Makaron i oliwiki :)

1. Data: 2001-09-07 11:49:58

Temat: Makaron i oliwiki :)
Od: "Bogusia Wendt" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

a ja robie tak :
1. Makaron (najlepiej grube rurki :)))) albo kokardki ))
2. Do tego puszka tunczyka w oleju z cebulka i czosniem oraz oliwkami
ktore podgrzewam na patelni no ioczywiscie troche oliwy z oliwek
3. Do tego przyprawy czyli oregano ziola prowansalski pieprz ziolowy
( mozna to przyrzadzic w wersji z sosem pomidorowym)
no i to wszystko
4. makaron najlepiej zeby byl al dente :)))))
5. posypac parmezanem lub startym serkiem :)))
mniam mniam :))

1. Data: 2001-09-07 12:59:56

Temat: Re: Makaron i oliwiki :)
Od: "lukas" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusia Wendt" <b...@p...com> wrote in message
> [...]
> no i to wszystko
> 4. makaron najlepiej zeby byl al dente :)))))
> 5. posypac parmezanem lub startym serkiem :)))

oj tak znam to .. dodaj jesze do ugotowanego makaronu posiekanej (nie
posikanej jakby to niektorzy chcieli zobaczyc w tym poscie :)) ) pietruszki
(ile sie da).. sam sie kiedys zdziwilem ze jestem z wstanie zjesc tyle
pietruchy ile weszlo w ten makaron..

i polej zdrowo cytryna

jak juz bedziesz miala na talerzu , przed parmezanem wbij surowe jajko !

znam tez wersje z wedzonym lososiem, pomidorami i smietana (ale z tunczykiem
jest wg mnei lepsza)

pozdrow
lukas

1. Data: 2001-09-09 14:02:29

Temat: Re: Makaron i oliwiki :) - co znaczy "al dente"?
Od: "_fizyk" <i...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| no i to wszystko
| 4. makaron najlepiej zeby byl al dente :)))))
| 5. posypac parmezanem lub startym serkiem :)))

Prosze o wyjasnienie znaczenia "al dente"

Czy chodzi o makarony, ktore gotuje sie krotko tj. mniej niz 6 minut?
Czy sa one jakos specjalnie oznakowane?
Czy musza one byc produkowane z twardego zboza?
Ktorej firmy i ktory produkt jest "al dente"? - prosze o przyklady

Z gory dzikuje za wyjasnienie, pozdrawiam

_fizyk

1. Data: 2001-09-09 16:44:06

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prosze o wyjasnienie znaczenia "al dente"

al dente to na poltwardo, tak ze jest super sprezysty i sie nie robi z tego
jedna wilka klucha potem
pozdry Monika

1. Data: 2001-09-10 02:28:56

Od: "I.Piecuch" <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"_fizyk" <i...@e...com> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> Ktorej firmy i ktory produkt jest "al dente"? - prosze o przyklady
>

> Z gory dzikuje za wyjasnienie, pozdrawiam

"al dente" oznacza twardosc makaronu po ugotowaniu,a wiec nie moze byc za
twardy ,ale tez nie rozgotowany>

RE: Czkawk?ędziś macie ?:)
Zatruty sernik?
Czkawk?ę dziś macie ?:)