[MM][Wwa] pieczywo chrupkie

1. Data: 2004-04-30 07:27:42

Temat: [MM][Wwa] pieczywo chrupkie
Od: "Jacek Nowak" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Namierzyłem w Warszawie, w sklepie Piotr i Paweł w Blue City spory wybór
chrupkich chlebków zgodnych z metodą Montignac. Wszystkie bardzo smaczne, miła
odmiana od pieczywa Wasa. Poniżej wrażenia z konsumpcji:
- Chleb pszenny z solą firmy Good Food: skład: pełne ziarno pszenicy (bez
użycia mąki) i sól morska. Smakiem i wyglądem bardzo przypomina krakersy
ryżowe - ziarno pszenicy jest jakby nadmuchane - wiecie o co mi chodzi.
- Vigor trzy ziarna firmy Sonko: skład: żyto, pszenica, jęczmień, sól (bez
użycia mąki, pełne ziarna). Wygląda i smakuje podobnie jak poprzedni, jest
może nieco mniej smaczny, ale za to kromki są większe i łatwiej się smaruje
różnymi pastami;
- Finn Crisp z kminkiem, skład: pełnoziarnista mąka żytnia (93%), woda,
drożdże, kminek, sól. Zupełnie inny smak i wygląd - cieniutkie, kruche
kromeczki, dosyć wąskie (trudno się smaruje); wg informacji na opakowaniu, ten
chleb ma najwięcej błonnika ze wszystkich trzech. Lekki posmak kminku, smak
troche podobny do litewskiego chleba z kminkiem (choć konsystencja całkiem
inna)
Polecam gorąco wypróbowanie, naprawdę bardzo smaczne, wszystkie trzy.
Pozostaje mieć nadzieję, że to pieczywo rozpowszechni się i pojawi w innych
sieciach sklepów...
Pozdrawiam (i witam zarazem)
Jacek
P.S. w sklepie tym jest też trochę innych produktów MM - mąka z pełnego
przemiału, soki wyciskane z owoców, bez dodatku cukru (choć te ostatnie
piekielnie drogie - ok 13 PLN za litr)...

2. Data: 2004-04-30 07:38:29

Temat: Re: [MM][Wwa] pieczywo chrupkie
Od: "Wiedźma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Vigor trzy ziarna firmy Sonko:
> skład: żyto, pszenica, jęczmień, sól (bez użycia mąki, pełne
ziarna).(...)

Taki jest też w Gdansku np. w Sieci 34, jeśli to kogoś interesuje.
Miałam nadzieje,ze jest zgodny z MM, ale jeszcze nie próbowałam (tańszy
niż WASA, 2.70 zl za opakowanie).

pzd. Wiedzma

3. Data: 2004-05-01 17:23:30

Od: "Jacek Nowak" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poprzedniego posta pisałem na podstawie wizyty w sklepie tydzień temu. Dzisiaj
byłem tam znowu i muszę powiedzieć, że ta informacja jest nieaktualna. Teraz w
sklepie dostępnych jest znacznie więcej rodzajów pieczywa chrupkiego z pełnego
ziarna - wprawdzie nadal tych trzech producentów, ale chlebek firmy Sonko i
chlebek Finn Crisp jest dostępny w więcej niż jednej odmianie - np. Sonko z
algami morskimi i Finn Crisp bez kminku.
Jacek

4. Data: 2004-05-11 17:35:55

Od: "Ola W." <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chlebek Finn Crisp jest dostępny w więcej niż jednej odmianie - np. Sonko
> algami morskimi i Finn Crisp bez kminku.

Czy pieczywo chrupkie żytnie i pszenne lekkie jest zalecane na MM i w jakiej
dziennej ilości?

Pozdrawiam Ola

5. Data: 2004-05-11 20:17:31

Od: "Wiedźma" <w...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ola W." <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> Czy pieczywo chrupkie żytnie i pszenne lekkie jest zalecane na MM i w
> jakiej dziennej ilości?

Ja jem Wasę żytnią pełnoziarnistą, ale nie light- ta light jakaś
podejrzana mi się wydaje. Podobnie Sonko- spróbowałam żytniego, ale
smakowało jak takie wafle ryżowe (czytaj styropian;-) ) Ilości chyba
nikt nie określił- zależy, co oprócz tego masz na śniadanie:-) W ogóle
to pieczywo chrupkie być może za bardzo przetworzone jest no i nikt nie
zna tak naprawdę jego IG, ale z kolei zawartośc węglowodanów w jednej
kromce niewielka, więc myślę, że ujdzie.

A oprócz pieczywa chrupkiego w archiwum wygrzebałam, że można np. chleb
firmy Mestmacher- faktycznie, skład moim zdaniem wygląda ok, więc jem
czasem żytni pełnoziarnisty, jest trochę kwaśny w smaku i taki "mokry",
ale mi smakuje.

pzd. Wiedzma

6. Data: 2004-05-12 15:10:00

Temat: Re: [MM][Gda] pieczywo
Od: "Zuzel" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest jeszcze Wasa Break - smaczniejsza niż żytnia,
a w Trójmieście (info dla Wiedźmy) chleb żytni pełnoziarnisty (z płatkami
owsianymi na wierzchu, z ziarnami żyta w środku) od Pellowskiego jest ok!

pozdrawiam!

Zuzel

7. Data: 2004-05-12 15:23:25

Od: "Wiedźma" <w...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zuzel" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jest jeszcze Wasa Break - smaczniejsza niż żytnia,
> a w Trójmieście (info dla Wiedźmy) chleb żytni pełnoziarnisty (z
> płatkami owsianymi na wierzchu, z ziarnami żyta w środku) od
> Pellowskiego jest ok!

Dzieki, a wiesz może ile kosztuje mniej więcej? Dla mnie jeszcze cena
jest wazna (Wasa Break kosztuje tu ponad 4 zety, dla mnie troche duzo,
więc jem tą zwykła byle nie light), a tego chlebka od Pellowskiego
poszukam. On jest pakowany w jakąś folię jak Mestmacher czy taki świeżo
z piekarni?

pzd. Wiedzma

8. Data: 2004-05-13 08:20:11

Od: "Zuzel" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem pewna, ale chyba 2,80 za duuuży bochen ;-)

pzd. Zuzel

wzdęcie brzucha
(MM)pieczywo z pelnego przemialu
Historia jak z czynnika PSI ;)