Lodówka do zabudowy

21. Data: 2009-03-03 21:07:10

Temat: Re: Lodówka do zabudowy
Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości
news:ug4sx5ixev5d.rujsdjxrobfd.dlg@40tude.net...

> No to jeszcze tak: pralka kosztuje 7600, 4x mniej to 1900. Plus powiedzmy
> 30% "za firmę" daje jakieś 2500.
> Czy faktycznie jesteś w stanie kupić pralkę kosztującą 2500, która będzie
> równie dobra? Pod względem funkcji, niezawodności, długowieczności i
> jakości prania? Hałas pomijam, choć jest dla mnie ważny - musiałby się
> wypowiedzieć jakiś doświadczony serwisant.

Tak. Kupiłem pralkę równie dobrze spełniającą parametry, które JA
potrzebuję. Spełnia te parametry lepiej od Miele, bo np mogę wyprać 8 kg na
raz. Ma działać 10-15 lat przy małej intensywności i dobrze prać. Kupiłem
taką za nieco mniejszą cenę i jestem zadowolony. Prawdopodobnie dożyje 15
lat, ma funkcji od cholery, pierze wyśmienicie i jak na razie jest
niezawodna. Wg http://www.testberichte.de/ wiele pralek Boscha przewyższa
jakością wiele pralek Miele. W pierwszej dwudziestce rankingu Miele ma chyba
8 lub 9 pralek, a Bosch 7. Jak na firmę produkującą czterokrotnie droższe
urządzenia różnica jest śmiesznie mała.

Polecam
http://www.testberichte.de/

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

22. Data: 2009-03-04 13:34:27

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Mar 2009 22:07:10 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

> [...]
> 8 lub 9 pralek, a Bosch 7. Jak na firmę produkującą czterokrotnie droższe

No OK, ale jaka to pralka?

T.

23. Data: 2009-03-04 16:30:08

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> No OK, ale jaka to pralka?

Bosch, jak pisałem

24. Data: 2009-03-09 11:36:45

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

To na koniec tego wątku pierwsze wrażenia z użytkowania:

- bardzo solidne opakowanie transportowe
- potężne, ale łatwe w demontażu zabezpieczenie transportowe w postaci
dwóch profilowanych rur (dołączony klucz do ich demontażu)
- wszystkie nóżki regulowane (co nie zawsze jest zasadą)
- wysoko umieszczony wylot filtra (łatwo podstawić naczynie, zwykle jest z
tym problem)
- zdublowane zabezpieczenie przeciwko zalaniu (zawór aqua-stop + wanna pod
dnem pralki z czujnikiem włączającym odpompowywanie)
- wszystkie plastiki bardzo grube i solidne, doskonale spasowane
- diodowe oświetlenie wnętrza pralki
- rozbudowany, ale łatwy w obsłudze system menu po polsku (20 programów
predefiniowanych + 4 użytkownika)
- nieprawdopodobnie cicha praca - silnika nie słychać w ogóle - podczas
prania słyszalny jest jedynie chlupot wody w bębnie i "plaskanie" ciuchów.
Podczas wirowania słychać lekki szum, a pralka niemal nie drży - dopiero
przy 1800 obr/min wyczuwalne są niewielkie wibracje. Jedyne trochę
głośniejsze dźwięki to pobieranie i odpompowywanie wody.
- automatyka wagowa mierzy ilość prania i sugeruje ilość potrzebnego
proszku (zależnie od wybranego programu), po włączeniu programu komputer
mierzy nasiąkliwość zawartości i zależnie od niej dobiera ilość wody i czas
prania
- pobierana woda spłukuje drzwi i kieszeń uszczelki, wypłukując ewentualne
pozostałości proszku
- szuflada na proszek ma proste kształty, dzięki czemu nie ma problemu z
jej czyszczeniem, również jej wnęka jest duża i gładka - można wsadzić rękę
i wyczyścić (w moim starym Whirlpoolu czyszczenie pojemnika na proszek było
zawsze półgodzinną walką z labiryntem pozapychanych kanalików połaczoną z
przymusowym prysznicem)
- pralka ma zabezpieczenie przed dziećmi oraz możliwość blokady za pomocą
PIN (przydatne pewnie w jakichś kondominiach, hotelach czy akademikach)
- można dokupić moduł komunikacyjny, który pozwala zalogować pralkę do
sieci serwisowej producenta (poprzez sieć elektryczną) - pozwala to na
aktualizację oprogramowania, automatyczną zmianę czasu i sygnalizowanie
niesprawności (ale IMO dla indywidualnego usera to tylko gadżet - może
przydatny w instytuacjach eksploatujących dużą ilość sprzętu).
Podsumowując - wszystko działa jak należy, ale cechą zupełnie powalającą
jest brak hałasu - tak cichego sprzętu jeszcze nie widziałem, nawet nie
przypuszczałem, że pralka w ogóle może być tak cicha :)

T.

25. Data: 2009-03-09 12:36:32

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> To na koniec tego wątku pierwsze wrażenia z użytkowania:

Oprócz oświetlenia wnętrza pralki i 1400 zamiast 1800 obrotów opisałeś moją
pralkę.
Co to za cudo?

26. Data: 2009-03-09 18:11:14

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 9 Mar 2009 13:36:32 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

> Oprócz oświetlenia wnętrza pralki i 1400 zamiast 1800 obrotów opisałeś moją
> pralkę.
> Co to za cudo?

Diabeł tkwi w szczegółach ;)

T.

27. Data: 2009-03-09 18:14:47

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> Diabeł tkwi w szczegółach ;)

A mi z pieniędzy na pralkę zostało 6000 zł po jej zakupie
:-)

28. Data: 2009-03-09 20:53:47

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 9 Mar 2009 19:14:47 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

> A mi z pieniędzy na pralkę zostało 6000 zł po jej zakupie

A jeśli ja tyle zarabiam w trzy dni i mam fantazję kupić pralkę, która mi
się podoba? Za trzy dni będę miał kolejne 6 tysi, więc co będę się drobnymi
szczypał? W końcu ktoś musi wspierać firmę, na której nawet Bosch się
wzoruje :oP

Poza tym popełniasz błąd logiczny - nie zostało ci 6 koła, bo nigdy tyle
nie przeznaczyłeś na pralkę :)
Gdybyś przeznaczył, a potem kupił tańszą - to tak

T.

29. Data: 2009-03-09 21:28:24

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Tomasz Nowicki <t...@s...com> tak oto plecie:

> [...]
> niesprawności (ale IMO dla indywidualnego usera to tylko gadżet - może
> przydatny w instytuacjach eksploatujących dużą ilość sprzętu).

A rowerek napompuje?

Qra, pod wrażeniem szczególnie niezbędnej w pralce możliwości zmiany daty

30. Data: 2009-03-09 21:39:41

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drobnymi
> szczypał? W końcu ktoś musi wspierać firmę, na której nawet Bosch się

To znaczy, że zakup był typowo snobistyczny. Teraz dorabiasz ideologię.
:-)

> Poza tym popełniasz błąd logiczny - nie zostało ci 6 koła, bo nigdy tyle
> nie przeznaczyłeś na pralkę :)
> Gdybyś przeznaczył, a potem kupił tańszą - to tak

Skąd wiesz?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Opomiarowane kaloryfery a zmiana grzejników?
odbiornik tv zamocowany na scianie
Zmywarka: polowa zaladunku, szybki program
wypełnianie szczelin
Czyszczenie piecyka gazowego