MSZYCE - wszędzie i powracajace

1. Data: 2012-06-16 20:41:51

Temat: MSZYCE - wszędzie i powracajace
Od: "Majka" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy u Was także jest w tym roku taka plaga mszyc?
U mnie psiakm preparatem DECIS(dobra nazwa?), który pomaga na 7-20 dni.
Później nastepuje nawrót plagi mszyc.

Owad upodobał sobie zwłaszcza:
- czarny bez, ogromne drzewo trudne do opryskania
- rumianek, tu owady najszybciej powracają po oprysku
- dalie
- jeden z trzech rodzajów bluszczu, nazwy rosliny nie znam
- śliwę
- różę
- wiśnię
Każda z roślin w innej części ogrodu, daleko od siebie (obok siebie tylko
bez i wiśnia).

Jak sobie radzicie z mszycami? Biedronek jest niewiele, i specjanie nie
pochłaniają tej plagi.
Na daliach mszyce są pod opieką mrówek - te chyba je sobie hodują.

Są inne lepsze preparaty niż DECIS? Są inne skuteczniejsze metody, sposoby?

Majka

2. Data: 2012-06-17 10:23:41

Temat: Re: MSZYCE - wszędzie i powracajace
Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" napisał w wiadomości grup

> Jak sobie radzicie z mszycami?

http://forumogrodnicze.info/

Feah

3. Data: 2012-06-17 10:58:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 16 Jun 2012 20:41:51 +0000 (UTC), Majka napisał(a):

> [...]
> Na daliach mszyce są pod opieką mrówek - te chyba je sobie hodują.
>
> Są inne lepsze preparaty niż DECIS? Są inne skuteczniejsze metody, sposoby?

Wolę mszyce niż chemię w ogrodzie.
Mam zasadę: czego mszyca nie zeżre, zostanie dla mnie 3-)
--
XL

4. Data: 2012-06-17 13:38:42

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.06.2012 22:41, Majka pisze:
> Czy u Was także jest w tym roku taka plaga mszyc?
> U mnie psiakm preparatem DECIS(dobra nazwa?), który pomaga na 7-20 dni.
> Później nastepuje nawrót plagi mszyc.

Pamiętaj, że opryskując przeciwko mszycom, możesz też podtruwać pszczoły.

Zauważyłem, że u mnie mszyce owszem atakują i "moje" drzewka, ale
najwięcej ich jest na niektórych chwastach (np. takie nieco czerwonawe
mleczopodobne) - mam nie tyle trawnik ile okresowo koszoną łąkę :)

Na mniejszych drzewkach mszyce niszczę mechanicznie (mrówki pomagają mi
je namierzyć), podobnie te skupiska na chwastach.

A reszta... cóż, statystyka ;)

Z ciekawostek - sąsiad opryskiwał, a i tak jego śliwy i brzoskwinie mają
młode liście wyraźnie zaatakowane przez mszyce lub coś podobnego.

5. Data: 2012-06-17 14:42:01

Od: "Piotr" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Są inne lepsze preparaty niż DECIS? Są inne skuteczniejsze metody,
> sposoby?

Czy lepsze nie wiem ale napewno mniej szkodliwe

http://poradnikogrodniczy.pl/sposob-na-mszyce.php

Piotr

6. Data: 2012-06-17 16:42:38

Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrób wywar z pokrzyw i tym pryskaj.

Marek

7. Data: 2012-06-18 05:01:43

Od: "Tatko" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie zniszczyły cały żywopłot z ligustra..:(((((

8. Data: 2012-06-18 12:05:14

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tatko napisał:

> U mnie zniszczyły cały żywopłot z ligustra..:(((((

Jak to zniszczyły?! Usechł? Ligustr, to chyba jeden z większych
twardzieli. Mszyce mogą mu czasowo narobić trochę bałaganu wśród
liści, ale czy są w stanie wyrządzić jakąś większą i trwałą krzywdę?

Jarek

--
Trwa w okolicy popłoch
I zamieszanie spore:

9. Data: 2012-06-18 17:08:45

Od: "Tatko" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Liście pożółkły,pozwijały i opadły zostały same "badyle" w ciągu dwóch
tygodni gdy mnie nie było na działce:(((((

10. Data: 2012-06-18 17:12:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Jun 2012 19:08:45 +0200, Tatko napisał(a):

> [...]

Moją wiejskoporanną sielankę roz...lił (rozwalił) dziś odgłos silnika kosy
motorowej na jednej z pobliskich działek leśnych... Cóż, nowe wkracza wraz
z nowymi. Z miasta. Widac, słychac i czuć - niestety :-(((
--
XL

Sosna pinia
Róża