MSZYCE - wszędzie i powracajace

11. Data: 2012-06-18 18:40:38

Temat: Re: MSZYCE - wszędzie i powracajace
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tatko napisał:

> Liście pożółkły,pozwijały i opadły zostały same "badyle" w ciągu dwóch
> tygodni gdy mnie nie było na działce:(((((

A mszyce, co z mszycami? Leżą nieopodal do góry brzuchem i nie mogą
się ruszyć z przeżarcia? Czy to pewne, że to wszystko przez mszyce?

Jarek

--
O północy się zjawili
jacyś dwaj cywili,

12. Data: 2012-06-18 20:07:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.wymarzonyogrod.pl/ogrodnik/odpowiedz/1002
5

--
XL

13. Data: 2012-06-18 20:53:52

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 17 Jun 2012 12:58:32 +0200, Ikselka napisał(a):

> Wolę mszyce niż chemię w ogrodzie.
> Mam zasadę: czego mszyca nie zeżre, zostanie dla mnie 3-)

Ja tez chemii nie stosuje, ale wyczytalem, ze jest kilka skutecznych metod
naturalnych. Np. wodny wyciag z czosnku wykancza mszyce (co jest logiczne,
nawet ludzka skore potrafi opdraznic), a mydliny je odstraszaja lub
wykanczaja.

Wczoraj sprawdzilem mydliny z czosnkiem :) Mialem mszyce na jablonkach
(zielone), fasoli (czarne skrzydlate), dzikiej rozy (zielone i czarne bez
skrzydel) i borowce amerykanskiej (czarne bez skrzydel). Po jednorazowym
oprysku zostalo ich moze 10%.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

14. Data: 2012-06-18 22:00:00

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Maciek napisał:

> Np. wodny wyciag z czosnku wykancza mszyce (co jest logiczne, nawet
> ludzka skore potrafi opdraznic), a mydliny je odstraszaja lub wykanczaja.
>
> Wczoraj sprawdzilem mydliny z czosnkiem :)

Roztwór najlepiej przygotować w srebrnym naczyniu i zamieszać osinowym
kołkiem (chyba że ja te mszyce znów z czymś pomyliłem).

Jarek

--
Lecz gdy spłynie mrok wieczorny
Typem staję się upiornym:

15. Data: 2012-06-18 22:05:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Jun 2012 22:53:52 +0200, Maciek napisał(a):

> [...]
> naturalnych. Np. wodny wyciag z czosnku wykancza mszyce (co jest logiczne,
> nawet ludzka skore potrafi opdraznic), a mydliny je odstraszaja lub

Ile kilo czosnku trzeba na hektar ogrodu?
;-PPP

> [...]
> skrzydel) i borowce amerykanskiej (czarne bez skrzydel). Po jednorazowym

Koko spoko - rozmnożą się 10 razy szybciej, niż znikły ;-)

--
XL

16. Data: 2012-06-18 22:07:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Jun 2012 22:00:00 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

> Roztwór najlepiej przygotować w srebrnym naczyniu

Czosnek w srebrnym? - związki siarki niszczą srebro, siarczek srebra jest
paskudny 333-)

--
XL

17. Data: 2012-06-19 05:31:16

Od: "Tatko" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewne że mszyce... bo były jeszcze na pędach i opadłych liściach:(((

18. Data: 2012-06-19 06:38:58

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Jun 2012 22:00:00 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

> Roztwór najlepiej przygotować w srebrnym naczyniu i zamieszać osinowym
> kołkiem (chyba że ja te mszyce znów z czymś pomyliłem).

Zdecydowanie pomyliles. Tobie sie pewnie zdaje, ze przed epoka nowoczesnej
chemii i produkcji przemmyslowej bylo jedno wielkie nic...?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

19. Data: 2012-06-19 06:40:36

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 19 Jun 2012 00:05:48 +0200, Ikselka napisał(a):

> Ile kilo czosnku trzeba na hektar ogrodu?
> ;-PPP

Jakbym mial hektar, to bym pewnie hodowal biedronki :)

> Koko spoko - rozmnożą się 10 razy szybciej, niż znikły ;-)

A to calkiem mozliwe. Na razie ich ubylo.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

20. Data: 2012-06-19 17:01:24

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Zdecydowanie pomyliles. Tobie sie pewnie zdaje, ze przed epoka nowoczesnej
> chemii i produkcji przemmyslowej bylo jedno wielkie nic...?

Hejka. Było coś, np. wielki głód o którym wzruszającą pieśń śpiewali
kibice irlandzcy.
Pozdrawiam smutno Ja...cki

Sosna pinia
Róża