Magnolia

1. Data: 2001-04-13 17:29:42

Temat: Magnolia
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam zamiar kupic magnolie. Czytalam jednak ,ze sa one bardzo delikatne, chociaz
bywaja u nas odmiany mrozoodporne.Dzialke mam duza nie zadrzewiona, wiec sa
"przeciagi". Czy zrezygnowac z tego zakupu czy dac sie poniesc sympatii do
magnoli i ja kupic? Dziekuje za porady. Życze zdrowych i wesolych swiat.
Ania

2. Data: 2001-04-13 22:17:16

Temat: Re: Magnolia
Od: "Natalia" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:6...@n...onet.pl...
> [...]
> magnoli i ja kupic? Dziekuje za porady. Życze zdrowych i wesolych swiat.
>
> Magnolia zdecydowanie woli miejsca osłonięte. Najodporniejsze na mróz są
M. tripetala, M. sieboldi i M. acuminata - wszystkie one kwitną latem i stąd
też są bardziej wytrzymałe. Z kwitnących wiosną przed rozwojem liści
najwcześniej kwitną M. kobus i M. stellata - często w razie wiosennych
przymrozków ich kwiaty są niszczone przez mróz, co w mniejszym stopniu
szkodzi innym. Konkluzja - jeśli mieszkasz we wschodniej Polsce lub w
okolicy o chłodnym mikroklimacie - lepiej stworzyć magnolii zaciszny kącik,
jeśli w cieplejszej okolicy - można zaryzykować, zapewniają drzewku ochronę
przed mrozem w pierwszych latach po posadzeniu. Warte zastanowienia jest też
posadzenie drzewka blisko ściany domu (południowej lub
południowo-zachodniej).
Szczegółowy i sensowny artkuł o sadzeniu magnolii jest w kwietniowym numerze
"Magii Ogrodów".

Pozdrawiam

Natalia

3. Data: 2001-04-14 11:46:15

Od: "AO" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Daj sie poniesc, daj...
Magnolie naleza do moich ulubionych drzew i warta jest posadzenia nawet
najbardziej pogardzana magnolia - Magnolia kobus. Jej niewatpliwa zaleta
jest chyba jak najwieksza sposrod magnolii odpornosc na mroz. Kwiaty ma wg
mnie wcale nie mniej dekoracyjne od innych a ich urokiem ustepuje tylko M.
stellata.

Poleca sie wszedzie by magnolie sadzic przy scianach. Uwazam, ze to nie jest
sluszne, poniewaz magnolie sadzone przy scianach i w innych cieplych
miejscach wczesnie rozwiaja swe kwiaty wiosna, ktore sa nastepnie niszczone
zwykle przez przymrozki lub mrozy i zamiast pieknych kwiatow "podziwia" sie
zbrazowiale ich platki.

Miejsca osloniete od wiatrow sa istotne dla trwalosci kwiatow. Wiatr bardzo
latwo niszczy miesiste platki oraz duze liscie gatunkow wielkolistnych (M.
tripetala w szczegolnosci).

Mrozodopornoscia nie ma sie co zbyt przejmowac, wystarcza oslona dolnej
czesci pedow i sciolkowanie gruba warstwa sciolki (ktora dodatkowo opoznia
wegetacje na wiosne).

Pozdrawiam
Andrzej

http://www.iko.pl

4. Data: 2001-04-16 12:07:11

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"AO" <s...@a...pl> wrote in message news:9b9cpc$4kh$1@news.tpi.pl...
> Daj sie poniesc, daj...

Popieram!

> [...]
> mnie wcale nie mniej dekoracyjne od innych a ich urokiem ustepuje tylko M.

A co z Magnolia soulangeana
(http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/magn1.jp
g i
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/magn2.jpg
)?
Z magnolii, ktore widzialem w klimacie zblizonym do polskiego
jest ona najefektowniejsza. Problem oczywiscie w przymrozkach,
ktore moga wystapic po otwarciu pakow kwiatowych. Ale M. stellata
(http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/magnst.j
pg)
nie jest az tak ladna i kwitnie krocej.

> [...]
niszczone
> zwykle przez przymrozki lub mrozy i zamiast pieknych kwiatow "podziwia"

Zdecydowanie sie zgadzam. Moja magnolia jest posadzona przy scianie
i efekt jest taki, ze udaje jej sie kwitnac srednio raz na 3 lata. Inne
takie
same magnolie w miescie potrafia kwitnac co roku.

Pozdrowienia,
Michal

Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure

5. Data: 2001-04-16 21:17:34

Temat: Odp: Magnolia
Od: "LaserLight" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziesiec lat temu posadzilem magnolie na srodku ogrodu, zupelnie
nieoslonieta. Od osmiu lat kwitnie bez problemow, co roku. Mieszkam na
Dolnym Slasku i nie ma u nas prawdziwie ostrych zim, Mroz nie niszczy wiec
kwiatow mojej magnolii. Wiecej szkod wyrzadzaja jej deszcze padajace dosc
obficie w tej porze roku.
Pozdrowienia

````````````````````````````````````````````````````
``
Leszek Jankowski
a...@p...onet.pl

````````````````````````````````````````````````````
``

6. Data: 2001-04-18 07:34:46

Od: "Tadeusz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaka odmiana?????? Stoję przed wyborem właśnie odmiany która wytrzyma
szczególnie wiatry wysuszające. Na moim poletku drzewka i krzaczki nie
zdążyły jeszcze na tyle wyrosnąć by osłaniać przed wiatrami.
Uszanowanie Tadeusz

Użytkownik LaserLight <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9bfnh2$jmr$...@n...onet.pl...
> [...]
> obficie w tej porze roku.
> Pozdrowienia
>
> ````````````````````````````````````````````````````
``
> Leszek Jankowski
> a...@p...onet.pl
>
> ````````````````````````````````````````````````````
``

7. Data: 2001-04-18 19:37:32

Od: "LaserLight" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9bjg30$5vk$...@n...onet.pl...
> Jaka odmiana??????
M.stellata z rozowymi platkami. Wlasnie znowu zaczyna kwitnac!
--
````````````````````````````
Leszek Jankowski

`````````````````````````````

8. Data: 2001-04-18 19:56:17

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

A moze by tak o zoltych kwiatach ,wbrew pozorom calkiem mrozoodporne.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

9. Data: 2001-04-19 07:52:40

Od: "Yaro C2" <J...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.

Bardzo mało mówi się o magnoliach o żółtych kwiatach, ostatnio bodajże w
kwietniowym wydaniu "Ogrodów" można było taką odmianę zobaczyć. Czy mógłby
ktoś coś więcej o nich powiedzieć,jak je zaklasyfikować, jakie są wymagania
i czy można je ewentualnie gdzieś zdobyć (Mam w domu zakochanego w tych
roślinach współmieszkańca)
Wdzięczny za informacje.
Yaro

Ja siem pochwalem