Linux

11. Data: 2001-11-03 04:48:43

Temat: Re: Linux
Od: "JC" <J...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"Rafal Zielinski" <r...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
news:9rv6is$ees$1@news.onet.pl...

/.../

> Ostatnio postawilem Linux'a Mandrake na moim kompie i wszystko bylo ok
> tylko, ze niestety kwestia przyzwyczajenia w moim przypadku byla wieksza
niz
> wszystko inne i przesiadlem sie z powrotem na wingroze, ale nie mam
zadnych
> zastrzezen do linuxa poza tym, ze moja nie wiedza w zakresie tego systemu
> nie pozwolila mi go wykorzystac w pelni i mialem maly problem z
postawieniem
> mojej maszyny dwusystemowo (linux i win98) ...

Nie wiem jak jest w Mandrake ale w SuSe robisz boot sektor Lilo na dyskietce
i startujesz go albo z HD (Win) albo z dyskietki (Linux) i masz problem 2
systemow
operacyjnych na jednym PC z glowy. Tak ja to sobie rozwiazalem (jestem
nowicjuszem
w temacie Linux) - SuSe Linux 7.3

Mam jednak problemy z podlaczeniem sie do internetu. Karte sieciowa
skonfigurowalem
ale cos mam zle ustawione z parametrami na drodze PC - moj provider.
Walcze juz z tym 2 mies.:-)
Ale zwalcze to:-)
Linux jest tego wart.
Wspaniale konfiguruje sie hardware za pomoca Yast2.
Ponadto nie ma problemow z drukark, scanerem itd. Ma ladna grafike
i duze oprogramowanie w narzedzia np. StarOffice itp.
A to ze trzeba troche poczytac - to logiczne:-)

pozdr. - Jozek
_____________

12. Data: 2001-11-03 04:53:42

Od: "JC" <J...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"Miros/law 'Jubal' Baran" <b...@h...pl> schrieb im Newsbeitrag

> To zależy. Przede wszystkim od tego, czego (jakich programów, jakiego
> typu) na codzień używasz przy pracy z komputerem. Istotne jest też, z
> kim musisz wymieniać dane i w jakich formatach są te dane. Na pewno nie
> warto się przesiadać wyłącznie z powodów ideologicznych, bo to tylko
> frustracji przysporzy.
>
> Jubal (linuksiarz).

A co myslisz o wchodzeniu Linux - em w Internet?
Bezpieczniej jak WinX?

pozdr. - Jozek

13. Data: 2001-11-03 16:22:24

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pituś" napisał(a):

> "Bedi" <b...@p...fm> wrote in message
> >
> Pewnie tak, ale trzeba to zrobić z głową. Nie chcę aby wyszło, iż "zamienił
> stryjek siekierkę na kijek".

Ja proponuję kupić drugi dysk i równolegle się nim pobawić, nie zalecam całkowitego
skoku na głebokie wody. Start systemy albo poprzez dyskietkę, albo LILO lub innego
bootmastera - dotyczy Windows 95 i 98 - ME się nie nadaje do takiego numeru, jeszcze
jednym
jest ustawienia dysku sartującego w BIOS-iku :-)

Pobawić się na pewno warto - zwłaszcza przy wymianie dokumentacji. Z aplikacji
biurowych to StarOffice, zwłaszcza że czyta i Worda i Excela - z zapisywaniem też nie
ma problemu
o ile jest to prosty dokument beż zbytnich dziwnych ustawień strony i formatowania
tekstu.

No i jeszcze jedno kosztuje 0 zł :-)))

--
Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

14. Data: 2001-11-03 19:31:16

Temat: Odp: Linux
Od: "Rafal Zielinski" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JC <J...@t...de> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9rvsu3$t9f$05$...@n...t-online.com...

> "Rafal Zielinski" <r...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
>
> /.../

[ciach] (bo moje)

> [...]
(jestem
> nowicjuszem w temacie Linux) - SuSe Linux 7.3

Tutaj (Mandrake) jest inaczej nie ma dystkietki startowej (rozruchowej)
tylko jest zamiesznanie na dysku tzn instalator sam sobie miesza w czesci
rozruchowej dysku ktory po ponownym odpaleniu uruchamia menu startowe z
mozliwoscia bootowania interesuajcego nas sustemu.

> [...]
skonfigurowalem
> ale cos mam zle ustawione z parametrami na drodze PC - moj provider.

Jezeli chodzi o internet to nie mam karty sieciowej i korzystam z modemu i
tak konfiguracja sprzetu i samego polaczenia bylo dziecinnie latwe. Schody
zaczely sie w momencie kiedy moj linux zaczal traktowac moj komputer jako
serwer i zaczal szukac Lan-u i IP do wyjscia do sieci :-D

> [...]
> i duze oprogramowanie w narzedzia np. StarOffice itp.
> A to ze trzeba troche poczytac - to logiczne:-)

poza tym malo zajmuje i jest prawie nieawaryjny (zeby wylozyc linuxa trzeba
sie naprawde postarac

--
Rafal Zielinski

E-Mail: r...@P...ONET.PL
--
Internet dla niepełnosprawnych - udostępnić zamiast darować
http://www.idn.org.pl/users/lesz/ryczalt/petycja.htm

15. Data: 2001-11-04 13:53:15

Od: "Pituś" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
numeru, jeszcze jednym
> jest ustawienia dysku sartującego w BIOS-iku :-)

To pewnie najlepsze rozwiązanie :-)

> [...]
zapisywaniem też nie ma problemu
> o ile jest to prosty dokument beż zbytnich dziwnych ustawień strony i

Gdyby nie ten dodatkowy dysk... :-)

--
Pozdrawiam, Pituś

16. Data: 2001-11-05 12:39:38

Od: t...@w...pl (Tomasz Przybysz) szukaj wiadomości tego autora

3 listopada 2001, 05:48:43, JC pisze:

/.../
> [...]
> i duze oprogramowanie w narzedzia np. StarOffice itp.
> A to ze trzeba troche poczytac - to logiczne:-)

Józku, dla Ciebie i innych użytkowników Linuxa mam małą niespodziankę
- http://www.central.pl/users/spir2000/nowe/warezik03/
linuxadm.zip :-)
Jest to książka "Administracja Linuksa" w pliku PDF spakowana do
archiwum ZIP. Jest to kompletne omówienie pracy z Linuksem - jak go
skonfigurować do pracy w sieci, do użytkowania poczty i newsów...
Oczywiście wszystko jest w języku polskim.
Ale muszę ostrzec kolegów-modemiarzy, że ten plik ma około 2 MB.
Powodzenia w zabawie z Linuksem (jak się dorobię drugiego dysku, to
też się nim pobawię). :-)))

--
Pozdrawiam...

Tomek
t...@w...pl
www.fop.prv.pl

--
Spraw by liczył się każdy dzień...

Szukam szachów pod Win 98
Re: Adres
Refleksje
Szukam materiałów dot. barier architektonicznych
rehabilitacja