Mąka na pizzę

1. Data: 2004-06-17 20:29:35

Temat: Mąka na pizzę
Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@k...foobar.pl> szukaj wiadomości tego autora

Całkiem przypadkowo kupiłam mąkę na pizzę. Oryginalną włoską jak
wynika z opakowania. Ponoć jest to mąka pszenna typ "0", opakowanie 1
kg, firma "molini Pizzutti". Używał ktoś już? Z tyłu jest nawet
przepis na pizzę, niestety ja zupełnie po włosku się nie wyznaję :(

PS Jadę do Włoch na tydzień. Co warto zakupić z lokalnych produktów
(poza winem Marsala i parmezanem)?

---
Magdalena Fabrykowska Młotek
Obecnie czytane: "Pandora's star", "Achaja", "Chindi", "Absolution Gap"

1. Data: 2004-06-17 21:18:25

Temat: Re: Mąka na pizzę
Od: Szymko <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 17 Jun 2004 22:29:35 +0200, na pl.rec.kuchnia, Magdalena
Fabrykowska-Młotek napisał(a):

> Całkiem przypadkowo kupiłam mąkę na pizzę. Oryginalną włoską jak
> wynika z opakowania. Ponoć jest to mąka pszenna typ "0", opakowanie 1
> kg, firma "molini Pizzutti".

Typ "0" ? To chyba jakaś inna klasyfikacja niż nasze mąki.
Szymko

1. Data: 2004-06-17 21:25:21

Od: "jajo84" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Fabrykowska-Młotek" napisał w wiadomości

> [...]
> przepis na pizzę, niestety ja zupełnie po włosku się nie wyznaję :(
>
> PS Jadę do Włoch na tydzień. Co warto zakupić z lokalnych produktów

typ maki to ilość popialu pozostalego po spaleniu 100kg maki .Wiec watpie
zeby istnial typ 0

1. Data: 2004-06-17 22:30:57

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

In news:cat283$tda$1@topaz.icpnet.pl, jajo84 wrote:

> typ maki to ilość popialu pozostalego po spaleniu 100kg maki .Wiec
> watpie zeby istnial typ 0

We Włoszech typy mąki to: 00, 0, 1, 2, bran, tritello i farinaccio. Mąka
typu "0" to rafinowana biała mąka pszenna po spaleniu której pozostaje
mniej niż 0,80% popiołu, nie tak drobno mielona jak "00".

Hania

1. Data: 2004-06-18 06:57:22

Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Całkiem przypadkowo kupiłam mąkę na pizzę. Oryginalną włoską jak
> wynika z opakowania. Ponoć jest to mąka pszenna typ "0", opakowanie 1

Gdzie?????????????

Pozdr

1. Data: 2004-06-18 07:29:52

Temat: Re: Mąka na pizz
Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Fabrykowska-Młotek" <m...@k...foobar.pl> napisał w
wiadomości news:pan.2004.06.17.20.29.35.202475@kufel.foobar.pl.
..
> [...]
>
> ---
> Magdalena Fabrykowska Młotek
> Obecnie czytane: "Pandora's star", "Achaja", "Chindi", "Absolution Gap"
=====================
Witam grupe po dluuugiej nieobecnosci:)))

Ja uzywalam typ 00, bardzo biala i bardzo drobna. Drozdzowka i biszkopt
rosly wspaniale. Przepis, jesli Ci sie chce to wklep, przetlumacze albo
sluze wlasnym sprawdzonym:))
A w jaki region Wloch jedziesz?
Jesli bedziesz wybierac Marsale to kup Vecchioflorio, z serow jeszcze warto
pecorino, grana padano lub grana trentino, z innych produktow: orzeszki
piniowe, peperoncino, ryz Carnaroli i Vialone Nano (ten na risotto typu
weneckiego czyli bardziej plynne) sol morska, panforte (piernik sienenski),
make na polente (jesli lubisz), biszkopty savoiardi lub pavesini
(niezastapione do tiramisu), sardele bo tansz niz u nas, pomidory suszone,
oliwa nie filtrowana, ocet balsamiczny ale nie z supermarketu tylko ze
sklepiku z produktami regionalnymi, drobni producenci robia bardzo zacne
octy (oczywiscie mozesz sobie kupic ten oryginalny, tradizionale ale cena
jest kosmiczna, sprawdz sobie dla samej ciekawosci:))). Tyle pamietam na
szybko. O winach nie pisze bo to caly osobny rozdzial. A, i jeszcze bym
dodala speck i coppe- ichnie wedliny o bardziej zdecydowanym smaku niz
szynka parmenska czy z San Daniele.
Oczywiscie kazdy region ma jeszcze swoje specyficzne przysmaki.
Milych wakacji:)))

Bettina

1. Data: 2004-06-18 07:31:07

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

"jot.be" <j...@p...onet.pl> wrote in

> Gdzie?????????????

Warszawa, sklep Top Market (Pasaż Stokłosy, naprzeciwko stacji metra
Ursynów). Była też mąka na domowy makaron (typ "00"?). Jakby co mam na
opakowaniu namiary na dystrybutora.

1. Data: 2004-06-18 07:37:01

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kasia L." <l...@p...onet.pl> wrote in
(...)
> Witam grupe po dluuugiej nieobecnosci:)))
>
> Ja uzywalam typ 00, bardzo biala i bardzo drobna. Drozdzowka i
> biszkopt rosly wspaniale. Przepis, jesli Ci sie chce to wklep,
> przetlumacze albo sluze wlasnym sprawdzonym:))

Ależ wklepię wieczorkiem ;)

> A w jaki region Wloch jedziesz?

Głównie do Rzymu (wyjazd służbowy, więc mam ograniczony czas na zakupy).
Dzięki za rady. Zobaczę co uda mi się przywieźć.

1. Data: 2004-06-18 07:59:08

Od: walkie <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Głównie do Rzymu (wyjazd służbowy, więc mam ograniczony czas na zakupy).
> Dzięki za rady. Zobaczę co uda mi się przywieźć.
Nie wiem w jaka czesc Rzymu uderzasz, ale jesli bedziesz w okolicach
Koloseum to polecam plac Piazza Vittorio Emanuelle III - jest tam super
targ - kupisz wszystkie produkty wyzej wymienione plus naprawde tysiac
innych jeszcze.
Na tym targu ja zawsze sobie chwalilam orzeszki pistacjowe solone - 1
euro za 1 kg - raj!!!!!!

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2004-06-18 08:10:47

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Warszawa, sklep Top Market (Pasaż Stokłosy, naprzeciwko stacji metra
> Ursynów). Była też mąka na domowy makaron (typ "00"?). Jakby co mam na
> opakowaniu namiary na dystrybutora.

To ja poprosze o namiary na dystrybutora. Mieszkam w Poznaniu, wiec bede
musiala u nas czegos takiego poszukac.
Pozdrawiam.
Basiek.

Surówka z kapusty - od "Chińczyków"