Liściaste - co warto posadzić?

1. Data: 2003-04-25 06:45:44

Temat: Liściaste - co warto posadzić?
Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie. Chciałabym posadzić więcej drzew i krzewów
liściastych. Co z poniższej listy warte jest uwagi? Czy są
wystarczająco mrozoodporne? Będę wdzięczna za wszelkie podpowiedzi :).
- Acer ginnala
- Alianthus altissima
- Catalpa ovata
- Crataegus x lavallei
- Decaisneya fargesii
- Halimodendron holodendron (słonisz? co to jest?)
- Koerleuteria paniculata

Chcę jeszcze dodać, że gleba u mnie raczej piaszczysta i wolałabym
nie wykopywać zmarzniętych po pierwszej zimie roślin.

Z pozdrowieniami, Maria

_ _ _

" Wolę błędy entuzjasty od obojętności mędrca."

http://ciekawe-rosliny.prv.pl

2. Data: 2003-04-25 07:08:42

Temat: RE: Liściaste - co warto posadzić?
Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> - Koerleuteria paniculata
> Z pozdrowieniami, Maria

Roztrzeplin wiechowaty lub Mydleniec wiechowaty.
Drzewo o wysokości do 15m, pochodzi z północnych Chin,Korei.
W warunkach środkowej Europy dobrze znosi okres zimowy.
Preferuje miejsca suche i ciepłe.
Ja osobiście nie uprawiam, to co podałem to teoria:-)
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

3. Data: 2003-04-25 07:20:37

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> napisał w
wiadomości news:b8alc5$ad9$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
:).
> - Catalpa ovata
> - Halimodendron holodendron (słonisz? co to jest?)

Katalpa jest bardzo odporna. Szczególnie na lekkiej glebie, jak podaje
literatura. Ale i u mnie, na gliniastej, rośnie po prostu wspaniale,
kwitnie, owocuje i wydaje wartościowe nasiona.
Halimodendron to słonisz, ale nic więcej nie wiem:-)

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2003-04-25 07:23:00

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...
> Roztrzeplin wiechowaty lub Mydleniec wiechowaty.
.(........)
> Ja osobiście nie uprawiam, to co podałem to teoria:-)

Od tej teorii, to mam połowę pustych miejsc na skalniaku i 1/3
na rabatach bylinowych :(, ale dzięki za odzew :).

Z pozdrowieniami, Maria

5. Data: 2003-04-25 07:33:14

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Katalpa jest bardzo odporna. Szczególnie na lekkiej glebie, jak podaje
> literatura. Ale i u mnie, na gliniastej, rośnie po prostu wspaniale,
> kwitnie, owocuje i wydaje wartościowe nasiona.

Basiu, a jaką masz katalpę? Mam do wyboru: zwyczajna, pośrednią i
żółtokwiatową. Która jest szczególnie ładna?

Z pozdrowieniami, Maria

6. Data: 2003-04-25 08:23:47

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> napisał w
wiadomości news:b8ao4r$ssu$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Basiu, a jaką masz katalpę? Mam do wyboru: zwyczajna, pośrednią i
> żółtokwiatową. Która jest szczególnie ładna?

Wiesz co, czytałam opisy i oglądałam zdjęcia. Wyszło mi, że mam zwyczajną.
Ale różnice są minimalne i chyba dość trudne do uchwycenia. Nie wiem, czy w
ksiązkach piszą, ale jeśli się przyjrzeć pojedynczemu kwiatkowi, to wygląda
prawie jak storczyk (sabotek na przykład). Do tego pachnie, słabo, ale
ładnie. Gdybym miała sadzić katalpę po raz drugi, to wybrałabym nie gatunek,
tylko odmianę. Alebo 'Aurea' (widziałam drzewo, wspaniałe), albo
'Pulverulenta' - widziałam tylko młode sadzonki, nie wiem, jak by się
dopasowało do ogrodu.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2003-04-25 08:25:16

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> napisał w
wiadomości news:b8anhl$k4r$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Od tej teorii, to mam połowę pustych miejsc na skalniaku i 1/3
> na rabatach bylinowych :(, ale dzięki za odzew :).

A co np. Ci padało z bylin (innymi słowy, na co się nie porywać?:-) ) Bo
przykładowo penstemony, o których teoria podaje, że wrażliwe, tę zimę
przetrzymały bezproblemowo, a akant i zawilce ogrodowe zimują bez żadnego
przykrycia.

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2003-04-25 08:37:00

Temat: Odp: Liściaste - co warto posadzić?
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b8arff$q4b$...@z...polsl.gliwice.pl...

> [...]
>
> A co np. Ci padało z bylin (innymi słowy, na co się nie porywać?:-) ) Bo
> przykładowo penstemony, o których teoria podaje, że wrażliwe, tę zimę
Mi dwa padły, nawet nie wiem jakie to był gatunki bo nie zakwitły :-(.
Pozostałe penstemony maja się świetnie.
--
Pozdrawiam, Kaśka

9. Data: 2003-04-25 09:08:29

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przykładowo penstemony, o których teoria podaje, że wrażliwe, tę zimę
> przetrzymały bezproblemowo, a akant i zawilce ogrodowe zimują bez żadnego

No właśnie padły np. penstemony (bródkowe i sosnowate), niektóre
goryczki, część posłonków sporo róż... U mnie dopiero wszystko
rusza, więc obraz jeszcze nie pełny :(.

Z pozdrowieniami, Maria

10. Data: 2003-04-25 09:12:31

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
(...)
> [...]
> tylko odmianę. Alebo 'Aurea' (widziałam drzewo, wspaniałe), albo
> 'Pulverulenta' - widziałam tylko młode sadzonki, nie wiem, jak by się

Widziałam 'Aurea'- bez kwiatow, ale liście fatycznie śliczne.
Niestety, nie miałam jak przewieźć, bo była dość duża.
Dzięki za sugestie :).

Z pozdrowieniami, Maria

Dracena - czy to juz koniec???
prośba o identyfikację