Likwidacja trawnika...przygotowanie pod grządki .. :PILNE

1. Data: 2005-04-09 15:13:29

Temat: Likwidacja trawnika...przygotowanie pod grządki .. :PILNE
Od: "Tomek P" <t...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam taki problem.
Mam juz w pewnym miejscu od 2 lat dobtrze rozwinieta trawe, teraz tam musi
zostac zakopane pod warzywka itp..

Ma ktos jakis sposob jak pozbyc sie tam tej trawy iaby byla dobra ziemia i
od razu nie roslo zielsko w postaci trawy?
Czy jest to możliwe jakomś glebogryzarką zaorać czy cos, i potem ewentualnie
przykryc jena nie za grubą warstwą ziemi z iejsca gdzie obecnie juz mam
zakopane pod warzywa i zmieszane to z kompostem, a musze zlikwidowac ten
obszar poniewaz bedzie budowa...wiec bym wolal to tam przewiescmam taka
dobrze przygotowana ziemie.
Ale najwazniejsza kwesta aby skopac tam gdzie ta trawa i ją zlikwidowac tak
z grubsza jakos mechanicznie...

prosze o wszelkie porady i pomysly (PILNE)
Tomek P

2. Data: 2005-04-09 16:09:58

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d38rnd$ac1$1@nemesis.news.tpi.pl Tomek P
<t...@s...info> napisał(a):

> [...]
> zlikwidowac tak z grubsza jakos mechanicznie...
>
> prosze o wszelkie porady i pomysly (PILNE)

Hejka. Należy wziąć szpadel i skopać nim trawnik tak, aby umieścić
odwróconą o 180* darń (korzenie do góry - zielona trawa do dołu) na
głębokosci minimum 15 cm. Następnie dać na wierzch warstwę ziemi
próchnicznej z miejsca gdzie będzie budowa. Ewentualnie puścić glebogryzarkę
i rozbic trawnik na miazgę a następnie pobojowisko przykryć starannie i
równo w/w warstwą ziemi spod budowy. :-)
Pozdrawiam skrupulatnie Ja...cki

3. Data: 2005-04-09 16:34:26

Od: "Tomek P" <t...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i rozbic trawnik na miazgę a następnie pobojowisko przykryć starannie i
> równo w/w warstwą ziemi spod budowy. :-)

a czy glebogryazrke puscic i rozbic trawe na tym miescu gdzie bym musial
kopac szpadlem , zamiast kopania?
a jak bedzie potem ...trawa nie odrosnie?

Pozdrawiam
tomek

4. Data: 2005-04-09 17:25:39

Od: "Dziadek" <d...@p...invalid.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek P wrote:

> [...]
> musial kopac szpadlem , zamiast kopania?
> a jak bedzie potem ...trawa nie odrosnie?

Trawa zawsze odrastać będzie a Ty zawsze będziesz ją niszczył i tak
powolutku, rok po roku Ty się do tego przyzwyczaisz (do prac
pielęgnacyjnych) a trawy będzie coraz mniej
--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

5. Data: 2005-04-09 17:26:57

Od: "Tomek P" <t...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

mi chodzi aby tej nahgorszej cco jest teraz sie pozbyc, ze odrosnie z
czasem wiem

6. Data: 2005-04-09 17:31:26

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek P" <t...@s...info> wrote:

> a czy glebogryazrke puscic i rozbic trawe na tym miescu gdzie bym
> musial kopac szpadlem , zamiast kopania?

Glebogryzarka nie zastąpi pługa czy szpadla.

> a jak bedzie potem ...trawa nie odrosnie?

Miejscami odrośnie, miejscami nie..

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
cały rynek C.K. miasta krakowa
wciąż zasnuwa mgiełka dosyć niezdrowa

7. Data: 2005-04-09 18:18:39

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko wrote:

> Glebogryzarka nie zastąpi pługa czy szpadla.

> Miejscami odrośnie, miejscami nie..
:))))
powiedzmy
ze po dokladnym zmieleniu wykielkuje napowrot sladowa ilosc
gora kilka kepek na metr kwadratowy
:)
trawa nawet perz to pikus
zakladajac nowe poletko truskawek zmielilem glebogryzarka kilka kepek
powoju
takie dlugie biale makaronowate korzenie
:((((
teraz nie ma sposobu aby wyplenic to dziadostwo
tak dobrze jemu pod agrowloknina w jakiej uprawiam truskawki
hehe
unosi mi ja do gory na pare centymetrow
:)
w sumie to nie ma zlego coby na dobre nie wychodzilo
truskawki dzieki temu sa jakby w zaglebieniach
i woda opadowa czy po podlewaniu wlewa sie do truskawek
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

8. Data: 2005-04-09 19:00:42

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Tomek P wrote:
> [...]
> Ale najwazniejsza kwesta aby skopac tam gdzie ta trawa i ją
> zlikwidowac tak z grubsza jakos mechanicznie...
:))))))
poszukaj jakiegos znajomego kogos albo jakiejs wypozyczalni z glebogryzarka
spalinowa
:)
zmielisz nia te te trawe na mial do glebokosci 20-25 cm
ewentualnie wzjeda Tobie pojedyncze zdzbla
z ktorymi sobie poradzisz pozniej przy plewieniu
:)
po nawiezieniu ziemi z uprzedniego warzywnika
zmiksuj ja jeszcze raz
:)

9. Data: 2005-04-09 19:20:43

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d390fd$9rd$1@nemesis.news.tpi.pl Tomek P
<t...@s...info> napisał(a):

> a czy glebogryazrke puscic i rozbic trawe na tym miescu gdzie bym
> musial kopac szpadlem , zamiast kopania?
> a jak bedzie potem ...trawa nie odrosnie?

Hejka. Czy słowo ewentualnie sprawia Ci jakiś kłopot? ;-) To czy trawa
odrośnie zależy od grubosci warstwy ziemi, którą przykryjesz
zglebogryzarkowany teren. Przy 10-centymetrowej warstwie praktycznie nic nie
odrośnie (za wyjątkiem perzu)
Pozdrawiam ewentualnie Ja...cki

10. Data: 2005-04-09 19:24:11

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:004901c53d36$61c00670$1e8f1b53@smal9k1kzfv9ki
Tadeusz Smal <s...@s...pl> napisał(a):

> :)
> po nawiezieniu ziemi z uprzedniego warzywnika
> zmiksuj ja jeszcze raz
> :)

Hejka. Absolutnie odradzam.
Pozdrawiam technicystycznie Ja...cki

Physalis alkekengii -franchetti
Bagno zwyczajne ?
lisc laurowy
wiosenne targi ogrodnicze - Strzelino k/Słupska 16-17.04
Jan Paweł II