Re: Maienie spirytusu

1. Data: 2004-04-17 16:10:54

Temat: Re: Maienie spirytusu
Od: "andie" <a...@m...NoSpAm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> PODOBNO, ale ja to nie wiem, bo nie sprawdzalam, ma to przypomianc
> koniak.

Raczej rzekł bym - śliwowicę.
A swoją drogą, dobry koniak nigdy nie jest zły ...

1. Data: 2004-04-17 16:21:40

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 2004-04-17 at 18:10, andie wrote:

> Raczej rzekł bym - śliwowicę.
> A swoją drogą, dobry koniak nigdy nie jest zły ...

Sliwowice to ze swiezych sliwek. Koniak z suszonych. Ale to nadal
PODOBNO ;))

--
Kot <m...@p...onet.pl>

1. Data: 2004-04-20 09:51:29

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kot wrote:

> Sliwowice to ze swiezych sliwek. Koniak z suszonych. Ale to nadal
> PODOBNO ;))

Ależ Kocie, śliwowica to destylat ze sfermentowanych śliwek,
A nalewka na suszonych śliwkach nie przypomina ani śliwowicy
ani koniaku. Nawet kiepskiej brandy nie przypomina ;-)

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

1. Data: 2004-04-20 17:11:45

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <4084f2a3$1@news.home.net.pl> Krystyna Chiger wrote:

> Ależ Kocie, śliwowica to destylat ze sfermentowanych śliwek,
> A nalewka na suszonych śliwkach nie przypomina ani śliwowicy
> ani koniaku. Nawet kiepskiej brandy nie przypomina ;-)
Słusznie.

A "maienie" jeżeli to kogoś jeszcze interesuje, to zapewne utworzona ad
hoc pochodna od "rozmiaić" czyli "rozcieńczyć", zwłaszcza "rozcieńczyć
wódkę", notowanego jeszcze, jako gwarowe, przez Doroszewskiego. Nie wiem
czy ma to związek z miesiącem "majem" -- że to sposób na łagodzenie, czy
ze słowem "rozmaity", niby że "mieszać", "urozmiacać". Nie chciałem się
wypowiadać, bo tu tylu świetnych znawców polszczyzny, (lub przynajmniej
polskawego ;-) ), ale skoro nikt inny tego nie napisał, to w końcu się
odważyłem.

Władysław

1. Data: 2004-04-20 17:16:37

Od: "likaon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wypowiadać, bo tu tylu świetnych znawców polszczyzny, (lub przynajmniej
> polskawego ;-) ), ale skoro nikt inny tego nie napisał, to w końcu się

Każdy ma swoje preferencje do tematów, które go pochłaniają.
:-)
likaon

1. Data: 2004-04-20 21:31:58

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> [...]
> znawców polszczyzny, (lub przynajmniej polskawego ;-) ), ale skoro
> nikt inny tego nie napisał, to w końcu się odważyłem.

===
Jest też jeszcze jedno znaczenie: uwodzić, podrywać, ale do wódy nijak nie
pasuje.
"maić chłopaka"

waldek
===

1. Data: 2004-04-20 21:52:03

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:

> Ależ Kocie, śliwowica to destylat ze sfermentowanych śliwek,
> A nalewka na suszonych śliwkach nie przypomina ani śliwowicy
> ani koniaku. Nawet kiepskiej brandy nie przypomina ;-)

Nie wiem, nie pilam ani jednego, ani drugiego, jak wiesz, nie gustuje w
takich rzeczach. Ale za to tak czytalam ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

Re: pomóżcie
Jak rozwałkować kruche ciasto?
SMARDZ jak najlepiej przyrzadzic ?!
Re: apropos śmietanki i nie majonezowi
Re: Nie całkiem OT -makatka kuchenna ;)))))