Łódź? - neurolog, Dretwienie połowy twarzy

1. Data: 2004-11-20 19:32:31

Temat: Łódź? - neurolog, Dretwienie połowy twarzy
Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Mojej mamie (55 lat) od 4 dni lekko drętwieje połowa twarzy, boli ja także
głowa po tej samej stronie głowy. Została zagoniona w te pędy do neurologa,
który przepisał Amizepin i kazał przyjść do siebie państwowo to wtedy zleci
dalszą bezpłatną diagnostykę by wykluczyć najgorsze jak powiedział.

Mama niestety nie dowiedziała się o jakie badania chodzi. Państwowa wizyta u
tego neurologa jest za 2 tygodnie, prywatna wizyta u niego dopiero za
tydzień a tu mamie jest trochę gorzej, sama twierdzi, ze to po tym
Amizepinie.

Nie chcę, żeby czekała te 2 tygodnie i chciałabym ją wysłac jak najszybciej
do dobrego neurologa, który zleci jej badania (mogą być płatne), lub jesli
będzie taka konieczność, skieruje do szpitala na badania.

W związku z tym mam pytanie: gdzie szukać dobrego neurologa w Łodzi, który
przyjmuje w poniedziałki lub wtorki. Może ktos wie i mnie poratuje?

ula

2. Data: 2004-11-20 20:24:10

Temat: Re: Łódź? - neurolog, Dretwienie połowy twarzy
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 20 Nov 2004 20:32:31 +0100, UlaPod wrote:

> W związku z tym mam pytanie: gdzie szukać dobrego neurologa w Łodzi, który
> przyjmuje w poniedziałki lub wtorki. Może ktos wie i mnie poratuje?

Może i mógłbym kogoś polecić, ale raczej nie na poniedziałek czy wtorek.

A jeśli dzieje się coś niedobrego, to nie czekaj nie wiadomo na co,
tylko wieź mamę do odpowiedniego szpitala na izbę przyjęć (rok temu
podział miasta między neurologie dla ostrych przypadków wyglądał tak:
Polesie - Kopernik, Widzew - Barlicki, centrum i Bałuty - Babiński,
Górna - Jonscher. O ile pamiętam).

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2004-11-20 21:49:07

Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> A jeśli dzieje się coś niedobrego, to nie czekaj nie wiadomo na co,
> tylko wieź mamę do odpowiedniego szpitala na izbę przyjęć (rok temu
> podział miasta między neurologie dla ostrych przypadków wyglądał tak:

Taki pomysł juz padł ale mama odmawia bo twierdzi, ze nie czuje się bardzo
źle :( Przestała brać ten Amizepin. Ja się oczywiście denerwuję.

Jeśli mozesz to poleć mi dobrego neurologa.

ula

4. Data: 2004-11-20 21:57:00

Od: Marek <A...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 20 Nov 2004 22:49:07 +0100, na pl.sci.medycyna, UlaPod napisał(a):

> Taki pomysł juz padł ale mama odmawia bo twierdzi, ze nie czuje się bardzo
> źle :( Przestała brać ten Amizepin. Ja się oczywiście denerwuję.
Do lekarzy: czy to może być udar mózgu ? Jeżeli tak, to chyba mama uli
powinna szybko wylądować na oddziale, a nie czekać na wizytę....

PS.
Jak się różnicuje udar niedokrwienny vs krwotoczny ? /Zakładam brak CT/NMR
oraz brak zgody pacjenta na badanie PMR/

--
Marek

5. Data: 2004-11-20 23:11:02

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 20 Nov 2004 22:49:07 +0100, UlaPod wrote:

> Jeśli mozesz to poleć mi dobrego neurologa.

Postaram się jutro podesłać co nieco na priv.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

6. Data: 2004-11-20 23:14:23

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 20 Nov 2004 22:57:00 +0100, Marek wrote:

> Do lekarzy: czy to może być udar mózgu ? Jeżeli tak, to chyba mama uli
> powinna szybko wylądować na oddziale, a nie czekać na wizytę....

Ula napisała, że pacjentka była badana przez neurologa. Nie ma żadnych
powodów, żeby podważać jego kompetencje - to on widział pacjenta.

Aczkolwiek w medycynie (prawie) wszystko jest możliwe, stąd moja
sugestia pojechania na IP.

> Jak się różnicuje udar niedokrwienny vs krwotoczny ? /Zakładam brak CT/NMR
> oraz brak zgody pacjenta na badanie PMR/

Bez obrazowania? Nijak.

7. Data: 2004-11-20 23:28:51

Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Postaram się jutro podesłać co nieco na priv.

Dzięki. Czekam. ulapodznaczekgazeta.pl

Ten lekarz, który mamę badał prywatnie to były lekarz z WAMu. Według mamy
trochę po 50dziesiątce. Mam tylko nadzieję, że skierowałby mamę od razu na
jakieś badanie gdyby było coś nie tak.

ula

8. Data: 2004-11-20 23:31:49

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 21 Nov 2004 00:28:51 +0100, UlaPod wrote:

> Ten lekarz, który mamę badał prywatnie to były lekarz z WAMu. Według mamy
> trochę po 50dziesiątce. Mam tylko nadzieję, że skierowałby mamę od razu na
> jakieś badanie gdyby było coś nie tak.

Też mam taką nadzieję i nie mam podstaw, żeby twierdzić inaczej.
Amizepin bywa źle tolerowany.
Ale bądźcie czujni i w razie nagłego pogorszenia czy nowych objawów
*jedźcie na izbę*.

9. Data: 2004-11-21 09:58:53

Od: Marek <A...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 20 Nov 2004 23:14:23 +0000, na pl.sci.medycyna, Marek Bieniek
napisał(a):

> Ula napisała, że pacjentka była badana przez neurologa. Nie ma żadnych
> powodów, żeby podważać jego kompetencje
Nie miałem takich intencji.

> Bez obrazowania? Nijak.

Spotkałem się z materiałami dot. standardów postępowania w udarach
/diagnostyka i leczenie/ i powiem krótko: można pomarzyć /przynajmniej na
prowincji/.

Moja mama miała udar w maju. Zaburzenia mowy, drętwienie twarzy. Nie
wykonano żadnych badań obrazowych, nie proponowano badania PMR. Był też
neurolog /w sumie mój znajomy.../ w kilka dni od przyjęcia na oddział
internistyczny. Diagnoza w karcie informacyjnej: udar niedokrwienny.

Aktualnie bóle głowy i drgawki przy wzroście ciśnienia krwi do 90/150.Nie
występowały przed udarem.Leki hipotensyjne +vinpoton+p.cukrzycowe (cukrzyce
stwierdzono podczas pobytu w szpitalu). Czy mama nie powinna być zbadana w
jakiejs dobrej przychodni neurologicznej? Mógłbym dostać namiary na takową
w Krakowie ?

--
Marek

10. Data: 2004-11-21 18:33:07

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 21 Nov 2004 10:58:53 +0100, Marek wrote:

> Spotkałem się z materiałami dot. standardów postępowania w udarach
> /diagnostyka i leczenie/ i powiem krótko: można pomarzyć /przynajmniej na
> prowincji/.

Nie tylko na prowincji.

Standardy i propozycje towarzystw sobie, a standardy finansowe sobie. Z
próżnego i Salomon nie naleje.

> Moja mama miała udar w maju. Zaburzenia mowy, drętwienie twarzy. Nie
> wykonano żadnych badań obrazowych, nie proponowano badania PMR.

Bo nakłucie lędźwiowe nie jest elementem diagnostyki udaru. Jeśli nie
wykluczy się przed nim nadciśnienia śródczaszkowego (na skutek obrzęku w
odarze niedokrwiennym, efektu masy z krwiaka, czy guza) to można
pacjenta uśmiercić.

> Był też
> neurolog /w sumie mój znajomy.../ w kilka dni od przyjęcia na oddział
> internistyczny. Diagnoza w karcie informacyjnej: udar niedokrwienny.

Nie skomentuję, bo i po co.

> [...]
> jakiejs dobrej przychodni neurologicznej? Mógłbym dostać namiary na takową

Niestety, nie moje podwórko.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/