MagnoljaITulipanowiec

1. Data: 2003-03-05 10:14:12

Temat: MagnoljaITulipanowiec
Od: "Derkacz" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

PotrzebujewiadomosciGdzieMoznaWLubliniespodkacMagnol
je,Tulipanowca

2. Data: 2003-03-05 12:37:20

Temat: RE: MagnoljaITulipanowiec
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Derkacz

> PotrzebujewiadomosciGdzieMoznaWLubliniespodkacMagnol
je,Tulipanowca
Masz kłopoty ze spacją :-))
:-) Bogusław

3. Data: 2003-03-05 12:46:36

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Derkacz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> PotrzebujewiadomosciGdzieMoznaWLubliniespodkacMagnol
je,Tulipanowca

Kiedyś magnolie rosły na Miasteczku Uniwersyteckim w okolicach Biblioteki i
na Węglinie w niektórych prywatnych ogródkach. A tulipanowiec w Parku
Saskim. A jedno i drugie to chuba powinny być w Botaniku na Sławinku - ale
tam nie byłam już ze stola z okładem.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

4. Data: 2003-03-06 06:29:01

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Derkacz napisał(a) w wiadomości: ...
>PotrzebujewiadomosciGdzieMoznaWLubliniespodkacMagno
lje,Tulipanowca

Chociaz w Lublinie nie bylem, przypuszczam, ze w wiekszosci sklepow
ogrodniczych sprzedajacych drzewa ozdobne. Przy okazji, chociaz wszyscy na
grupie zalecaja by nie zwracac uwagi na bledy jezykowe, to ja jednak
wspomne, ze nigdy nie widzialem jeszcze, by ktos pisal "magnolia" przez 'j'.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2003-03-06 13:42:44

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message

> Przy okazji, chociaz wszyscy na
> grupie zalecaja by nie zwracac uwagi na bledy jezykowe, to ja jednak
> wspomne, ze nigdy nie widzialem jeszcze, by ktos pisal "magnolia" przez 'j'.

Tu akurat ja sie ciesze, ze ktos tak napisal, bo to, ze piszemy to slowo
(i inne podobne) przez "i" zamiast fonetycznego "j", zawdzieczamy
najglupszej reformie ortograficznej swiata, przeprowadzonej w Polsce
przed wojna.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2003-03-06 16:51:44

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a) w wiadomości: ...
> zawdzieczamy
>najglupszej reformie ortograficznej swiata, przeprowadzonej w Polsce
>przed wojna.

Tego nie wiedzialem. Dlatego takze, jak dla mnie, pisownia przez 'j' wydala
sie bardzo dziwna.
Zgodnie z obecnymi zasadami jest niepoprawna, dlatego napisalem.

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2003-03-07 04:41:42

Od: "Too old..." <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:ofI9a.7262$jP2.832190@twister.neo.rr.com...
> [...]
> (i inne podobne) przez "i" zamiast fonetycznego "j", zawdzieczamy
> najglupszej reformie ortograficznej swiata, przeprowadzonej w Polsce

WPełniPopieramTwojeZdanieMagnoljaBrzmiPięknie .
Uff ile się namęczyłem aby tak napisać.

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Serwis "muszlowcowy" http://republika.pl/jkch1

8. Data: 2003-03-07 20:00:27

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Too old... <t...@t...pl> napisał(a):

[...]
> WPełniPopieramTwojeZdanieMagnoljaBrzmiPięknie .
> Uff ile się namęczyłem aby tak napisać.

Drzewiej pisało się nawet magnolya.
;-)
A czy ta reforma była głupia?
Hmmm, sam nie wiem, ale ja mówię magnolia chociaż czasami zdarza się i
magnolja ale to "j" mam najwyżej w 3/4.
Podejrzewam, że reformatorom chodziło głównie o odcięcię się od "śpiewnego"
pogłosu wschodu. I efekt chyba uzyskali. Dzisiaj "śledzikujących" jest tak
mało, że aż nie do wiary. Sam znam parę osób ze Lwowa i okolic i zapewniam,
że już to jest zupełnie inna mowa, niż ta którą słyszałem od babci mojej żony.
Ona potrafiła nawet wymówić dźwięczne "ł".
Ech, o co my kopię kruszymy jak za sto lat mało kto będzie mówić po polsku.
No może za Wielką Wodą jeszcze ktoś się trafi?
;-)
pozdr. Jerzy

9. Data: 2003-03-08 18:23:28

Od: "Too old..." <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:b4ator$rlq$1@inews.gazeta.pl...
> Too old... <t...@t...pl> napisał(a):
> Ona potrafiła nawet wymówić dźwięczne "ł".

Och u mnie w domu jak chcemy to wszyscy mówimy to 'Ł" ,no fakt,że córka już
nie.

--

[SPAM]- Odzież POLAROWA
zostań veganką / veganem