Magnolia - jakie wymagania

11. Data: 2004-04-16 18:38:34

Temat: Re: Magnolia - jakie wymagania
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:rfSfc.25913$B%4.8200@fe2.columbus.rr.com...
news:407fad17@news.home.net.pl...

| Nie ma piekniejszego drzewa niz kwitnaca magnolia Soulangea!
| O tej porze roku jadac przez miasto musze uwazac, zeby sie nie
| zagapic.

Widziałam dziś piękne okazy M.kobus chyba (kwitnie teraz?) - kilkumetrowe
drzewa przy chyba szpitalu, na oko kilkudziesięcioletnie. Na dużej
przestrzeni robiły rewelacyjne wrażenie.

Pozdrawiam, Basia.

12. Data: 2004-04-17 00:53:26

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"ogrodowy skryba" <s...@w...pl> wrote in message

> Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> napisał w
> wiadomości news:rfSfc.25913$B%4.8200@fe2.columbus.rr.com...
>
> A, która taka szczególnie Ciebie zachwycająca? Aleksandrina, George Henry
> Kern, Alba Superba czy może Speciosa?

Ta: http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/krokusy04
/magn3.jpg

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2004-04-17 06:39:25

Od: "ogrodowy skryba" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:ae%fc.29568$B%4.15824@fe2.columbus.rr.com...
> "ogrodowy skryba" <s...@w...pl> wrote in message

> [...]
Fakt, można się zachwycić. Jakoś przypomina M.George Henry Kern, ale nie do
końca. Choć to może tylko inne wybarwienie lub temperatura barwowa światła
troszkę tu namieszała.

Pozdrawiam
skryba

14. Data: 2004-04-17 17:39:50

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Opejda" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...] Jesli masz
> jakis wplyw na gatunek magnolii polecam m. gwiazdzista - najwrazliwsza
[...]

Oj, czy taka najwrazliwsza? Znalazloby sie sporo wrazliwszych.
Chyba, ze masz na mysli wczesne kwitnienie i ryzyko przemazania pakow
kwiatowych.

Pozdrawiam,
Bpjea

15. Data: 2004-04-17 17:59:19

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message

> Nie ma piekniejszego drzewa niz kwitnaca magnolia Soulangea!

W swojej konkurencji malo ktore drzewo moze jej dorownac, ale nie zgodze sie
z Twoim stwierdzeniem.
Gdyby to jeszcze magnolia posrednia nie byla mieszancem, to moze mialaby u
mnie wiekszego plusa. Lubie magnolie, ale jakos m. Soulange'a najmniej.
Problem w tym, ze magnolia posrednia magnolii posredniej nie rowna. Nie sa
to juz zwykle mieszance dwoch gatunkow, tylko mieszance mieszancow itd.
Dobrze, ze okresliles magnolie mianem drzewa. Wiekszosc znanych mi magnolii
to drzewa. Bruzdza tu troche krzewiaste mieszance (glownie za sprawa m.
purpurowej, czy m. gwiazdzistej) i to wlasnie przez nie duzo ludzi nazywa
magnolie krzewami zapominajac o tylu pieknych gatunkach i odmianach
magnolii-drzew.

Pozdrawiam,
Bpjea

16. Data: 2004-04-18 09:13:31

Od: "Jacek Kaliszan" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zobacz
http://www.sannati.150m.com/ogrody_037.jpg

Na te kwiaty czekałem 10 lat .
Drzewo wychodowane z małego nasionka.
Potrzeba po prostu cierpliwości.
Uszanowanie
Jacek

17. Data: 2004-04-18 09:33:00

Temat: ZÓŁTA MAGNOLIA
Od: "losiek" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich. Właśnie wróciłem z targów ogrodniczych i zauważyłem pewną
ciekawostkę prosto z Holandii, tzn. szczepioną magnolię o żółtych kwiatach.
Były dwie odmiany. Jestem ciekaw jak taka nowość soprawdzi się w polskich
warunkach klimatycznych. A może już macie w ogrodzie taki rarytas? Sadzonki
były po 100 zł, więc wolałem nie ryzykować, że te 100 zł wymarźnie w pierwszą
lepszą zimę i kupiłem sobie magnolię soulangeana "Rustica Rubra". Ma ktoś taką?
Jak się prezentuje i czy ogólnie dobrze rośnie?
Pozdrawiam. Łukasz.

18. Data: 2004-04-18 17:59:41

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message

> W swojej konkurencji malo ktore drzewo moze jej dorownac, ale nie zgodze sie
> z Twoim stwierdzeniem.

Przyjedz do Indianapolis w porze kwitnienia :-)))

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

19. Data: 2004-04-18 18:02:41

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> Przyjedz do Indianapolis w porze kwitnienia :-)))

... kwitnienia magnolii, rzecz jasna.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

20. Data: 2004-04-18 18:30:52

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> Widziałam dziś piękne okazy M.kobus chyba (kwitnie teraz?)

Tak, w mojej okolicy wlasnie zaczyna.

Pozdrawiam,
Bpjea

Storczyk-co jest ?
Re: kilka nowych fotek
Prośba o pomoc w identyfikacji - cyprys karłowaty??
Próchnica słodka
oddam w dobre ręce