Losowanie "zielonej karty" a osoby niepełnosprawne

1. Data: 2003-06-30 08:59:37

Temat: Losowanie "zielonej karty" a osoby niepełnosprawne
Od: "leszkin" <y...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hey!
Głośno ostatnio o rozsyłaniu zawiadomień do osób, które wylosowały "zielone
karty" do USA.
Nurtuje mnie pytanie dotyczące traktowania osób niepełnosprawnych w tym
programie.
Czy ktoś może ma jakieś doświadczenia, tudzież informacje?
Pzdr
yerg

2. Data: 2003-06-30 20:24:17

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "leszkin" <y...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
tym
> programie.
> Czy ktoś może ma jakieś doświadczenia, tudzież informacje?
W kierunku USA nie mam doświadczenia. Onegdaj zostałem wraz z rodziną
zakwalifikowany do emigracji (na własny wniosek) do RPA, ale krótko
przed planowanym wyjazdem "doznałem olśnienia" (przestraszyłem się po
prostu tego co zamierzałem)... i zrezygnowałem i tego dzisiaj nie
żałuję.
W rezultacie moich poszukiwań na stronach amerykańskich i polskich
doszedłem do wniosku, że bycie ON w zasadzie nie dyskwalifikuje danej
osoby, która wylosowała "zielona kartę" do emigracji do USA.
Napisałem "w zasadzie", bo uważna analiza druku świadectwa lekarskiego
wskazuje, że amerykański urząd imigracyjny może wyeliminować osobę
która wylosowała kartę jeśli cierpi na zaburzenia: psychiczne,
niedorozwój umysłowy, osobowość psychopatyczną, jest uzależniona od
narkotyków lub alkoholu, jest zarażona wirusem HIV. Inne elementy,
które są przedmiotem badania lekarskiego to obecność chorób
społecznych zakaźnych takich jak: gruźlica, choroby weneryczne (kiła,
rzeżączka, szankier, pewne typy ziarnicy). Wymienione schorzenia jeśli
rokują wyleczenie na skutek odpowiedniego leczenia i ich wyleczenie
zostanie potwierdzone powtórnym badaniem - nie stanowią podstawy do
wyeliminowania kandydata do emigracji, który wylosował kartę (dotyczy
to również lżejszych chorób psychicznych, które mogą być leczone).
Można byłoby podać więcej szczegółów związanych z badaniem lekarskim,
które w przypadku ON może mieć decydujące znaczenie, ale
przekraczałoby to objętość, w miarę "przyzwoitego" postu na Grupie.
Pozdrawiam i życzę szczęścia w losowaniu.
--
Zbig A G

3. Data: 2003-07-01 08:10:34

Od: "leszkin" <y...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zbigniew Andrzej Gintowt <z...@f...com.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bdq6ad$ji8$...@n...news.tpi.pl...
> Pozdrawiam i życzę szczęścia w losowaniu.

Dzięki za wyczerpujące info!
Szczęście w losowaniu już miałem teraz tylko jeszcze badanie lekarskie i
romowa z konsulem.
Nie omieszkam podzielić się informacjami z grupą, jak już będzie po
wszystkim.
Pzdr
leszkin

Ustroń 2003
Czy jest grupa dysk. ludzi seropoztywnych/
Osoby niepełnosprawne a bariery komunikacyjne
program21 - Wyjasnienia w sprawie pracy
Dostosowanie mieszkan/adaptacja - pilne!