Mączniak dębu

1. Data: 2006-07-22 18:17:28

Temat: Mączniak dębu
Od: "Grzegorz" <l...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jak w temacie - czy ktoś zwalczał mączniaka dębu? Jakimi preparatami i z jakim
skutkiem? Czy w tym roku nie jest już za późno?
Pozdrawiam
Grzegorz

2. Data: 2006-07-22 18:39:57

Temat: Re: Mączniak dębu
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:0977.00000052.44c26bb7@newsgate.onet.pl Grzegorz
<l...@r...com> napisał(a):

> Jak w temacie - czy ktoś zwalczał mączniaka dębu? Jakimi preparatami
> i z jakim skutkiem? Czy w tym roku nie jest już za późno?

Hejka. Się nie zwalcza zazwyczaj. Jeżeli ten dąb to jakiś b. cenny
egzemplarz to po zauważeniu specyficznych plam w zależności od przebiegu
pogody opryskiwać 3, 4-krotnie przemiennie Amistarem, Discusem, Score,
Saprolem, Biochokolem, Bioseptem co 7 -10 dni. Pewnie już trochę za późno
ale oprysk na pewno pomoże roślinie.
Pozdrawiam ignorująco Ja...cki

3. Data: 2006-07-22 19:12:29

Od: "Grzegorz" <l...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Się nie zwalcza zazwyczaj.

Dlaczego? Czy to nie szkodzi roślinie? Jeśli nawet - to przecież ją szpeci.

> Jeżeli ten dąb to jakiś b. cenny egzemplarz

Dla mnie nawet kruszyna, olcha i czarny bez są bardzo cenne!

Dziękuję i pozdrawiam
Grzegorz

4. Data: 2006-07-22 20:40:38

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:0977.0000005b.44c2789d@newsgate.onet.pl Grzegorz
<l...@r...com> napisał(a):

> Dlaczego? Czy to nie szkodzi roślinie? Jeśli nawet - to przecież ją
> szpeci.

Hejka. Szkodzi niewiele i leśnikom nie opłaca się zwalczać.

> Dla mnie nawet kruszyna, olcha i czarny bez są bardzo cenne!

Skoro tak, to bierz się za studiowanie ochrony roślin. :-)
Pozdrawiam deklaracyjnie Ja...cki

Zamiokulkas zamiolistny
Jak to roślina?
agawa - przyjmę w dobre ręce