Majowie i Aztekowie i ich jedzonko :)

1. Data: 2005-03-20 17:25:04

Temat: Majowie i Aztekowie i ich jedzonko :)
Od: "Rafal B." <t...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, potrzebuje informacji na temat warzyw i owocow wywodzacych sie
bezposrednio z kultury Majow lub Aztekow - czyli co oni uprawiali, co jedli
itp. (ale nie chodzi mi o cale gotowe dania, ale skladniki)
Jesli ktos ma informacje na ten temat, prosze o odpowiedz, bardzo mi
zalezy...

1. Data: 2005-03-20 17:37:13

Temat: Re: Majowie i Aztekowie i ich jedzonko :)
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 20 mars 2005 ŕ 18:25:04, dans <d1kbkt$h5v$1@news.onet.pl> vous écriviez :

> Witam, potrzebuje informacji na temat warzyw i owocow wywodzacych sie
> bezposrednio z kultury Majow lub Aztekow - czyli co oni uprawiali, co jedli
> itp. (ale nie chodzi mi o cale gotowe dania, ale skladniki)

Kukurydza = cywilizacje polwyspu jukatanskiego
(w uproszczeniu).

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2005-03-20 18:39:47

Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:
> Le dimanche 20 mars 2005 ŕ 18:25:04, dans <d1kbkt$h5v$1@news.onet.pl> vous écriviez
:

> Kukurydza = cywilizacje polwyspu jukatanskiego
> (w uproszczeniu).

mniej uproszczona: niebieska kukurydza (blue corn, Zea mays L.). No i
xocolatl. A co to jest, to może na to wpadniesz. X czytaj jak ś :-)

Waldek

1. Data: 2005-03-21 02:41:38

Od: "katarzynams" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rafal B." <t...@m...pl> wrote in message
> Witam, potrzebuje informacji na temat warzyw i owocow wywodzacych sie
> bezposrednio z kultury Majow lub Aztekow - czyli co oni uprawiali, co
> jedli <

kukurydza, papryka, rozne dyniowate.

1. Data: 2005-03-21 06:07:23

Od: "Rafal B." <t...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "katarzynams" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> "Rafal B." <t...@m...pl> wrote in message
>
> kukurydza, papryka, rozne dyniowate.

a z owocow cos jedli? Ktore owoce dostepne obecnie w naszych sklepach
pochodza z tamtego regionu?

1. Data: 2005-03-21 07:08:23

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal B." <t...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
jedli
> itp. (ale nie chodzi mi o cale gotowe dania, ale skladniki)

ZTCP to tez napój z kakao - kakao+woda+pieprz.

pozdr

cherokee

1. Data: 2005-03-21 07:16:07

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cherokee" <c...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> ZTCP to tez napój z kakao - kakao+woda+pieprz.

Nie, zeby ten napój uprawiali, ale spożywali:)

pozdr

cher.

1. Data: 2005-03-21 08:20:54

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

cherokee wrote:
> Użytkownik "cherokee" <c...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> Nie, zeby ten napój uprawiali, ale spożywali:)

no i to jest właśnie xocolatl, gorzka woda ;-)

Waldek

1. Data: 2005-03-21 09:48:53

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jedli itp. (ale nie chodzi mi o cale gotowe dania, ale skladniki)
> Jesli ktos ma informacje na ten temat, prosze o odpowiedz, bardzo mi

Amarantus/szarłat - cudowne "zboże" Majów i Azteków, jedna z najstarszych
roślin uprawnych.
W dodatku ta roślina wygląda oszałamiająco pięknie w porze kwitnienia.
http://www.republika.pl/bpregows/amarantus.html
http://storytel.republika.pl/amarantus.html

Uprawiali także różnorakie cytrusy, fasolę , tabakę, bawełnę, różnorakie
dyniowate, ziemniaki, pomidory, paprykę, awokado

Znali (nie wiem, czy uprawiali, czy zbierali: pieprz, wanilię, kawę,
herbatę, cynamon)

Sowa

1. Data: 2005-03-22 03:45:02

Od: "katarzyna ms" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora