Ma ktoś może?

1. Data: 2003-08-03 08:38:52

Temat: Ma ktoś może?
Od: "Martyna" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ma ktoś może wypróbowany przepis na nugat? Robiłam kiedyś, ale wyszło barachło.
Z góry dzięki.
Martyna

1. Data: 2003-08-03 11:34:20

Temat: Re: Ma ktoś może?
Od: "niktosia" <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Martyna" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Ma ktoś może wypróbowany przepis na nugat? Robiłam kiedyś, ale wyszło
barachło.
> Z góry dzięki.
> Martyna
>
> Ja robilam - przepis wg oshin - byl smaczny.

Nugat czekoladowy
150 g miód (najlepiej naturalny, nie sztuczny znaczy sie, a smak
zalezy od preferncji miodnych)
250 g cukier
2 białka
200 g kakao
200 g orzechy laskowe

Wytyczne
Ucieramy na ogniu 150g miodu płynnego z 250g cukru aż zmini kolor na
zlotawy. Studzimy. Ubijamy pianę z 2 białek i dodajemy do miodu.
Na ogniu mieszamy 200g kakao z niewielką ilością wody. Do tego dodamy
zaraz zmielone i przyrumienione 200g orzechów laskowych. Wszystko co
mamy mieszamy i wylewamy na płaską formę wyłożoną papierem woskowym i
niech leży w lodówce 2 godziny

1. Data: 2003-08-03 11:44:36

Od: "Martyna" <m...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niktosia napisała:

> [...]

Dziękuję pięknie. Wypróbuję. :)
Mój przepis miał inne proporcje i inny sposób wykonania, dodatkowo w skład
wchodziły migdały, skórka z cytryny i coś tam jeszcze - nie wyszło :(

Pozdrawiam
Martyna

1. Data: 2003-08-03 12:13:02

Od: "earthworm" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Martyna" <m...@W...pl> > Dziękuję pięknie. Wypróbuję.
:)
> Mój przepis miał inne proporcje i inny sposób wykonania, dodatkowo w skład
> wchodziły migdały, skórka z cytryny i coś tam jeszcze - nie wyszło :(
Pewnie był to przepis zza oceanu.:->
dżdżownica

1. Data: 2003-08-03 12:25:39

Od: "Martyna" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dżdżownica napisała:

> Pewnie był to przepis zza oceanu.:->

Pewnie z książki kucharskiej :)

Ale dla tych zza oceanu i nie tylko mam inny przepis ;)

Ziele zebrane przy świetle księżyca, (lub zakupione w aptece) zmieszaj w
podanych proporcjach:
20 g korzenia waleriany, tyleż samo ziela melisy, 10 g kwiatu wrzosu, i tyleż
samo jemioły, 20 g arcydzięgla, 10 g rumianku.
Mieszając wypowiadaj słowa zaklęcia: 1,2,3,4,5,6,7,8,9 (to też uspokaja)

Teraz dwie, trzy łyżki ziół zalej 1 l wrzątku i poczekaj aż naciągnie około pół
godziny ( w międzyczasie nie zaszkodzi skierować swoje myśli ku czemuś miłemu)

Po naciągnięciu pić długo, małymi łyczkami przed wysłaniem każdego postu na prk.

Pozdrawiam serdecznie
Zielarka Martyna

1. Data: 2003-08-03 12:40:00

Od: "earthworm" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
miłemu)

> Po naciągnięciu pić długo, małymi łyczkami przed wysłaniem każdego postu

A gdzieś Ty była Zielarko, kiedy to primadonny prk histeryzowały, dostawały
globusa, rozdzierały szaty, by wreszcie demonstracyjnie z p. Bassett na
czele z dumnie podniesionymi klawiaturami opuścić forum. Wtedy Twój przepis
zrobiłby furorę. Ba może nawet większą niż ciasto bananowe.
Pozdrawiam równie serdecznie
dżdżownica

1. Data: 2003-08-03 12:54:06

Od: "Martyna" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dżdżownica napisała:

> [...]
> czele z dumnie podniesionymi klawiaturami opuścić forum. Wtedy Twój przepis
> zrobiłby furorę. Ba może nawet większą niż ciasto bananowe.

Jak łatwo się domyślić - zbierałam zioła ;)

Martyna

1. Data: 2003-08-03 13:00:12

Od: "earthworm" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak łatwo się domyślić - zbierałam zioła ;)
I tak to jest, jak znachor potrzebny, to zawsze w boru!
dżdżownica

1. Data: 2003-08-03 14:30:58

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale dla tych zza oceanu i nie tylko mam inny przepis ;)
>
> Ziele zebrane przy świetle księżyca, (lub zakupione w aptece) zmieszaj w
> podanych proporcjach:
(..)

Serdeczne podziękowania 'czarownico' :)) . Może to pomoże?

Z pozdrowieniami, Stokrotka

1. Data: 2003-08-04 10:02:50

Temat: Re: Ma kto? może?
Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Aug 2003 10:38:52 +0200, "Martyna" <m...@o...pl> wrote:

>Ma ktoś może...

Nie mam moża ;)

Nie kierowane personalnie lecz ogolnie: prosze, podawajcie tematy
zwiazane z tym, o czym piszecie.

--
Pozdrawiam, Sabina

czy brzoskwinie moge zamrozić ?
Cmentarzysko prk-epitafia nagrobkowe
Leberknedelsupe - kuchnia austriacka - Pomocy
Spaghetti letnie
poszukuję pilnie