Lodówka do zabudowy

11. Data: 2009-03-03 11:04:40

Temat: Re: Lodówka do zabudowy
Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Mar 2009 19:49:04 +0100, Kris napisał(a):

> A jesli można zapytac co usprawiedliwia tak zabójczą cene tej pralki?

Podejrzewam, że znacząco niższa skala produkcji, niż pralek popularnych.
Oczywiście, zapewne także jakość i niezawodność, ale trudno sobie
wyobrazić, żeby ta pralka była 3x bardziej niezawodna niż pralki po 2300zł.
Chociaż _podobno_ projektowana jest na 20tys. cykli prania, a standardowe
tanie pralki na 4000. Z całą pewnością wpływ na cenę ma także marka. No i
potężna marża - produkty luksusowe zawsze mają wysoki narzut marży,
ponieważ nie schodzą jak świeże bułeczki, a eksponowane być muszą, co
kosztuje. Pewnie znalazłby się jeszcze jakiś powód czy dwa :)

Widzę tu pewną analogię z wyrobami przemysłu samochodowego czy
elektronicznego.

T.

12. Data: 2009-03-03 11:21:13

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
> ponieważ nie schodzą jak świeże bułeczki, a eksponowane być muszą, co
> kosztuje. Pewnie znalazłby się jeszcze jakiś powód czy dwa :)

Czyli ekonomicznego uzasadnienia dla zakupu nie ma.
Czyli produkt nie dla mnie, chociaz telewizor kupiłem a na siebie nie
zarobi;))))

Krzysiek

13. Data: 2009-03-03 12:37:30

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Mar 2009 12:21:13 +0100, kris napisał(a):

> Czyli ekonomicznego uzasadnienia dla zakupu nie ma.

A musi? Dla mnie zaleta takiego zakupu jest następująca - mam największą
pewność, że będę miał z nią święty spokój. W przypadku żadnej innej marki
na rynku pewności tej nie mam - problemy bywają nawet z markami uznawanymi
za niezawodne, jak np. Bosch, także w przypadku droższych modeli. O
droższych modelach gorszych marek, jak Whirlpool, przez litość nie wspomnę.
Do tego, jak zeznają posiadacze, bęben tej pralki stosunkowo najmniej
niszczy pranie. To niby drobiazg, ale w przypadku drogich i delikatnych
rzeczy ma swoje znaczenie. Niby np. jedwabne kiecki zawsze można wyprać
ręcznie, ale skoro można się w tym skutecznie wyręczyć pralką...

> Czyli produkt nie dla mnie, chociaz telewizor kupiłem a na siebie nie
> zarobi;))))

To tak jak ja - kupiłem go, jak się okazuje, w ramach samoumartwienia, za
jego pomocą ćwiczę cierpliwość i powściąganie negatywnych emocji (chodzi o
nękające reklamy oczywiście).

T.

14. Data: 2009-03-03 13:05:04

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na rynku pewności tej nie mam - problemy bywają nawet z markami uznawanymi

W przypadku Miele również nie masz pewności. Uległeś po prostu iluzji
stworzonej przez dział marketingu.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

15. Data: 2009-03-03 13:55:24

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:gojaev$mle$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> W przypadku Miele również nie masz pewności. Uległeś po prostu iluzji
> stworzonej przez dział marketingu.

Pewnie masz racje. Ja jak do tej pory pralkę kupowałem rza na ok 10lat.
Ostatnią 7 lat temu za 1200zł idziała i problemów zadnych
Ale ja sam w marketingu swoje przepracowałem to tak łatwo się na ich
sztuczki nie nabieram;)))

Krzysiek

16. Data: 2009-03-03 15:42:18

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Mar 2009 14:05:04 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

> W przypadku Miele również nie masz pewności. Uległeś po prostu iluzji
> stworzonej przez dział marketingu.

Nie, nie mam pewności - mam stosunkowo największą pewność ze wszystkich
marek na rynku. Ale każde urządzenie może się zepsuć, nawet łom.

I - nie, nie uległem iluzji - bo przecież Miele praktycznie nie prowadzi na
naszym rynku akcji promocyjnej, wiele osób nawet nie zna tej marki, nie ma
o niej pojęcia. Ja tę markę znam od strony opinii użytkowników. Można
powiedzieć, że to legenda i jak każda nie jest prawdziwa - ale serwisanci
AGD są odporni na reklamę i też potwierdzają, że Miele (w przypadku pralek)
jest liderem jakości (i cen oczywiście). A w każdym razie - było, bo jak
zwykle opinia rynku jest spóźniona o jakieś 5 lat, czego przykładem są
takie marki jak Candy i Whirlpool. Ich obecna jakość podobno nie dorównuje
ich opinii sprzed 5, a co dopiero 10 czy 15 lat.

T.

17. Data: 2009-03-03 16:44:56

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> I - nie, nie uległem iluzji - bo przecież Miele praktycznie nie prowadzi
> na
> naszym rynku akcji promocyjnej, wiele osób nawet nie zna tej marki, nie ma

Czyżby?
Uważasz, że przypadkowo stoją na eksponowanych miejscach np w tym wielkim
sklepie AGD koło KFC na wrocławskich Bielanach, czy wielu innych
supermarketach AGD? Praktycznie każdy sklep AGD eksponuje właśnie Miele.
Znając zasady promocji, korumpowanie supermarketów przez producentów by
towar był ustawiony korzystniej można domyślać się przyczyn ekspozycji
Miele...

> AGD są odporni na reklamę i też potwierdzają, że Miele (w przypadku
> pralek)
> jest liderem jakości (i cen oczywiście). A w każdym razie - było, bo jak

Owszem. Daję 20-50% więcej za "firmę", kiedy chodzi o renomowane urzadzenie
służące do podtrzymania życia czy ratowania tegoż. Tutaj nie oszczędzam.

Nie dam jednak 400% więcej za PRALKĘ!
:-D

18. Data: 2009-03-03 17:18:55

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

l...> Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
> Ostatnią 7 lat temu za 1200zł idziała i problemów zadnych
> Ale ja sam w marketingu swoje przepracowałem to tak łatwo się na ich

He..he, wprost przeciwnie - działa tu odwrotna logika marketingowa -
jeden kupuje, bo mu tak wciskają, drugi, "świadomy" sprawdza.... i
kupuje, bo reklama musi się w jakieś, łatwej do skontrolowania przez
klienta, części sprawdzać...

19. Data: 2009-03-03 17:54:23

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Mar 2009 17:44:56 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

> Uważasz, że przypadkowo stoją na eksponowanych miejscach np w tym wielkim
> sklepie AGD koło KFC na wrocławskich Bielanach, czy wielu innych

Tam akurat nie byłem...

> supermarketach AGD? Praktycznie każdy sklep AGD eksponuje właśnie Miele.

...ale wszędzie indziej pralki Miele stoją "w tłumie" - czasem trzeba
pochodzić, żeby znaleźć, dobrze jeśli są zgrupowane w jednym miejscu. Na
"wystawkach" częściej widuję sprzęt innych producentów. Nikt też klienta
nie rozpieszcza materiałami reklamowymi. No i - LBNL - nie widziałem dotąd
w polskich massmediach akcji reklamowych Miele, takich jak np. Whirlpoola
czy Boscha, Amiki i in. A to decyduje o rozpoznawalności marki.

> Znając zasady promocji, korumpowanie supermarketów przez producentów by
> towar był ustawiony korzystniej można domyślać się przyczyn ekspozycji
> Miele...

Naprawdę - bywam od lat w kilkunastu wielkich i średnich sklepach z AGD i
nigdzie nie widziałem wyróżniania marki Miele, naprawdę. gdybym jej nie
znał skądinąd, to tylko cena mogłaby zwrócić moją uwagę - nic ponadto.

> Nie dam jednak 400% więcej za PRALKĘ!

A ja dam - kto mi zabroni?

T.

20. Data: 2009-03-03 18:26:17

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> służące do podtrzymania życia czy ratowania tegoż. Tutaj nie oszczędzam.

No to jeszcze tak: pralka kosztuje 7600, 4x mniej to 1900. Plus powiedzmy
30% "za firmę" daje jakieś 2500.
Czy faktycznie jesteś w stanie kupić pralkę kosztującą 2500, która będzie
równie dobra? Pod względem funkcji, niezawodności, długowieczności i
jakości prania? Hałas pomijam, choć jest dla mnie ważny - musiałby się
wypowiedzieć jakiś doświadczony serwisant.

T.

Opomiarowane kaloryfery a zmiana grzejników?
odbiornik tv zamocowany na scianie
Zmywarka: polowa zaladunku, szybki program
wypełnianie szczelin
Czyszczenie piecyka gazowego