekretariacie.
Łe... to PATOLOGIA; podchodzisz specyficznie do materii.
Pilnujesz też sieci pani z sekretariatu? A może etat składany?
A wójtostwo i starostwo też podłączycz do "kontrolera"?
Każesz mi pismo do dyrekcji stosować udowodniając, że nie jesteś
pracownikiem biblioteki szkolnej.
A... pewnie na etacie tam pracujesz?

<...>
> To będziesz przydzielał uczniów do serwerów? Fajnie, wnioskuję z tego że
> niektórzy będą mieli po dwa - pracownię i bibliotekę... Co jak pracowni
> jest trzy, a uczeń ma w trzech z nich zajęcia? Będzie miał CZTERY konta? A
> nauczyciele?
Chwilamasz ich na jednym serwerze!
Jeszcze też każdego ucznia... Ty sprawdzasz?
Jak pamietam logi z jednej pracowni -za miesiąc -dwa zajmowały płytę CD.

<...>
> Przyłącz do już istniejącego kontrolera, przecież to najprostsze
> rozwiązanie.
Globalizacja zarządzania, tak to rozumiesz?
Kilku różnosystemowych sieci?
Wytłumacz się najpierw; kim w tej szkole jesteś?

<..>
> :)

A widzisz? Chcesz mieszkać w szkole?
<..>
> Nie chcesz, nie radzisz sobie - NIE RÓB.
> Nie jest to obowiązek nauczyciela, nikt nie ma prawa Cię zmusić.
Może Twoja metodą:
Nikt nie ma prawa zmuszać mnie do chałtury w swojej podstawowej pracy.
Chce ją wykonywać dobrze, nie być zalatanym omnibusem.
Inni niech się wykażą na stanowiskach im przydzielonych.
Wychowanie "w locie" uczniów, czasem bywa tragiczne.
"Nauczyciel i saper mysli sie tylko raz" szanujmy się ,to i inni nas będą
szanować.

<..>
> Wystarczy dobre zabezpieczenie na serwerze proxy, praca na kontach z
> ograniczeniami, dobrze skonfigurowany firewall (z blokadą sieci p2p
> włącznie).
> Problemy z wirusami się skończą.
Co Tu za bajki opowiadasz?
Administratorem jest pan Grzegorz, więc na miejscu siedzi pani
niekumata....
A np USB, a wkładane samostartujących płytki z grami?
Jak sobie wyobrażasz dochodzenie wCMI:
"Kto co wsadził i kiedy", jak pani powiedzmy Zosia nie odróżnia
szminki pamięci z USB?

<..>
> U mnie 1500 uczniów, 70 komputerów, zero problemów z wirusami. Jedyny
> antywirus jaki pracuje to ten na proxy serwerze który filtruje pliki
> pobierane przez przeglądarki klientów. Antywirus darmowy dodam (Clamav)
Nie wierzę, że to upilnujesz sam.
RomanO