Licznik gazowy.

1. Data: 2002-12-06 18:19:50

Temat: Licznik gazowy.
Od: "Aldona" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy licznik gazowy mozna - że tak powiem - przestawić? Gdyby mozna tak było
to kamien z serca.... w innym wypadku mój przedpokój bedzie wygladał jak
bunkier. Chodzi o przełożenie go na druga ścianę .(oczywiście zadzwonie w
poniedziałek do fachowców, ale chciałabym poznac Wasze zdanie, żeby mi
fachowcy czasem głupot nie wcisneli, a co za tym idzie -wycisneli ode mnie
kasę:-)))
Acha , jeszcze jedno, Czy to prawda ,że rur gazowych nie mozna zabudować?
Pewnie nie opuszczę przez to sufitu....
Pozdrawiam serdecznie
Aldona.

1. Data: 2002-12-09 10:17:39

Temat: Re: Licznik gazowy.
Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aldona" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kasę:-)))
> Acha , jeszcze jedno, Czy to prawda ,że rur gazowych nie mozna zabudować?

Witaj
Gazomierz można przenieść w inne miejsce w przedpokoju z przedpokoju nawet
do kuchni
ale sa pewne ograniczenia dot lokalizacji tzn wysokość i odległości od
urządzeń takich jak kuchenka (chyba min 3m rury powinno być między nimi) czy
okno. Wystarczy popatrzeć jak dokładnie jest w przepisach do ich
lokalizacji. Jeżeli zawór przed gazomierzem jest w mieszkaniu a nie na
klatce to nie za bardzo da sie go przesunąc razem z gazomierzem bo trzba by
było zakrecić gaz w całym pionie. Jeżeli chodzi o rury gazowe to nie powinno
sie ich zabudowywać. Jest jednak zapis w przepisach że mozna rure schować w
kanale ale wypełnionym łatwo usuwalnym materiałem nie wiadomo jakim ale
napewno nie cementem (ale chyba tyko stalowe, nie miedziane). W budownictwie
wielorodzinnym sa obowiązkowe przeglądy instalacji gazowej. Wiec jak
schowasz rury a gazownicy bedą mieli watpliwości to rozwalą ci cały sufit
żeby przejżeć instalację.
pozdr krzysiek

1. Data: 2002-12-13 11:57:31

Od: "Michal K" <m...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jezeli wiaze sie to z koniecznoscia kucia to radze zastanowic sie nad
przesnieseniem licznika na zewnatrz mieszkania.
Nowe przepisy zaczynaja tego wymagac o ile tylko pion gazowy jest w
okolicach kaltkischodowej (co tez staje sie wymagane).

Generalnie , za wszelki usterki zwiazane z gazem do licznik odpowiada
gazownia + administacja, za licznikiem wlasciciel mieszkania.

Michal

Poszukiwany Administrator Nieruchomości
Sprzedam 4 piece akumulacyjne
wykaldzina
Filtry do wody - Promocja Świąteczna - Odwrócona Osmoza - Kuchnia
Odkurzanie centralne