Licencje edukacyjne SBS2003 od 1 lipca 2006 :)

1. Data: 2006-07-12 16:42:28

Temat: Licencje edukacyjne SBS2003 od 1 lipca 2006 :)
Od: "Dariusz Fabicki" <f...@o...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od 1 lipca 2006 szkoły wreszcie mogą nabywać serwery SBS-owe oraz licencje dostępowe
do SBS w specjalnej edukacyjnej promocji cenowej.
Poniżej podaję specjalne oznaczenia dla tych produktów: pierwsze dla serwera (zawiera
5 CALs), drugie dla licencji klienckich (w pięciopakach). Licencje zawierają klucze
inicjalizujące aktywacje kont, szkoły nie kupują żadnych dodatkowych nośników.
Serwer natomiast wymaga zakupu disk-kitu (na nim znajduje się klucz).

T75-00648 Win SBS Prem 2003 Polish OLP NL AE 5 Clt (serwer SBS2003 z wbudowanymi
pięcioma licencjami dostępowymi)

T74-01350 Win SBS CAL 2003 Polish OLP 5 NL AE User CAL (paczka pięciu licencji
dostępowych do SBS2003)

Takie licencje może sprowadzić dla szkoły każdy sklep komputerowy i firma która
skontaktuje się w tym celu z dystrybutorem licencji (ABC Data, Incom, TechData,
Techmex, AB).

PS: Jeżeli chodzi o koszty: Każdy dystrybutor ma swoje własne narzuty i prowizje, ale
tak jak patrzyłem, to jest to utrzymane na tym poziomie o którym wcześniej pisałem
już na grupie (a nawet mniej :)). Oficjalnie nie mogę podawać cen, ale Wy to co
innego :) więc na grupie z pewnością pojawi się giełda dystrybutorów najtańszych
licencji dostępowych oraz całych serwerów z wbudowanymi licencjami.

Dariusz Fabicki
[ http://sbs.oeiizk.edu.pl/news3 ][ http://sbs.oeiizk.edu.pl/news2 ][
http://sbs.oeiizk.edu.pl/news1 ]

2. Data: 2006-07-12 18:17:19

Temat: Re: Licencje edukacyjne SBS2003 od 1 lipca 2006 :)
Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Fabicki" <f...@o...waw.pl> napisał w wiadomości
<...>
>Oficjalnie nie mogę podawać cen, ale Wy to co innego :) więc na grupie z
pewnością pojawi się giełda dystrybutorów najtańszych licencji dostępowych
oraz >całych serwerów z wbudowanymi licencjami.
To ja se spisze te numery....i bedziemy modernizować.
ale prośba p. Darku; gdzie można "dopaść" wymagania hardwarowe na serwery
SBS 2003?
Chodzi mi oczywiście o minimalne. Jak to w edukacji...

RamanO

3. Data: 2006-07-12 19:11:51

Od: Grendel <n...@...usenecie.com> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Fabicki napisał(a):

> [...]
> wbudowanymi pięcioma licencjami dostępowymi)
>
> T74-01350 Win SBS CAL 2003 Polish OLP 5 NL AE User CAL (paczka pięciu

czy tylko szkoły-szkoły, czy też zwyczajowo wszystkie podmioty
zarejestrowane w MEN?
a ile kosztują CALe w pakiecie edu? Musiałbym w firmie przynajmniej 25
CALi mieć...

--
Grendel

4. Data: 2006-07-13 07:04:59

Od: "Dariusz Fabicki" <f...@o...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale prośba p. Darku; gdzie można "dopaść" wymagania hardwarowe na serwery
> SBS 2003?
> Chodzi mi oczywiście o minimalne. Jak to w edukacji...

[DF]
podaję sprawdzone wymagania, przy których to wszystko naprawdę dobrze chodzi

dla sieci: serwer + 60 stacji roboczych

Serwer:
Procesor Celeron 1,7 GHz
Pamięć RAM: 512 MB
Dysk twardy: pojemność musi być większa równa 36 GB (im większy dysk tym
lepiej) (na mniejszym dysku system się nie zainstaluje)
Dwie karty sieciowe: (bez dwóch kart sieciowych serwer nie zainstaluje się
poprawnie)

5. Data: 2006-07-31 21:49:44

Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W odpowiedzi na pismo z środa, 12 lipca 2006 18:42
(autor Dariusz Fabicki
publikowane na pl.soc.edukacja.szkola,
wasz znak: <e933s0$ehq$1@jack.oeiizk.waw.pl>):

> Od 1 lipca 2006 szkoły wreszcie mogą nabywać serwery SBS-owe oraz licencje
> dostępowe do SBS w specjalnej edukacyjnej promocji cenowej.

Taaaaaaaaaaa.... Jak na razie to:

Wysłałem zapytanie o licencje do SBSa. W efekcie:

* techdata odpisała, żeby iść sobie precz, bo rozmawiają tylko z Partnerami
Handlowymi i jestem dla nich za cieńki

* ab odpisała, że /W dniach 14 - 30 lipiec jestem nieobecna/.

* techmex odpisał, że /W dniach od 22.07 do 4.08.2006 jestem nieobecny/.

* abcdata nie odpisała w ogóle

* Incom nie udostępnia adresu kontaktowego na WWW albo ja nie umiem znaleźć

Napisałem więc do Softbanku, który kiedyś sprzedawał licencje dla szkół oraz
od Progres Zabrze, który jest Gold Partner of Microsoft, a także do
promise.pl. W efekcie:

* Progres nie odpisał wcale. Podobnie promise.pl

* Softbank odpisał co następywa:
Od: "rysiek" (r...@v...pl)
Do: przemyslaw.smiejek@xxxxxxxx
Data: Wczoraj 12:16:00

Puste
Witam

Licencje edukacyjne do SBS 2003 dostępne będą od przyszłego tygodnia,
oferta cenowa zostanie zamieszczona na naszej stronie;
http://men.softbank.pl.

Jak widać, profesjonalny list z profesjonalnym słowem ,,puste'' i z
profesjonalną domeną vp, jak na SoftBank przystało. Strona
http://men.softbank.pl/ też jest bardzo profesjonalna.

==========

Efekt: Wciąż nie mam licencji, a wrzesień się zbliża. Jedna nadzieja, że
pomimo całego swojego braku profesjonalizmu, SoftBank jednak takie licencje
będzie miał, bo przynajmniej oni jedni dali nadzieje.

Ponieważ już nastąpił przyszły tydzień, to zaglądam na tę stronę i widzę:

T74-01350 MS Win SBS CAL 2003 Polish OLP 5 NL AE User CAL w cenie 86,50 ?
netto

Ale to jest wersja USER :( a potrzebne są ZTCW Device :(

--
Jego Ponurość Tristan

6. Data: 2006-08-01 08:29:51

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> netto
> Ale to jest wersja USER :( a potrzebne są ZTCW Device :(
Ja ich już gnębiłem od 20 lipca! I proszę się jednak ruszyło
Do innych firm- tych od kamer przemysłowych teżżżżż:
Wracamy z urlopików -WRACAMY!
Kupą mości panowie! Leperowa metoda się jak widać się sprawdza.
RomanO

7. Data: 2006-08-02 10:55:11

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale to jest wersja USER :( a potrzebne są ZTCW Device :(
<...>
?
No to kalkulujmy ten "porządek" w bibliotece:
Ze strony: http://men.softbank.pl
(Bo byli najpierwsi!)
cyt:
"T75-00648 MS Win SBS Premium 2003 Polish OLP NL AE 5 Clt w cenie 124,60 ?
netto
Licencja na serwer, dodatkowo zawiera 5 licencji klienckich, wymaga
dokupienia nośnika do instalacji. "
(kurs ?; 3.9361), co wychodzi: 490,44 zł netto no i nośnik(grosze?)
cyt:
"[T74-01350 MS Win SBS CAL 2003 Polish OLP 5 NL AE User CAL w cenie 86,50 ?
netto
tj. 340,47 zł netto (nie jest wymagany nośnik)]"
Tak właściwie, przysługują te CALe razem z tymi czterema PC -o ile
zaznaczyło
się taki rodzaj systemu.
Wówczas [...] byłoby opcjonalne. Software mamy z głowy.
Teraz dostawiamy serwerek: Za wskazówkami (Darka Fabickiego) -jest trochę na
wyrost (bo będzie tylko 5 CAL):
"Procesor Celeron 1,7 GHz, Pamięć RAM: 512 MB HDD >36 GB dwie karty
sieciowe."
Używany Optiplex GX240 ->ttp://www.device.pl/
Taki "domowy serwerek", bo i parametry pewnie wystarczą? ( Co panie Darku?)
(Z pewnymi modyfikacjami typu; jakiś monitor, pamięć 256 MB,
czyt,/nagrywarka,DVD -do
instalacji i kopii, jeszcze jedna karta sieciowa.)
Podejrzewam zamknie się to w granicach 900-1000 zł. Czyli wszystko koło 1900
zł?
No jest porządek logistyczny w pracowni CMI jak ta lala:
Samodzielna pracownia, obsługa na miejscu... logowanie -logi, no i co tam
może SBS2003 -ehh!
Bibliotekarza na kursa... -albo zdalna admnistracja hm :*) ?
No i zaczynać można rok szkolny 2006/2007!
Czołem czytelnicy (i bibliotekarze) w CMI!
RomanO

8. Data: 2006-08-02 13:24:18

Od: "Grzegorz Si." <g...@z...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No jest porządek logistyczny w pracowni CMI jak ta lala:
> Samodzielna pracownia, obsługa na miejscu... logowanie -logi, no i co tam
> może SBS2003 -ehh!
Generalnie w szkołach dzięki programom dostarczania sprzętu przez
ministerstwo powstała dziwna moda podłączania kilku-kilkunastu stacji
roboczych do oddzielnych serwerów.
Tym fajnym sposobem w szkołach jest po 3-4 serwery a każdy z nich obsługuje
po 14-16 stacji roboczych (!).
To się nazywa marnotrawstwo zasobów.
Grzesiek

9. Data: 2006-08-02 14:11:39

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Si." <g...@z...edu.pl> napisał w
wiadomości news:eaq96o$6t1$1@nemesis.news.tpi.pl...
<...>
> To się nazywa marnotrawstwo zasobów.
Co ty tu opowiadasz .. o zasobach?
To się nazywa "specyfika edukacji"!
A co powiesz na małe firmy -sklepy? (serwer i dwie stacje), obsługujące
spzredaż?
To nie jest "marnowanie zasobów"? Co powiesz na kursy i firmy szkoleniowe?
A owszem można łaączyć sieci.
Cały czas o tym mowa: Kto tym ma administrować?
Edukacja to wakacje/ferie, plan lekcji.
Inny zakres obowiązków pracownika -bez porównania!
Lepiej pomóż skomletować cennik anlogicznego
rozwiązania dla osobnego serwerka dla tych 4 PC w MCI na NW SBS.
Właśnie szperam i ccuuuda się okazują.

RomanO

10. Data: 2006-08-02 14:38:42

Od: "Grzegorz Si." <g...@z...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A owszem można łaączyć sieci.
A owszem w tym przypadku nawet trzeba. Nie będę kazać dzieciakom biegać z
dyskietkami między pracowniami, czy zakładać po 4 konta oddzielne na każdą
pracownię i bibliotekę.
Kto ma zapanować nad tym haosem??

> Cały czas o tym mowa: Kto tym ma administrować?
Administrator to chyba logiczne....
To lepiej jest mieć 4 serwery które dublują te same usługi?!

> Lepiej pomóż skomletować cennik anlogicznego
> rozwiązania dla osobnego serwerka dla tych 4 PC w MCI na NW SBS.
> Właśnie szperam i ccuuuda się okazują.
Chyba żartujesz....
To JEST marnotrawstwo zasobów i niekompetencja ludzi którzy te specyfikacje
przygotowują oraz niekompetencja ludzi którzy w szkołach tak projektują
sieci.
Mówiąc "tak" mam na myśli:
Pracownia nr1: sbs2003+14 stacji - oddzielny proxy+ NAT
Pracownia nr2: sbs2003+14 stacji - oddzielny proxy + NAT
Pracwnia nr3: SBS200+10 stacji - oddzielny proxy + NAT
MCI: sbs2003 +6stacji - oddzielny proxy + NAT
Administracja + inne takie: 25 komputerów - bez proxy + NAT na sprzętowym
routerze.
To jest logiczne?
Już niedługo będziecie mieć więcej serwerów w szkołach niż nauczycieli.

Co do cennika Softbanku, to nie znam jeszcze nikogo komu się udało kupić
licencje edukacyjne do szkoły. Znam za to kilka osób które próbowały i nic
z tego.
Pozdrawiam
Grzesiek

rozwiązanie umowy o prace