Re: Maki w wazoniexxxx

1. Data: 2005-04-21 20:54:18

Temat: Re: Maki w wazoniexxxx
Od: "Barbara" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Julka ... jestem na grupie od niedawna i nie wiem ze tutaj panuja inne
zwyczaje .... inaczej prosi sie na priv? nie jestem miastowa moze dlatego
nie umiem :).....Moze mnie nauczysz....... dziekuje za szkolenie

Barbara prawie z Wroclawia
GG 4367681

2. Data: 2005-04-21 21:07:51

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara wrote:

> Julka ... jestem na grupie od niedawna i nie wiem ze tutaj panuja inne
> zwyczaje .... inaczej prosi sie na priv? nie jestem miastowa moze dlatego
> nie umiem :).....Moze mnie nauczysz....... dziekuje za szkolenie

Najpierw odwiedź tę stronę:
i przeczytaj uważnie zasady. Postaraj się je zapamiętac, to bardzo
pomaga w codziennym życiu.
Po drugie zauważ, że śląc listy "i mi też wyślij" nie wnosisz nic do
dyskusji, a jedynie śmiecisz. Dlatego dawno temu jakaś mądra dusza
wymyśliła że znacznie lepiej jest wysyłać takie prośby na priv- czyli
bezpośrednio do osoby, która wzór ma (no bo przecież powiedziała, że
ma). Nie widze problemu w odpowiedzi prywatnie do tej osoby, a nie
rozgłaszaniu całemu światu "ja też chcę, mnie też wyślij, i mnie, i
mnie". Wystarczy użyć bardzo prostej rzeczy- maila tej osoby- widzisz go
w każdej wiadomości- każdy ma jakiś adres, Ty też.

Zauważ, że wysłanie prośby do kogoś prywatnie załatwia dwie rzeczy: nie
zaśmieca się grupy (np. ja nie mam zbyt wiele czasu, a czytanie 20
postów "i mi też" to dodatkowa jego strata) i ułatwia się posiadaczowi
wzoru wysyłkę- bo przecież o niebo prościej jest sobie zebrać wszystkie
prośby razem w skrzynce i wysłać wzór hurtem niż szukać na grupie, bo a
nuż jeszcze ktoś chciał i miesiąc później ma pretensję, że nie dostał, a
prosił.
Zwróć też uwagę, żeby list był wysłany z działającym adresem w nagłówku.
Pułapki antyspamowe to dodatkowa praca, którą ktoś musi wykonac
wysyłając coś do Ciebie. Ode mnie i paru innych osób nie dostałabyś
wzoru, piszesz prośby na grupę i na dodatek masz adres z pułapką. Jeśli
o coś prosisz, szanuj czas tych, których prosisz o pomoc.
J.

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl
http://galeriaszpilka.blox.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

3. Data: 2005-04-22 19:25:40

Od: "Moolinea" <moolinea@CIACHNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wzoru, piszesz prośby na grupę i na dodatek masz adres z pułapką. Jeśli
> o coś prosisz, szanuj czas tych, których prosisz o pomoc.

Ja mam pytanko natury formalnej, czy posiadanie adresu "z pulapką" jest
odbierane ogólnie jako cos nie na miejscu?
Czy chodzi Ci tylko o konkretny przypadek gdy prosisz kogos np. o wzor? Nie
chcialabym z tego rezygnowac i dostawac spam, choć ktoś pisał, ze pomomo
braku pułapki spamu nie dostaje... Więc już sama nie wiem jaki z tym jest...
Zaciekawiona...
--
Moolinea
3326795

4. Data: 2005-04-23 05:38:29

Od: "Monika z Rybnika" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moolinea" <moolinea@CIACHNIJ_TO.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> chcialabym z tego rezygnowac i dostawac spam, choć ktoś pisał, ze pomomo
> braku pułapki spamu nie dostaje... Więc już sama nie wiem jaki z tym

Ja mam adres z "pulapka" a w podpisie podany prawidłowy i sie nie martwie co
prawda zamiast "@" mam slowo malpka ale to tez celowo, a swoja droga ładny
masz podpisik zwłaszcza chodzi o tego "przyjaciela" :o)

Monika z Rybnika + Mateuszek (ur. 25.10.2004 r.)
m.m.markowska malpka poczta.fm
( ' ""()
("( 'o', )
(")(")(,,)

http://m.m.markowska.fm.interia.pl/index.html
http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?Rubrid=70832&o
b=0
*****************
ciekawy link
http://tinylink.com/?yFbJStMZoH
FAQ pl.rec.robotki-reczne
Archiwum z wyszukiwarka tematow
http://glinki.com/?l=g0wzwz

5. Data: 2005-04-23 06:14:10

Od: "Ana z Nowego Sącza" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> --
> Pozdrawiam
> Monika z Rybnika + Mateuszek (ur. 25.10.2004 r.)

miałam się nie wtrącać ale czuje sie troche winna bo to ja szukałam
Maków w wazonie i od tego wszstko się zaczeło aż boje się ich wyszywać
że by nie było jakiejś draki
pozdrawiam Ana z Nowego Sącza

6. Data: 2005-04-23 07:16:01

Od: sekutnica <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ana z Nowego Sącza napisał:
> miałam się nie wtrącać ale czuje sie troche winna bo to ja szukałam
> Maków w wazonie i od tego wszstko się zaczeło aż boje się ich wyszywać
> że by nie było jakiejś draki
> pozdrawiam Ana z Nowego Sącza

Z wyszywania, to ciagle jakies draki sa, bo wyszywanie strasznie czas
kradnie. I np moze sie okazac, ze jeden mak wyszyty, ale za to obiadu
nie ma :DD

pozdrawiam
sekutnica bez czasu

7. Data: 2005-04-23 09:39:33

Od: "Moolinea" <moolinea@CIACHNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

swoja droga ładny

Podpisik - mysle ze poza tym ze jest ładny (dziekuje Moniko),jest też
prawdziwy, bo w googlach można znaleźć praktycznie wszystko, gdy się tylko
umie szukać. Ja naprawde wykorzystuje je do wielu rzeczy, od spraw tak
prozaicznych jak sprawdzenie programu tv czy autobusów, do znajdowania
odpowiedzi na najtrudniejsze pytania, np jak coś naprawić.

> miałam się nie wtrącać ale czuje sie troche winna bo to ja szukałam
> Maków w wazonie i od tego wszstko się zaczeło aż boje się ich wyszywać
> że by nie było jakiejś draki

Aniu,choć Twoj post byl zaczątkiem całej draki, to nie miałaś z nią nic
wspólnego,przecież to mogło dotyczyć czyjejkolwiek wiadomosci. A co do
maków, to może faktycznie nie wyszywaj, bo sie jeszcze okaże że to nie maki
tylko... rosiczki ;) :D
Serdeczne pozdrówka
--
Moolinea
3326795

8. Data: 2005-04-24 20:23:36

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moolinea wrote:

> [...]
> braku pułapki spamu nie dostaje... Więc już sama nie wiem jaki z tym jest...

Powiem tak, to nie jest szczególnie nie na miejscu, ale bardzo
niewygodne, jeśli wysyłasz do kogoś wzory. Po prostu ten ktoś marnuje
sporo swojego czasu na wycięcie zbędnych rzeczy (czasem nie jest łatwo
zgadnąć, co trzeba wyciąć), a jak wytnie źle, to dostaje zwroty
wiadomości, czasem z załącznikiem, a więc dość duże i zapychające łącze
i skrzynkę, no i musi słać drugi raz itp. Jesli na dodatek napisze na
grupie list w stylu "już wysłałam wszystkim, którzy chcieli", a do kogoś
z powodu wadliwego adresu list nie dotrze, to rodzą się pretensję, cała
seria listów "a ja nie dostałam", za nimi kolejna porcja "ja też chcę"
itd. Wierz mi, można mieć dość.
Po prostu myślę sobie, że powinno być tak: skoro chcę od kogoś wzór, to
prosze go na priv, bo ta osoba nie musi czytać wszystkich postów i
zwyczajnie jest to dla niej kłopot znaleźć prośby na grupie. Teraz, żeby
ułatwić jej życie, podaję swój działający adres email w polu Reply-to,
żeby mogła do mnie odpisać po prostu klikając "odpowiedz", bez
dodatkowego kombinowania, a przy okazji pamiętam, żeby wyczyścić
skrzynkę, bo odbijająca się poczta nie jest fajna. A wszystko to
dlatego, że to mnie zależy na tym wzorze, a nie Ani, Zosi czy Kasi,
którą o niego proszę. Skoro mnie zależy, to staram się jak najbardziej
ułatwić wysyłkę drugiej osobie, bo jak będzie musiała wysłać do mnie
jeden list trzy razy, to za tym trzecim zamiast wzoru dostanę bluzgi i
słusznie. (przyznam się bez bicia, że ode mnie też się odbiła parę razy
poczta i trzeba było przepraszać, dlatego tym bardziej dbam o takie
drobiazgi ;) )
Jak widzisz ja nie używam pułapek, mój adres pojawia się na grupach
dyskusyjnych, pewnej yahoowej liście i kilku stronach i nie dostaję
jakoś szczególnie dużo spamu. Wytresowałam sobie na dodatek filtr w
mozilli i nawet to, co przyłazi, w znakomitej wiekszości trafia od razu
do kosza. Z tego, co zauważyłam, najwięcej spamu dostają ludzie, którzy
bywają na grupach związanych z komputerami lub seksem- tak to jakoś
jest, że tam najczęsciej zaglądają maszynki "zbierające" adresy. W tym
wypadku pułapka jest przydatna, ale kiedy piszesz do kogoś prywatnie,
wiesz, że to nie jest osoba, która będzie Ci przysyłać spam, możesz
zadbać o to, żeby adres był prawidłowy.
Po prostu: podaję dobry adres, a to oznacza, że szanuję czas i wysiłek
osoby, do której piszę i przy okazji dbam o własne interesy, bo wiem, że
na pewno dostanę odpowiedź. Mam nadzieję, że to wystarczający argument :)
Pozdrawiam
Julita bez czasu

9. Data: 2005-04-25 04:22:51

Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Julka napisał(a):
> Po prostu myślę sobie, że powinno być tak: skoro chcę od kogoś wzór, to
> prosze go na priv,

to bardzo wlasciwe podejscie a do tego bardzo wygodne :-)

>podaję swój działający adres email w polu Reply-to,
> żeby mogła do mnie odpisać po prostu klikając "odpowiedz",

ba! tego wymaga kultura netu..

> [...]
> bywają na grupach związanych z komputerami lub seksem- tak to jakoś
> jest, że tam najczęsciej zaglądają maszynki "zbierające" adresy.

i tutaj musze Cie uprzedzic, ze tak naprawde nie znasz dnia ani godziny...
Tematyko niusow nie ma nic wspolnego z tym czy dostaniesz spam czy nie.
Jesli nie stosujesz pulapki zapewniam Cie, ze minie jeszcze troche czasu
a Twoja skrzynka zostanie nim zawalona. :-/

> Po prostu: podaję dobry adres, a to oznacza, że szanuję czas i wysiłek
> osoby, do której piszę i przy okazji dbam o własne interesy, bo wiem, że
> na pewno dostanę odpowiedź.

no i o to chodzi...
Ja stosuje pewna regule: odpowiadam na adres z priva jaki mi podano w
mailu i nie dbam juz o to czy dotarlo czy nie - to juz nie jest raczej
moj interes :-), natomiast piszac do kogos korzystajac z grupy news
wiem, ze musze sprawdzic adres pod katem pupapek bo sama ja stosuje...

--
Pozdrawiam - T0SIA

[xxx] dla mam (obecnych i przyszlych), cioc, babc...
[szydełko] Duża okrągła serweta
nowa na grupie
szydełko - pelerynka na chrzciny do sukieneczki
uliczki xxx