MSZYCE - wszędzie i powracajace

1. Data: 2012-06-16 20:41:51

Temat: MSZYCE - wszędzie i powracajace
Od: "Majka" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy u Was także jest w tym roku taka plaga mszyc?
U mnie psiakm preparatem DECIS(dobra nazwa?), który pomaga na 7-20 dni.
Później nastepuje nawrót plagi mszyc.

Owad upodobał sobie zwłaszcza:
- czarny bez, ogromne drzewo trudne do opryskania
- rumianek, tu owady najszybciej powracają po oprysku
- dalie
- jeden z trzech rodzajów bluszczu, nazwy rosliny nie znam
- śliwę
- różę
- wiśnię
Każda z roślin w innej części ogrodu, daleko od siebie (obok siebie tylko
bez i wiśnia).

Jak sobie radzicie z mszycami? Biedronek jest niewiele, i specjanie nie
pochłaniają tej plagi.
Na daliach mszyce są pod opieką mrówek - te chyba je sobie hodują.

Są inne lepsze preparaty niż DECIS? Są inne skuteczniejsze metody, sposoby?

Majka

2. Data: 2012-06-17 10:23:41

Temat: Re: MSZYCE - wszędzie i powracajace
Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" napisał w wiadomości grup

> Jak sobie radzicie z mszycami?

http://forumogrodnicze.info/

Feah

3. Data: 2012-06-17 10:58:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 16 Jun 2012 20:41:51 +0000 (UTC), Majka napisał(a):

> [...]
> Na daliach mszyce są pod opieką mrówek - te chyba je sobie hodują.
>
> Są inne lepsze preparaty niż DECIS? Są inne skuteczniejsze metody, sposoby?

Wolę mszyce niż chemię w ogrodzie.
Mam zasadę: czego mszyca nie zeżre, zostanie dla mnie 3-)
--
XL

4. Data: 2012-06-17 13:38:42

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.06.2012 22:41, Majka pisze:
> Czy u Was także jest w tym roku taka plaga mszyc?
> U mnie psiakm preparatem DECIS(dobra nazwa?), który pomaga na 7-20 dni.
> Później nastepuje nawrót plagi mszyc.

Pamiętaj, że opryskując przeciwko mszycom, możesz też podtruwać pszczoły.

Zauważyłem, że u mnie mszyce owszem atakują i "moje" drzewka, ale
najwięcej ich jest na niektórych chwastach (np. takie nieco czerwonawe
mleczopodobne) - mam nie tyle trawnik ile okresowo koszoną łąkę :)

Na mniejszych drzewkach mszyce niszczę mechanicznie (mrówki pomagają mi
je namierzyć), podobnie te skupiska na chwastach.

A reszta... cóż, statystyka ;)

Z ciekawostek - sąsiad opryskiwał, a i tak jego śliwy i brzoskwinie mają
młode liście wyraźnie zaatakowane przez mszyce lub coś podobnego.

5. Data: 2012-06-17 14:42:01

Od: "Piotr" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Są inne lepsze preparaty niż DECIS? Są inne skuteczniejsze metody,
> sposoby?

Czy lepsze nie wiem ale napewno mniej szkodliwe

http://poradnikogrodniczy.pl/sposob-na-mszyce.php

Piotr

6. Data: 2012-06-17 16:42:38

Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrób wywar z pokrzyw i tym pryskaj.

Marek

7. Data: 2012-06-18 05:01:43

Od: "Tatko" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie zniszczyły cały żywopłot z ligustra..:(((((

8. Data: 2012-06-22 13:26:38

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Czy u Was także jest w tym roku taka plaga mszyc?

Hejka. Mszyce w łańcuchu powiązań ekologicznych stanowią pokarm dla
innych organizmów. Gdyby nie to mszyce pokryłyby grubą warstwą kulę ziemską.
Całkowite wyniszczenie np. insektycydami mszyc czy wielu innych owadów
roślinożernych oznaczałoby wyeliminowanie ze środowiska licznych organizmów
pozytecznych.
Pozdrawiam sozologicznie Ja...cki

9. Data: 2012-06-23 16:08:51

Od: neoniusz <n...@j...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.06.2012 12:58, Ikselka pisze:
> Wolę mszyce niż chemię w ogrodzie.
> Mam zasadę: czego mszyca nie zeżre, zostanie dla mnie 3-)

To w tym roku bys sie nie najadla. Jest taki najazd mszyc, ze 2
czeresnie calkowicie mi opadly zanim dojrzaly. Podobnie z innymi,
mniejszymi drzewkami. Nigdy do tej pory nic im nie bylo. Teraz nawet
szpaki sie nie chca tego chwycic.

10. Data: 2012-06-23 17:00:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 23 Jun 2012 18:08:51 +0200, neoniusz napisał(a):

> [...]
> czeresnie calkowicie mi opadly zanim dojrzaly. Podobnie z innymi,
> mniejszymi drzewkami. Nigdy do tej pory nic im nie bylo. Teraz nawet

U mnie spokój - mszyce w normie, jak co roku.
--
XL

Płomyczek w piecyku gazowym ile to wypala
Cheap Nike Air Max 90 shoes max 87 91 95 97 TN LTD 2011 2012 Shoes www.BuyGoodGoods.com
Cheap G-Star Jeans,GUCCI Jeans,Iceberg Jeans,Just Cavalli Jeans,Jack&Jones Jeans,Kaporal5 Jeans,Levi's Jeans,Laguna Beach Jeans,Lee Jeans,LV Jeans,Prada Jeans,Rock&Republic Jeans,RMC Jeans,Robins Jeans ,TR Jeans,Versace Jeans
Cheap LV Belt LEVI'S belt HERMES belt GUCCI belt ARMANI belt Cartier Belt D&G belt PRADA belts CHANEL belt CK belt DIESDL belt BAPE belt ED Hardy belt Dsquared belt wholesale www.BuyGoodGoods.com
Cheap A&F Jeans,Affiliction Jeans,7 For All Mankind Jeans,Armani Jeans,Artful Dodger Jeans,Bape Jeans,BBC Jeans,Black Label Jeans,CA Jeans,CK Jeans,Coogi Jeans,Crown Holder Jeans,Dsquared Jeans,D&G Jeans,DIESEL Jeans,ED Hardy Jeans,Evisu Jeans