Za duzo czerwonych krwinek...

1. Data: 2005-04-29 13:41:39

Temat: Za duzo czerwonych krwinek...
Od: "Sebastian Wiosna" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

W badaniu morfologii krwi wyszły mi następujące
odchylenia poza zakres [normy]:

RCB = 6,06 [4,50 - 5,90]
HGB = 18,4 [14,0 - 18,0]
HCT = 53,6 [41,0 - 53,0]

Pozostałe wskaźniki w normie, choć na granicy normy był też sód:

Na = 144 [135 - 145]
K = 4,5 [3,5 - 5,5]
Cl = 103 [95 - 108]

Lekarz, ktory mi to zlecił już widział te wyniki,
ale zasadniczo nie przejął się. Powiedział tylko
"O, poliglobulia, proszę więcej pić".

Fakt, jest tak możliwosc, że w dniu badania byłem,
no może nie odwodniony, ale jednak w ciagu wczesniejszych
2 dni miałem straszne stresy (napady lękowe), którym
zawsze towarzyszy u mnie obfite siusianie.

Co mam robić?
Zasadniczo jestem zdrowy, przynajmniej jak na razie
niczego u mnie nie wykryto (z wyjątkiem początkującego
niewielkiego nadcisnienia, leczonego już betablokerem).

Dzieki,

Sebastian Wiosna

2. Data: 2005-04-29 15:37:05

Temat: Odp: Za duzo czerwonych krwinek...
Od: "Zbigniew Rudzki" <m...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebastian Wiosna" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> W badaniu morfologii krwi wyszły mi następujące
> odchylenia poza zakres [normy]:
> RCB = 6,06 [4,50 - 5,90]
> HGB = 18,4 [14,0 - 18,0]
> HCT = 53,6 [41,0 - 53,0]

Dobrze po mojemu ow Doktor powiedzial. Jesli jednak warosci
czerwonokrwinkowe beda narastac waratloby zrobic jakas szersza diagnostyke.
Do najbardziej sensownych w miare prostych i nieinwazyjnych testow nalezy
badanie poziomu erytropoetyny (EPO) -- powinni to robic w kazdym szpitalu
typu uniwersyteckiego. Poliglobulia z wysokim EPO moze miec mnostwo
przyczyn, podczas gdy niski (lub w dolnej granicy normy) poziom EPO przy
znaczacej poliglobulii jest dosc silna przeslanka na rzecz czerwienicy
prawdziwej.

Ale tak naprawde to masz wartosci z gornej granicy normy dla
dwudziestokilkuletniego (sadzac z imienia) mezczyzny. Jak rozumiem poziom
plytek jest w/n a sledziona jest niepowiekszona?

Zbyszek
hematopatolog
p: www.cm-uj.krakow.pl/bonemarrow

3. Data: 2005-04-29 16:13:19

Temat: Re: Za duzo czerwonych krwinek...
Od: "Sebastian Wiosna" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale tak naprawde to masz wartosci z gornej granicy normy dla
> dwudziestokilkuletniego (sadzac z imienia) mezczyzny. Jak rozumiem poziom
> plytek jest w/n a sledziona jest niepowiekszona?

Dziekuję.

Mam 32 lata. Sledziona nie powiększona.

I jeszcze gwoli uzupełnienia - pełniejszy obraz krwi:

RCB = 6,06 [4,50 - 5,90]
HGB = 18,4 [14,0 - 18,0]
HCT = 53,6 [41,0 - 53,0]

MCV = 88,5 [83 - 97]
MCH = 30,4 [28 - 34]
MCHC = 34,3 [32 - 36]
RDW = 14,3 [11,6 - 14,8]
PLT = 326 [140 - 440]

WBC = 9,1 [4,1 -10,0]
LYM% = 27% [25 - 40%]
MID% = 8,1% [0 - 11%]
GRAN% = 65% [40 - 75%]
LYM = 2,5 [1,5 - 4,0]
MID = 0,7 [0 - 0,7]
GRAN = 5,9 [1,8 - 7,7]

Pozdrawiam,

Sebastian Wiosna

4. Data: 2005-05-10 22:16:59

Od: Makro <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Apr 2005 18:13:19 +0200, Sebastian Wiosna napisał(a):

> Dziekuję.
>
> Mam 32 lata. Sledziona nie powiększona.
>
> I jeszcze gwoli uzupełnienia - pełniejszy obraz krwi:

> [...]

Odpowiem w skrócie : nic Ci nie jest!

Makro
--
http://www.cpp.info.pl/forum/
Forum o psychiatrii dla pacjentów

Mała czcionka na komputerze a wzrok !
wychwyty w PET
glupi jas...
Jak rozpocząć działalność gospodarczą...
antybiotyk+witaminy??