Brzoza, czarne kropki w liściach

1. Data: 2004-07-04 15:08:26

Temat: Brzoza, czarne kropki w liściach
Od: "Marek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy widział już ktoś na liściach brzozy czarne kropki
(są wewnątrz liści), na liściu dosyć dużo 50 / 50

Co to jest ?

2. Data: 2004-07-05 19:56:41

Temat: Re: Brzoza, czarne kropki w liściach
Od: "Marek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy widział już ktoś na liściach brzozy czarne kropki
> (są wewnątrz liści), na liściu dosyć dużo 50 / 50
>
> Co to jest ?

Właśnie był dziś u mnie koleś, i mówi że to jakiś grzyb,
no i zaczeły żółknąć te liście.
Ponoć wszystkie zlecą szybciej niż na innych brzozach,
ale w następnym roku powinno być ok

Czy można coś z tym jednak zrobić ?

3. Data: 2004-07-05 20:00:35

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> no i zaczeły żółknąć te liście.
> Ponoć wszystkie zlecą szybciej niż na innych brzozach,

Widocznie nikt z tym nie walczył, skoro nie doradzają, na mojej brzózce
'Lacinata' jest to samo, myślę, ze nic strasznego sie przez to nie stanie. W
każdym razie też uważam, ze to grzyb :)

Pozdrawiam
Kaśka

4. Data: 2004-07-05 20:18:26

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> no i zaczeły żółknąć te liście.
> Ponoć wszystkie zlecą szybciej niż na innych brzozach,

To Phyllactinia guttata.
Opryskiwać drzewa w kwietniu siarką
(z wyjątkiem gorących dni), następnie
w razie potrzeby od maja do lipca
takimi preparatami: Rubigan 12 EC, Bio Blatt 47 EC,
Saprol 190 EC.

Pozdrawia boletus

Ps. Zaś Michał M. może chlapnąć sokiem z czosnku
lub wyciągiem z grejpfruta.

5. Data: 2004-07-05 20:36:22

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"boletus" <b...@o...pl> wrote in message news:cccd3g$n08$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Ps. Zaś Michał M. może chlapnąć sokiem z czosnku
> lub wyciągiem z grejpfruta.

A po co mam chlapac, skoro u mnie tego grzyba nie ma?
Za to brzoze tocza tzw. tutaj borersy, czyli takie robaczki, co to
draza pod kora. Na to zadne chlapanie nie pomoze.

Chyba chlapne piwo :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2004-07-05 20:40:21

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> writes:

> Chyba chlapne piwo :-)

I to jest dobre podejście :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Był pewien poeta z miasteczka Zakroczym,
Co chciał pisać wiersze, lecz wciąż nie miał o czym.

7. Data: 2004-07-05 21:31:08

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> wrote in message

> I to jest dobre podejście :-)

Po piwie nawet nogo pogryzione niemilosiernie przez komary jakby mniej
swedza... Czy u Was tez tyle komarow?

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2004-07-05 21:46:43

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:wMjGc.186000$DG4.66860@fe2.columbus.rr.com...
> "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> wrote in message
> >

> Po piwie nawet nogo pogryzione niemilosiernie przez komary jakby mniej
> swedza... Czy u Was tez tyle komarow?

Jesienią komary nie dokuczają więc nie ma, dziś jeden niemrawy, zakręcony
czy coś, próbował mnie ugryźć ale nie umiał się dobrac i atakował polara,
pogilgotal tylko skrzydełkiem w rękę :))

Pozdrawiam
Kaśka

9. Data: 2004-07-05 22:38:44

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> writes:

> Po piwie nawet nogo pogryzione niemilosiernie przez komary jakby
> mniej swedza... Czy u Was tez tyle komarow?

Były, jeszcze miesiąc, półtora temu cięły jak wściekłe. Teraz coś ich
ubyło, może za wietrznie jest? Za to gzy[1] wściekły się i atakują..

Pozdrawiam,
Grzesiek
[1] u nas mówiło się na to ,,końskie muchy''.
--
Żyła raz wokalistka w Piasecznie,
Co lubiła się dupczyć statecznie.

MAGNOLIA