Lodowka - 2 czy 1 agregat?

1. Data: 2006-09-25 18:42:19

Temat: Lodowka - 2 czy 1 agregat?
Od: Muniek Muniekowski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Chcialbym kupic lodowke, zdecydowalem sie na 'marke' Elektrolux'a, nie
wiem tylko czy zdecydowac sie na 2 czy 1 agregat?

"+"
mozna wylaczyc, np. zamrazalnik kiedy sie go nie uzywa?

"-"
wieksze zuzycie pradu?
wiekszy halas?

Moze ktos pomoze mi uzupelnic ta liste?

Dzieki

Pozdrawiam
Muniekowski

2. Data: 2006-09-25 19:09:30

Temat: Re: Lodowka - 2 czy 1 agregat?
Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Muniek Muniekowski napisał(a):
> Moze ktos pomoze mi uzupelnic ta liste?

temat _naprawde_ wielokrotnie omawiany, od ostatniej
dyskusji na pewno nic sie nie zmienilo :-)
http://groups.google.pl

Sierp

3. Data: 2006-09-25 19:16:46

Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Muniek Muniekowski" <p...@o...pl> napisał w
wiadomości news:ef97ub$ldv$1@news.onet.pl...

> Chcialbym kupic lodowke, zdecydowalem sie na 'marke' Elektrolux'a, nie
> wiem tylko czy zdecydowac sie na 2 czy 1 agregat?

jak duża jest różnica w cenie?
podaj ceny obu modeli, nie tylko samą różnicę.

> "+"
> mozna wylaczyc, np. zamrazalnik kiedy sie go nie uzywa?

tak.
albo wyjeżdżając zsotawić tylko pracujący zamrażalnik z zapasami, a wyłączyć
chłodziarkę.

inny "+" to fakt, że pracują dwa agregaty, każdy obsługuje swoją komorę.
czyli napracują się dwa razy (w przybliżeniu) mniej, niż jeden obsługującty
dwie komory. czyli teoretycznie szansa na to, że awaria/zużycie nastąpi dwa
razy później.

> "-"
> wieksze zuzycie pradu?

nie, a raczej: nieznacznie. jeden agregat powinien zużyć mniej więcej tyle
samo prądu co dwa, bo obsługuje dwie komory. chłodzi dwa razy tyle co każdy
z dwóch agregatów obsługujących po jednej komorze.

> wiekszy halas?

imo nie.
dzisiejsze lodówki (a tym bardzej markowa jaką chcesz kupić: elektrolux)
pracują niemla bezgłośnie. w przypadku polarów nie słyszałem różnicy w
poziomie dźwięku nasłuchując je 9lodówki) od tyłu, od strony chłodnic i
agregatów.
nawet jeśl dwuagregatowa będzie odrobinę głośniejsza, to przemyśl gdzie
będziesz ją trzymał: w sypialni tuż przy łóżku? nie. więc nie widzę
problemu, z kuchni nie powinno być słychać żadnej z nich, ani jedno ani
dwuagregatowej.

> Moze ktos pomoze mi uzupelnic ta liste?

"minusem" może być odrobinę (kilka litrów pojemności) mniejsza komora
zamrażalnika w przypadku dwuagregatowej. może to być 5~8 litrów mniej. jeśli
kupujesz dużą 9pojemną/wysoką) lodówkozamrażarkę, to wg mnie różnica nie
będzie odczuwalna.

***

z mojego doświadczenia i przemyśleń:
jeśli ma to być lodówkozamrażarka, to dwoje drzwi.
zamrażalnik na dole.
przynajmniej/minimum trzy (dokładnie : dwie i połówkowa) szuflady,czyli
80/90 litrów zamrażalnika.
całość: minimum 180cm.
wolałbym półki druciane. możliwość przestawiania półek w komorze i półeczek
na drzwiach w dużym zakresie.
firmy, które bym kupił - w kolejności wyboru:
1.liebherr (niestety drogie)
2.electrolux
2.ariston
3.bosch, siemens, niektóre indesity są ładne

patrz na klasę energetyczną, jak i porównuj roczne zużycia. ale chyba
najważniejsze: niech ci się podoba.

nie kupowałbym polara, mastercooka, wrozametu, amica, żadnych korańczyków
(daewoo, lg, itp), żadnych beko.

ot takie moje przemyślenia jako użytkownika zbyt małej lodówki (polar,
wys.145cm, 1,5szuflady zamrażalnik, dla dwóch osób)
- mogę się mylić, czekajmy aż ktoś coś dopisze ;)

4. Data: 2006-09-25 19:26:58

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 25 Sep 2006, Muniek Muniekowski wrote:

> "+"
> mozna wylaczyc, np. zamrazalnik kiedy sie go nie uzywa?

Owszem. Natomiast żaden ze znajomych nigdy z tego w praktyce nie
skorzystał.

Dużym plusem jest całkowita niezależność temperatur w chłodziarce i
zamrażarce. Jeśli np. ktoś lubi mieć w zamrażarce -30.

> "-"
> wieksze zuzycie pradu?

Tak. Ale czy ktokolwiek to zauważa?

> wiekszy halas?

Nie stwierdzono.

Pozdrawiam,

Alojzy

5. Data: 2006-09-25 19:47:43

Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.LNX.4.64.0609252125250.17142@localhost.loc
aldomain...

> Owszem. Natomiast żaden ze znajomych nigdy z tego w praktyce nie
> skorzystał.

ja korzystam z tego _raz_ do roku, jadąc na urlop. na 3-4 tygodnie
pracujące -jedyne_ urządzenie w domu to agregat zamrażalnika.
co nie zmienia faktu, że nie jest to często.

> Dużym plusem jest całkowita niezależność temperatur w chłodziarce i
> zamrażarce. Jeśli np. ktoś lubi mieć w zamrażarce -30.

tak, wprawdzie mój (zbyt mały) polar osiąga "tylko" -26, ale jest faktem co
piszesz.

> Tak. Ale czy ktokolwiek to zauważa?

tak też myślę, per saldo rachunek dla dwuagregatowej będzie wiekszy o
kilka/kilkanaście złotych przez rok. więcej można zaoszczędzić wyłączając
wszystkie niepotrzebne "stand-by"

> Nie stwierdzono.

osłuchiwałem ;) też nie stwierdziłem.

6. Data: 2006-09-25 21:16:04

Od: "Marek R." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po tym jak Konrad pięknie opisał dodam tylko:

1. mam druciane półki (lodówka Bosch) i jestem z nich zadowolony, a
specjalnie takich półek szukaliśmy , ponieważ jak Ci soki, płyny itp
puszczają to przeleci, a na szklanej półce (tak jak sie zdarzało u
tesciowej) wciekało to po szybie pod plastikowe osłonki dookoła półki i
potem śmierdziało, oczywiście można/trzeba top myć, ale zanim doszliśmy że
to to tak wali to trochę zeszło :)

2. jak juz Ci przywiozą tę lodókę to NIE włączaj jej absolutnie odrazu,
musisz poczekać ile podaje producent (nawet kilkanaście godzin), coby sie
gazy ustały (czy coś, nie wiem dokładnie... - ktoś pewnie zaraz wyjaśni
czemu), my włączyliśmy (tj. nie ja, bo wyszedłem z domu i sie stało) i potem
przez kilka miesięcy bardzo głośno chodziła, nie wiem czy to miało związek z
tym ale ponoć tak. Po jakimś (długim) czasie sie ustało i jest juz kilka lat
okej.

pozdro,
M.

7. Data: 2006-09-26 05:34:06

Od: "Krzysztof" <k...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Mam lodowke Siemensa z 2 agregatami w klasie A(3 szuflady) i zuzywajac
328kWh nie zuzywa wiecej pradu niz odpowiedniki z 1 agregatem.Mam wrazenie
ze nawet mniej pradu.

8. Data: 2006-09-26 06:18:55

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz W. Fedorynski napisał(a):

> Owszem. Natomiast żaden ze znajomych nigdy z tego w praktyce nie
> skorzystał.

Korzysta sie przy myciu lodówki. I odmrażaniu zamrażalnika. Tylko nie
pisz ze samo sie odmraża - bo z czasem tez nałapie szronu. Odmrażając
zamrażarkę przenosić mrożonki do lodówki i okrywasz je folia termiczna -
coby dłużej były zamrożone. Nie musisz mrożonek wynosić do sąsiada.
Albo na czas mycia lodówki nie masz problemu z tym czy zdążysz zanim
zamrażarka zacznie płynąć.

9. Data: 2006-09-26 07:21:42

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 26 Sep 2006, Osadnik wrote:

> Korzysta sie przy myciu lodówki.

Przy jednym agregacie po prostu się go wyłącza na tę godzinę. Zamrażarce
nic się przez ten czas nie stanie.

Wynoszę na balkon. :-)

Pozdrawiam,

Alojzy

10. Data: 2006-09-26 07:53:00

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

> Przy jednym agregacie po prostu się go wyłącza na tę godzinę. Zamrażarce
> nic się przez ten czas nie stanie.

no, raz na dwa lata w zimie, wtedy i tak wyrzucam wsio na balkon,
i zero problemu :-)
imho jest _jakims_ plusem posiadac dwa agregaty, ale bardziej to
modne niz faktycznie przydatne, aby warto bylo za to doplacac
(wazne jeszcze ile)

Sierp

Garnki
Einhell BH-G 726 - naprawa udaru