Lutowanie - szkodliwy zawód ???

1. Data: 2003-07-03 05:30:50

Temat: Lutowanie - szkodliwy zawód ???
Od: "Olo" <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Mam pytanie - czy ręczne lutowanie płytek elektronicznych to jest szkodliwy
zawód? Dla niewtajemniczonych - spoiwo lutownicze LC60 zawiera 60% cyny i
40% ołowiu, temperatura topnienia stopu ok 180stC, temperatura lutowania
średnio 300...350stC.

Moj pracodawca twierdzi że jest to absulutnie bezpieczny zawód (aczkolwiek w
jego interesie jest takie zdanie wśród pracowników propagować - a jaka jest
prawda...?, może "szkodliwego" nie chce płacić :D )

Pomieszczenie w sumie jest dobrze wentylowane ale - wiadomo - przy tak
precyzyjnej robocie trzeba się ponachylać trochę nad tą płytką i nie da się
uniknąć wdychania tego "dymku" (dymek oczywiście jest z kalafonii ale gdzieś
tam przecież jest też rozgrzana do 350stC kropelka stopu LC60!)

Praca ta jest mało stresująca ale jeśli moje obawy okaża się uzasadnione to
poszukam sobie czegoś bardziej stresującego zanim mi sie mózg "zlasuje" ;)

Pracuję przy tym trzy miesiące - na pełny etat.

Pozdrawiam
Olo

2. Data: 2003-07-03 06:51:50

Temat: Re: Lutowanie - szkodliwy zawód ???
Od: "Adaś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poszukam sobie czegoś bardziej stresującego zanim mi sie mózg "zlasuje" ;)

> Pracuję przy tym trzy miesiące - na pełny etat.

A ja 25 lat i jeszcze mi się nie zlasował

Adaś

3. Data: 2003-07-03 07:40:26

Od: ErkA <U...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adaś napisał(a):

> A ja 25 lat i jeszcze mi się nie zlasował

jestes jego szefem?
MSPANC

--
pozdrawiam rafi
Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;))

4. Data: 2003-07-03 08:37:59

Od: "NukeR" <N...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olo wrote:
> [...]
> (aczkolwiek w jego interesie jest takie zdanie wśród pracowników
> propagować - a jaka jest prawda...?, może "szkodliwego" nie chce

Nie wiem jak z oparami bo kalafonia to jakas tam zywica ale mozesz sie
nabawic np: olowicy poprzez kontakt cyny ze skora. Nam na pracowni zawsze
kazano myc rece po lutowaniu a przed przerwa obiadowa :-)

--
pozd. NukeR

5. Data: 2003-07-03 13:06:30

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olo" <o...@s...pl> napisał w wiadomości
> Witam :)
>
> Mam pytanie - czy ręczne lutowanie płytek elektronicznych to jest
szkodliwy
> zawód?

Tak! Niestety nie jestem behapowcem i nie sypne ci przepisami, ale praca
(ciągła) przy lutowaniu jak najbardziej zalicza się do zajęć szkodliwych
włąsnie z powodu zagrożenia ołowicą.

J.

6. Data: 2003-07-03 18:18:32

Od: "Adaś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jestes jego szefem?
> MSPANC
>
> --
> pozdrawiam rafi
> Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;))

Nie jestem ani jego szefem ani niczyim szefem pracuje na własny rachunek od
lat w elektronice i ani mnie ani zadnemu z moich kolegow nic nie jest.

Adaś

7. Data: 2003-07-04 07:02:16

Od: "EMEL-SYSTEM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Tak! Niestety nie jestem behapowcem i nie sypne ci przepisami, ale praca
> (ciągła) przy lutowaniu jak najbardziej zalicza się do zajęć szkodliwych

Witam
Dlatego za pare lat maja byc zabronione spoiwa lutownicze z ołowiem...w
krajach Uni.Z tego co slyszalem to kwestia ok 6 lat.Dyrektywa miała
wczesniej wejść w życie ale po protestach koncernów elektronicznych nastąpi
to trochę póżniej.
Pzdr.
Mariusz

półpasiec
Co to znaczy?studenci medycyny -POMÓŻCIE
szczelina odbytu - prosba o porade
szczelina odbytu - prosba o porade
wyciecie woreczka z kamieniami