Liściaste - co warto posadzić?

21. Data: 2003-04-25 15:11:09

Temat: Re: Liściaste - co warto posadzić?
Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:b8be70$81v$2@nemesis.news.tpi.pl...

> Odporny na mroz i na susze.

> Rosnie szybko. Wyglada dosc egzotycznie ze wzgledu na duze liscie zlozone.
> Mlode okazy wrazliwe. Gdy rosnie szybko i nie zdazy zdrewniec, takie
> niecalkowicie zdrewniale pedy przemarzaja.
[...]

Serdecznie dziękuję za wszystkie podpowiedzi :-))

> Z drzew, ktorych nie wymienilas proponuje orzechy (sercowaty, czarny,
> mandzurski), orzeszniki (gorzki, siedmiolistkowy, pieciolistkowy),
> skrzydlorzech kaukaski, klek kanadyjski, magnolie drzewiasta (M.
acuminata).
[ciach]

>. O tulipanowcu amerykanskim nawet nie
> wspominam, bo pewnie juz masz :)

Tak, a skąd wiesz? :)).

> Korkowiec amurski tez jest niezly.

Właśnie się nad nim zastanawiałam :)

Z pozdrowieniami, Maria

22. Data: 2003-04-25 16:00:11

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> writes:

> - Acer ginnala

konkretnie to Acer tartaricum subsp. ginnala. W naturalnych
siedliskach rośnie w Mandżurii, na rosyjskiej Syberii, w płn. Koreii i
wyspach japońskich. W Polsce zimuje bez problemu. U nas rośnie na
piaszczysto-gliniasto-żwirowej glebie.

> - Koerleuteria paniculata

W naszym Ogrodzie Botanicznym rośnie bez problemu, a u mnie chyba
właśnie kiełkuje.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Anzelma, co mieszka w Dębicy,
Zgwałcili trzej krzepcy górnicy.

23. Data: 2003-04-25 16:42:41

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> wrote in message

> Widocznie u Ciebie cieplej :).

Nie, to jest porownanie z innymi roslinami. Przyszedl przymrozek,
pomrozil rozne liscie i kwiaty (podawalem czesciowa liste), a roze
w ogole tego przymrozku nie zauwazyly.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

24. Data: 2003-04-25 19:48:22

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b8alc5$ad9$1@atlantis.news.tpi.pl Maria Maciąg
<m...@c...prv.pl> napisał(a):
> Witam serdecznie. Chciałabym posadzić więcej drzew i krzewów
> liściastych.

Hejka. To może i ja coś zaproponuję: Kolcosił szczeciniasty
(Acanthopanax senticosus) i Kolcosił krótkoszypułkowy (A. sessiliflorus)
Ośnieża czteroskrzydła (Halesia carolina) i Ośnieża drzewiasta
(H.monticola), Chmielograb europejski (Ostrya carpinifolia), Prinsepia
chińska (Prinsepia sinensis) oraz Szeferdia srebrzysta (Shepherdia argenta)
i Szeferdia kanadyjska (S. canadensis).
Pozdrawiam mrozoodpornie Ja...cki

25. Data: 2003-04-25 20:04:51

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. To może i ja coś zaproponuję:
{...}
Dziękuję :). Wiem, że jest duży wybór, natomiast ja pytałam o te
kilka, które mogę blisko kupić.
Zapisałam Twoje propozycje i może kiedyś.... :)

Z pozdrowieniami, Maria

26. Data: 2003-04-26 14:30:26

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a) w wiadomości: ...
>Niektore z powyzszych drzew rosna
>bardzo wolno.

Konkretnie klek. Inne rosna dosc szybko.
Przypuszczam, ze sa tez ludzie, dla ktorych powolny wzrost do zaleta. Ja
musze sie z nim pogodzic, bo innego kleka nie ma.

Pozdrawiam,
Bpjea

27. Data: 2003-04-26 14:39:47

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Maria Maciąg napisał(a) w wiadomości: ...
>Tak, a sk?d wiesz? :)).

Domyslilem sie :)

>Wła?nie się nad nim zastanawiałam :)

Dodam, ze korkowce sa rozdzielnoplciowe i gdybys chciala go rozmnozyc, moze
sie zdazyc, ze na Twoim nie bedzie owocow. Jesli masz mozliwosc, kup wiecej.
U mnie z braku miejsca rosnie tylko jeden (jeszcze nie wiem jakiej plci).

Pozdrawiam,
Bpjea

28. Data: 2003-04-26 14:55:58

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a) w wiadomości: ...
>[...] (Acanthopanax senticosus)

Acanthopanax przypomnial mi o istnieniu drzewa Kalopanax pictus, ktory
podobno dobrze znosi nasz klimat.
Drzewa przez Ciebie wymienione jak i Kalopanax sa raczej trudno dostepne,
chyba, ze znasz jakies tajne zrodlo ciekawych roslin... :)
Mozna do tego wszystkiego dorzucic jeszcze blotnie lesna.

Pozdrawiam,
Bpjea

29. Data: 2003-04-26 16:21:54

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message

> Konkretnie klek. Inne rosna dosc szybko.

Orzechy chyba tez rosna nie az tak szybko. Moje obserwacje dotycza
orzecha czarnego, ale podejrzewam, ze podobnie jest z innymi orzechami.

Pozdrowienia,
Michal

30. Data: 2003-04-26 16:31:47

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:b8e917$qrt$3@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> chyba, ze znasz jakies tajne zrodlo ciekawych roslin... :)
> Mozna do tego wszystkiego dorzucic jeszcze blotnie lesna.

Otóż to! Ciekawe, ale gdzie je dostać? Zawsze wolę obejrzeć rośliny
przed zakupem :).
Póki co, cieszę się tym, co mam. Bardzo lubię trzmielinę
oskrzydloną (E. alatus), obielę (Exochorda), hortensję dębolistną i H.
aspera. Całe szczęście, że zima im nie zaszkodziła. Pięknie też
przezimowała glediczja (Gleditsia) czerwonolistna.

Z pozdrowieniami, Maria

Dracena - czy to juz koniec???
prośba o identyfikację
Laski