MSZYCE - wszędzie i powracajace

31. Data: 2012-06-21 05:28:32

Temat: Re: MSZYCE - wszędzie i powracajace
Od: " " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):

> Podążając za moimi wcześniejszymi radami, to ta woda chyba powinna być
> święcona

Niekoniecznie święconą, ale jak najzimniejszą.
Pozdrawiam pogodnie
skryba

32. Data: 2012-06-21 10:01:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 21 Jun 2012 05:28:32 +0000 (UTC), s...@N...gazeta.pl
napisał(a):

> Niekoniecznie święconą, ale jak najzimniejszą.

I najlepiej w rozpalone południe ;-PPP
--
XL

33. Data: 2012-06-21 23:19:47

Od: "TNT" <b...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości

ne-metody-wyniki-testo

> Hejka. Myślę, że warto dla kontroli polać te mszyce zwykłą wodą i
> porównać efekty. ;-)

można polać, ale może już się kąpały? ;)
naprawdę, legendy o remedium na mszyce polegającym na laniu wody, są
zastanawiające.
ciekawe, co te mszyce robią więc w deszcz - zdychają?

TNT (moon)

34. Data: 2012-06-22 13:26:38

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Czy u Was także jest w tym roku taka plaga mszyc?

Hejka. Mszyce w łańcuchu powiązań ekologicznych stanowią pokarm dla
innych organizmów. Gdyby nie to mszyce pokryłyby grubą warstwą kulę ziemską.
Całkowite wyniszczenie np. insektycydami mszyc czy wielu innych owadów
roślinożernych oznaczałoby wyeliminowanie ze środowiska licznych organizmów
pozytecznych.
Pozdrawiam sozologicznie Ja...cki

35. Data: 2012-06-23 00:06:53

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> Nasiałam wszędzie dużo nasturcji, bo je lubię. Mszyce teraz rezydują na
> niej, zamiast na różach.

Też lubie nastrurcje. Wizualnie i kulinarnie. Znam też teorię ochrony
przed mszycami za pomocą nasturcji. Brzmi ona przekonująco -- jak mszyca
ma do wyboru przypadkowego badyla i smakowitą nasturcję, to wiadomo co
wybierze.

Ale znana jest też metoda walki opryskami wodnymi. Chodzi o to, by
silnym strumieniem wody postrącać owady na ziemię. Ta teoria też
wygląda sensownie -- mszyca jest przystosowana do jedzenia i mnożenia
się, a nie do wspinania się po łodygach, więc przyjdzie jej sczeznąć,
a na liście sama nie wróci.

I tutaj się pogubiłem. Tak to sobie wyobrażam, że mszyce rosprzestrzeniają
się na zasadzie przypadku. Los rzuci mamuśkę-mszycę na w miarę jadalną
roślinę, a wtedy tam rozwija się lokalna kolonia. Co zatem sprawia, że
gdy na nasturcji tuczą się kolejne pokolenia tłuściutkich mszyc, to na
sąsiedniej róży pastwiska pustoszeją? Różane mszyce patrzą z daleka i z
zazdrości jeść im się odechciewa?

> A ja szukam wciąż i wciąż sposobu na kreta.
> Kooperacja wygląda tak, że krety drążą i robią kopczyki, a jeden z
> naszych psów w ich poszukiwaniu robi wielkie wykopy. Dzieje się to tam,
> gdzie mam "grządki", bo tylko tam jest nawieziona ziemia, pewnie w
> pozostałym piachu krety nie mają restauracji i skupiły się w żyznej ziemi.
> W efekcie zamiast wychuchanych roślinek mam wielkie pobojowisko.

Czy to jest jeden z tych przypadków, kiedy lekarstwo jest gorsze od
choroby? Może wystarczy poszukać sposobu na psa?

Jarek

--
Piszesz mi w liście, że kiedy pada,
kiedy nasturcje na deszczu mokną,

36. Data: 2012-06-23 06:48:06

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na zdjęciu winowajcaW dniu 2012-06-23 02:06, Jarosław Sokołowski pisze:

> Ale znana jest też metoda walki opryskami wodnymi. Chodzi o to, by
> silnym strumieniem wody postrącać owady na ziemię.

Spróbuję je zrzucić z nasturcji, zobaczymy, co dalej poczną. Mamy też
ptaszki w dużej ilości, może wydziobią te mszyce już naziemne.

> Czy to jest jeden z tych przypadków, kiedy lekarstwo jest gorsze od
> choroby? Może wystarczy poszukać sposobu na psa?

Na psa raczej nie ma sposobu, jest to bardzo miły tzw. mały piesek (w
odróżnieniu od "dużego"), inteligentny i dobry. Robi to w nocy lub gdy
nas nie ma, strofowany po fakcie przybiera niewinne zdziwione minki, a o
procederze świadczy tylko ziemia koło nosa i wykopy.
Na zdjęciu winowajca na pierwszym planie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/cee84c628b
7cfbbd.html
--
B.

37. Data: 2012-06-23 16:08:51

Od: neoniusz <n...@j...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.06.2012 12:58, Ikselka pisze:
> Wolę mszyce niż chemię w ogrodzie.
> Mam zasadę: czego mszyca nie zeżre, zostanie dla mnie 3-)

To w tym roku bys sie nie najadla. Jest taki najazd mszyc, ze 2
czeresnie calkowicie mi opadly zanim dojrzaly. Podobnie z innymi,
mniejszymi drzewkami. Nigdy do tej pory nic im nie bylo. Teraz nawet
szpaki sie nie chca tego chwycic.

38. Data: 2012-06-23 17:00:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 23 Jun 2012 18:08:51 +0200, neoniusz napisał(a):

> [...]
> czeresnie calkowicie mi opadly zanim dojrzaly. Podobnie z innymi,
> mniejszymi drzewkami. Nigdy do tej pory nic im nie bylo. Teraz nawet

U mnie spokój - mszyce w normie, jak co roku.
--
XL

39. Data: 2012-06-23 23:22:40

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> Spróbuję je zrzucić z nasturcji, zobaczymy, co dalej poczną.

Śledzenie losów mszyc upadłych, to duże wyzwanie. Zwłaszcza że taką
mszycę, to ani zaobrączkować, ani zachipować. Ciekaw jestem wyników
eksperymentu, będę czekać na relację.

> Mamy też ptaszki w dużej ilości, może wydziobią te mszyce już naziemne.

Gdyby chodziło o ptaszka kiwi, to bym rozumiał. Ale tym, którym natura
nie poskąpiła skrzydeł, łatwiej chyba posilić się gdzieś wyżej na krzaku,
nie ryzykując przy tym zapiaszczenia dzioba i mając owady w szyku zwartym,
a nie w rozproszeniu.

> [...]
> nas nie ma, strofowany po fakcie przybiera niewinne zdziwione minki,
> a o procederze świadczy tylko ziemia koło nosa i wykopy.

Jak to dobrze, że nie stara się nieść pomocy przy zwalczaniu mszyc.

> Na zdjęciu winowajca na pierwszym planie:
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/cee84c628b
7cfbbd.html

Wiem, że to wiele nie zmieni, ale może warto obok tych grządek dać
tabliczkę "UWAGA DOBRY PIES".

Jarek

--
Siedzieli przeciw sobie mrukliwi i gniewni
Oba dobrze poszczuli, oba byli pewni

Sosna pinia
Róża
choroba lipy