MAGNOLIA

1. Data: 2004-07-04 14:45:25

Temat: MAGNOLIA
Od: "Alexanderka" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

CZESC :). jestem tu nowa i niedawno kupilam dzialke. Moje pierwsze pytanie
dotyczy MAGNOLII (drzewa). Chcialabym sie dowiedziec jak najwiecej o tej
roslinie. Kupilam ja dzisiaj i nie wiem gdzie moge ja posadzic. jak nawozic,
jak rozmnazac, itp. z gory dziekuje :). Milego dnia :)

2. Data: 2004-07-04 15:02:12

Temat: Re: MAGNOLIA
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Alexanderka" <n...@p...onet.pl> wrote in message

> [...] Chcialabym sie dowiedziec jak najwiecej o tej
> roslinie.

No to chwyc za odpowiednia ksiazke i czytaj ;) Jest to najlepsze
rozwiazanie. Zajrzyj tez do internetu.

> Kupilam ja dzisiaj i nie wiem gdzie moge ja posadzic. jak nawozic,
> jak rozmnazac, itp.

Jaki gatunek i odmiane kupilas?
Zasadniczo magnolie najlepiej rosna na glebach przepuszczalnych, lekko
kwasnych, zyznych. Nie znaczy to wcale, ze u Ciebie nie bedzie rosla.
Jesli warunki, jakie jej zapewnisz nie beda idealne, bedzie rosla nieco
gorzej ale i tak bedzie :)
Wybierz jej jakies zaciszne miejsce w ogrodzie (lepiej takie, w ktorym
bedzie mogla sie odpowiednio rozrosnac, bo rozne magnolie osiagaja rozne
rozmiary). Rozmnazaniem zajmiemy sie pozniej ;)
Koniecznie zajrzyj tez do archiwum grupy. Temat magnolii byl juz nie raz
omawiany.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2004-07-04 15:48:41

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message

> [...]
> kwasnych, zyznych. Nie znaczy to wcale, ze u Ciebie nie bedzie rosla.
> Jesli warunki, jakie jej zapewnisz nie beda idealne, bedzie rosla nieco

W Indianapolis i okolicach na glinie rosna swietnie.

> Wybierz jej jakies zaciszne miejsce w ogrodzie

Moje obserwacje dotyczace magnolii Soulange'a sa takie, ze jesli
rosnie w zacisznym miejscu, zaczyna kwitnac za wczesnie, potem
przychodza przymrozki i z kwiatow nici.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2004-07-05 06:14:01

Od: "Jurek Gąsior" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak rozmnazac, itp. z gory dziekuje :). Milego dnia :)

najłatwiej przez odkłady,można też przez sadzonki

5. Data: 2004-07-05 10:28:50

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message

> Moje obserwacje dotyczace magnolii Soulange'a sa takie, ze jesli
> rosnie w zacisznym miejscu, zaczyna kwitnac za wczesnie, potem
> przychodza przymrozki i z kwiatow nici.

Proponuje zaciszne miejsce nie tyle z racji ewentualnej ochrony przed
mrozem, co z racji ochrony przed silnym wiatrem.
Magnolie maja kruche galezie (wg. literatury). Lepiej zatem, by nie byly
na silny wiatr narazane.
Gatunki ozdobne z lisci (bardzo duzych) takze powinny rosnac w zaciszu, bo
wiatr moze je tak sponiewierac, ze owe liscie jak sito beda wygladaly.

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2004-07-05 10:52:00

Od: "Jurek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Magnolie maja kruche galezie (wg. literatury).
no bez przesady ;-))),aż tak kruchych to nie mają,a jeśli chodzi o mróz,to
najbardziej wrażliwy mają system korzeniowy(i najbardziej kruchy ;-))

7. Data: 2004-07-05 11:00:41

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Jurek" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> no bez przesady ;-))),aż tak kruchych to nie mają [...]

Z literatura nie bede polemizowal ;) Mysle, ze mowa o starszych drzewach,
bo mlode zdaja sie byc dosc gietkie.

> a jeśli chodzi o mróz,to
> najbardziej wrażliwy mają system korzeniowy(i najbardziej kruchy ;-))

To prawda - zwykle dobre sciolkowanie wystarczy jako ochrona przed mrozem.

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2004-07-05 13:07:39

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jurek" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> no bez przesady ;-))),aż tak kruchych to nie mają,a jeśli chodzi o mróz,to
> najbardziej wrażliwy mają system korzeniowy(i najbardziej kruchy ;-))

Faktycznie, specjalnej kruchosci nie zauwazylem. A najbardziej
wrazliwe sa kwiaty (od momentu, kiedy opadna zewnwtrzne luski
z pakow).

Pozdrowienia,
Michal

--