MM-przepis na majonez - poproszę

1. Data: 2002-12-18 13:08:40

Temat: MM-przepis na majonez - poproszę
Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ każda próba zrobienia majonezu kończy się u mnie klęską, bardzo
proszę o DOKŁADNY przepis na majonez MM, ale z opisem poszczególnych
czynności i ważnych szczegółów :-)
Święta idą i majonez będzie mi niezbędny :-)

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Cokolwiek naprawdę się zaczęło, nigdy się nie kończy,
cokolwiek się skończyło, znaczy, nigdy naprawdę się nie zaczęło

2. Data: 2002-12-18 14:16:19

Temat: Re: MM-przepis na majonez - poproszę
Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> DOKŁADNY przepis na majonez

Oczywiście moja droga :o)
Idę do sklepu i kupuję "kielecki" z przywiązania do regionu 8-)

--
Pozdrowienia
Mel z gupawką :o)

3. Data: 2002-12-18 14:18:54

Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Cokolwiek naprawdę się zaczęło, nigdy się nie kończy,
> cokolwiek się skończyło, znaczy, nigdy naprawdę się nie zaczęło

Witaj. Ja robię majonez w ten sposób: żółtko jajka ubijam mikserem,
nastepnie bardzo pomalutku dodaję oliwy z oliwek (taką cieniuteńką strużką)
cały czas miksując (niestety nie napiszę Ci ile tej oliwy - tak na oko to
niecałe pół szklanki) dodaję sok z cytryny - też pomalutku i cały czas
miksując, potem sól i pieprz (trzeba w międzyczasie spróbować i doprawiać
ewentualnie do smaku). Bardzo ważne jest aby żółtko miało taką samą
temperaturę jak oliwa - czyli nie może być z lodówki (ja wkładam jajko na
chwilę do gorącej wody). Smak tego majonezu jest nieco inny niż kupnego
choćby ze względu na specyficzny smak oliwy z oliwek, ale jeśli go dodajesz
do sałatki to możesz wymieszać go z jogurtem i jest ok. Ciekawa jestem czy
ktoś ma jeszcze jakiś inny przepis na majonez to może sama skorzystam.
Pozdrawiam Aneta

4. Data: 2002-12-18 14:36:17

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneta" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Smak tego majonezu jest nieco inny niż kupnego
> choćby ze względu na specyficzny smak oliwy z oliwek,

Wiesz, Montignac nie twierdzi, że oliwa z oliwek jest jedynym słusznym
tłuszczem :-)
Ja używam jej zamiennie z olejem z pestek winogron. Myślę, że zrobienie tego
majonezu na np. oleju słonecznikowym nie zrujnuje nam diety :-)
Dzięki za przepis.
Ale napisz proszę w jakim naczyniu robisz ten majonez i jaką końcówką
miksera?
Bo przecież jak do dzbanka wrzucę żółtko, to ono się rozleje po dnie i nie
bardzo będzie co ucierać ;-)

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Im bardziej Puchatek zaglądał do środka,
tym bardziej tam Prosiaczka nie było (A. Milne)

5. Data: 2002-12-18 14:48:56

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Oczywiście moja droga :o)
> Idę do sklepu i kupuję "kielecki" z przywiązania do regionu 8-)

Szczerze? Kiedyś dawno temu, kieleckim majonezem zachwycała się grupa
kuchenna i go kupiłam i.... był okropny :-D Ja najbardziej lubię "Babuni"
hellmansa.

Poza tym, uważaj co piszesz, bo zaraz Ci ktoś łeb urwie, za takie propozycje
:-) Nie wiesz, że niedocukrzenie powoduje nerwowość i upierdliwość? A tu
połowa grupy na MM ;-)))))))

PS. Dla niekumatych - ZARTOWAŁAM :-P

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
W życiu cokolwiek oswoisz, jesteś za to odpowiedzialny
(Saint-Exupery)

6. Data: 2002-12-18 15:11:01

Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "Babuni" hellmansa.
>
> Poza tym, uważaj co piszesz, bo zaraz Ci ktoś łeb urwie, za takie

Ja też żartowałam :))) Nie jadam majonezu, bo nie lubię :))
Proszę o łagodniejszy wymiar kary :o)))

--
Pozdrowienia
Mel.

7. Data: 2002-12-19 07:23:36

Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tego
> majonezu na np. oleju słonecznikowym nie zrujnuje nam diety :-)

Całkowicie się z tym zgadzam :))

> Ale napisz proszę w jakim naczyniu robisz ten majonez i jaką końcówką
> miksera?
> Bo przecież jak do dzbanka wrzucę żółtko, to ono się rozleje po dnie i nie
> bardzo będzie co ucierać ;-)

Ja robię w miseczce i ubijam końcówką tą do ubijania piany (wkładam jedną)
Pozdrawiam i powodzenia w ubijaniu :) Aneta

8. Data: 2002-12-19 10:25:54

Od: Aragorn <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

misiczka wrote:
> Szczerze? Kiedyś dawno temu, kieleckim majonezem zachwycała się grupa

Bo 'kielecki' _jest_ najlepszym majonezem (procz domowego).

> kuchenna i go kupiłam i.... był okropny :-D Ja najbardziej lubię "Babuni"
> hellmansa.

Z hellmansa to dopiero mozna zrobic majonez, to polprodukt. Mdle, bez smaku,
z reszta jak kazde zarcie unijne.

Pozdrawiam swiatecznie,
--
Aragorn

9. Data: 2002-12-19 11:10:04

Od: "Kafka" <i...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo 'kielecki' _jest_ najlepszym majonezem (procz domowego).

Ja tez mysle ze kielecki jest ok smakowo - no i nie ma w skladzie cukru.
Chociaz czytalam etykietke z musztardy kieleckiej - Cukier jest jak BYK.
A wiadomo wszystkim zainteresowanym ze majonez kielecki zawiera musztarde -
jak sadze - kielecka ;-)
Poza tym Winiary light jest bardzo dobry, ale nie kupowalam go ostatnio
odkad przeczytalam o kieleckim - musze sprawdzic jaki jest jego sklad ;-)

>Z hellmansa to dopiero mozna zrobic majonez, to polprodukt. Mdle, bez
smaku,
>z reszta jak kazde zarcie unijne.

Zgadzam sie, fe.
No ale smak to kwestia gustu ;)

> Pozdrawiam swiatecznie,
> Aragorn

Kafka

10. Data: 2002-12-19 12:53:14

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> tego
>
> Całkowicie się z tym zgadzam :))
I tu poporawie,jesli moge oczywiscie,bo widze,ze jestem na cenzurowanym
tutaj,jedynie oliwa z oliwek zawiera jednonienasycone NNKT,raczej wybralabym
olej sojowy,bo ten wiadomo,ze zawiera wielonienasycone NNKT.
Hafsa

MM - raport z odchudzania :)
gdyby nie Wy...
MM kolejne pare pytan :-)