MM a Wielkanoc

1. Data: 2003-04-09 18:00:43

Temat: MM a Wielkanoc
Od: "martencja" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy grupowicze!

Jak polaczyc diete ze swietami?
Rodzina bedzie zajadac sie mazurkami, paschami, pieczonymi miesiwami...
Macie jakies pomysly? sugestie?

Pozdrawiam zimowo..

2. Data: 2003-04-09 19:57:28

Temat: Re: MM a Wielkanoc
Od: "Nikusia" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "martencja" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Drodzy grupowicze!
>
> Jak polaczyc diete ze swietami?
> Rodzina bedzie zajadac sie mazurkami, paschami, pieczonymi miesiwami...
> Macie jakies pomysly? sugestie?

Przynajmniej ze swiatecznym sniadaniem nie powinno byc problemu - jajka,
majonez, ktory jednak trzeba zrobic samemu, salatka jarzynowa - bez marchewki
i z naszym majonezem, chrzan, najlepiej samemu starty - nie wiem jak
wedliny... No i bez chleba, ale to zadna nowosc... Do tego jakies ogorki,
pomidory i inne warzywka - da sie przezyc :))
Nikosoai

3. Data: 2003-04-10 08:13:16

Od: "Marta Kaczmarek" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

no tak...a co ze slodkosciami?

4. Data: 2003-04-10 08:20:01

Od: "Nikusia" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Kaczmarek" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:b7392s$5vc$1@inews.gazeta.pl...
> no tak...a co ze slodkosciami?

Nota... To juz zalezy od tego jak bardzo konserwatywnie przestrzegasz diety -
mozesz zamiast sernika jesc bialy ser, a babke zastapic jakimis owsianymi
namiastkami... No ale to nie to samo - moim zdaniem swieta sa jednak na tyle
rzadko i jest to wyjatkowa okazja - wiec mozna pozwolic sobie na wieksze niz
codzien odstepstwa. Nie dajac sie zwariowac, przeciez trzeba cos miec z tego
zycia :)) Najwyzej po swietach to odpokutujesz......
Nikoosia

5. Data: 2003-04-10 16:38:58

Od: "Sacagawea [Asiek]" <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Kaczmarek napisał(a):

> no tak...a co ze slodkosciami?

Hmm, a co powiecie na taką paschę? Przerobiona z normalnego przepisu.
50dag sera twarogowego, 7,5 dag frutkozy (w przepisie jest 15 cukru),
10dag masła, 3 żółtka, 1/2 szklanki gęstej śmietany kremówki,
aromat waniliowy, bakalie (skórka pomarańczowa zrobiona z fruktozą),
orzechy, migadły, ew. morele.
Twaróg zemleć i utrzeć z masłem, żółtka utrzeć z fruktozą i odrobiną
aromatu, dodać śmietanę i ucierać 10 min. na parze. Zdjąć z ognia, dodać
ser z maśłem, bakalie i wymieszać. Włożyć do salaterki, wstawić do
lodówki (można też włożyć do naczynia wyłożonego gazą i obciążyć).
W ogóle wydaje mi się, że prawie każdą paschę można tak przerobić -
cukier zastąpić fruktozą, z bakalii dawać tylko orzechy i jest to dość
mocno naciągany posiłek tłuszczowy ;-)
Oprócz tego mam zamiar zrobić torcik czekoladowy według tego przepisu z
grupy. Myślę też, że można by przerobić na MM ptasie mleczko (to z
galaretki i mleka skondensowanego), a jako mazurek - orzechy w dużej
ilości z ubitą pianą z białek i 2 łyżkami mąki razowej (i proszkiem)
albo płatkami owsianymi.

--
Asiek
Pisząc do mnie usuń 'kasujto' z adresu

6. Data: 2003-04-11 07:55:57

Od: KasiaL <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmmm, no nie jestem jeszcze wielkim znawcą Montiego, bo to dopiero
początek trzeciego tygodnia (4 kg!!!), ale wg mnie nie bardzo - jak
masło i kremówka (tłuszcz), to nie fruktoza i owoce...
Ale może przesadzam? :)

Kaska

7. Data: 2003-04-11 09:46:16

Od: "Kafka" <i...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> początek trzeciego tygodnia (4 kg!!!), ale wg mnie nie bardzo - jak
> masło i kremówka (tłuszcz), to nie fruktoza i owoce...

Odpowiadaj pod postami, wtedy caosc jest stanowczo bardziej czytelna.
Oj, brakuje Misiczki z netykieta ;))) Gdzie sie podzialas Misiczko?

Pozdr
Kafka

8. Data: 2003-04-11 12:07:18

Od: "Sacagawea [Asiek]" <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

KasiaL napisał(a):

> Hmmm, no nie jestem jeszcze wielkim znawcą Montiego, bo to dopiero
> początek trzeciego tygodnia (4 kg!!!), ale wg mnie nie bardzo - jak
> masło i kremówka (tłuszcz), to nie fruktoza i owoce...

Fruktoza ma IG 23, morele suszone 31, orzechy i migdały równie niskie.
Pisząc "bakalie" i wymieniając je, miałam na myśli te wymienione, nie
jakieś "owoce".
Połączyłam to z tłuszczem i jajkami na zasadzie: co poniżej IG 35 można z
tłuszczem. Owszem jest to naciągane (co zaznaczyłam), ale potraktowałam
to na zasadzie jednorazowego, światecznego odstępstwa.
Odpisuj pod cytatem, bo zupełnie nie wiadomo o co chodzi.

9. Data: 2003-04-11 19:00:20

Od: "agniecha" <m...@W...iksserwis.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> majonez, ktory jednak trzeba zrobic samemu, salatka jarzynowa - bez
marchewki

dlaczego bez marchewki? no i majonez robiony przez siebie tak jak to robią
nasze babcie czy jakoś specjalnie?

tak tylko pytam ;-)
agniecha

10. Data: 2003-04-12 16:31:25

Od: "Lara " <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

agniecha <m...@W...iksserwis.com.pl> napisał(a):

> dlaczego bez marchewki?

Bo do sałatki jarzynowej daje się raczej gotowaną marchewkę, a taka ma
wysoki IG.

> tak tylko pytam ;-)

No i dobrze. Kto pyta nie błądzi ;)

pozdr