Mała czcionka na komputerze a wzrok !

1. Data: 2005-04-29 12:51:43

Temat: Mała czcionka na komputerze a wzrok !
Od: "Zuzia" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

cześć,
pracuje przy rozdzielczości 1280 x 1024 więc czciona jest troche mała,
siedze w odległości 1 m od monitora,
mam okulary do komputera,
-------
Czy mała czcionka może psuć lub męczyć mój wzrok z medycznego punktu widzenia ?

2. Data: 2005-04-29 14:39:31

Temat: Re: Mała czcionka na komputerze a wzrok !
Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zuzia" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mam okulary do komputera,
> -------
> Czy mała czcionka może psuć lub męczyć mój wzrok z medycznego punktu

Tak.

w ustawieniach ekranu mozesz sobie powiekszyc czcionke nie zmieniajac
rozdzielczosci.

p.

--
http://www.love-office.com/forum/
... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

3. Data: 2005-05-02 20:30:57

Od: "kris" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak.
>
> w ustawieniach ekranu mozesz sobie powiekszyc czcionke nie zmieniajac
> rozdzielczosci.

To jest pierwsza opcja, ale tak sie nieszczesliwie sklada ze malo ktora
aplikacja jest dostosowana do tych czcionek.
Druga opcja to zmiana koloru tla na mniej kontrastowy, tj. na jasnoszary,
robi sie to we wlasciwosciach ekranu, wyglad-zaawansowane. Wtedy biale tlo
nie swieci tak po oczach jak lampa. Zwlaszcza popularne wsrod informatykow.
Przyklad: http://webdev.ccac.edu/talkin/pwd2.jpg

pozdrawiam
Kris

4. Data: 2005-05-04 09:11:34

Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-05-02, kris <k...@o...pl> wrote:
> [...]
> nie swieci tak po oczach jak lampa. Zwlaszcza popularne wsrod informatykow.

A nie lepiej biale litery na czarnym tle? Uzywam tak od 12 lat i jestem
bardzo zadowolony.

5. Data: 2005-05-04 09:45:54

Od: "Wojtek W." <webbo__B-E_Z@S-P_AMU__poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie lepiej biale litery na czarnym tle? Uzywam tak od 12 lat i
> jestem bardzo zadowolony.
A jak przestawiłeś wszystkie aplikacje (myślę o Windows) aby taki schemat używały?
Chyba to nie jest proste....

--
WWWojtas

6. Data: 2005-05-04 12:48:21

Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-05-04, Wojtek W. <webbo__B-E_Z@S-P_AMU__poczta.onet.pl> wrote:
> A jak przestawiłeś wszystkie aplikacje (myślę o Windows)
> aby taki schemat używały? Chyba to nie jest proste....

W windows to nie wiem, uzywam linuxa (wlasnie od 12 lat) i tu taki
zestaw jest normalny.
Ale czekaj... zaraz jakiegos windowsa odpale... oki mam:
Prawym klawiszem myszy na pulpicie, wybieramy properies (preferencje),
nastepnie Apperance (chyba wyglad, druga zakladka), pozniej kolor
Scheme, i tu definiujemy wlasny - czarne tlo, biale litery.

wychwyty w PET
glupi jas...
Jak rozpocząć działalność gospodarczą...
antybiotyk+witaminy??
Ucho