1. Data: 2023-02-09 22:52:58

Temat: Re: Serce - które z badań zrobić ?
Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

in <news:ae7fa9cd-10a4-404e-9d6d-0856244029ban@googlegr
oups.com>
user u...@w...pl pisze tak:

> Chcę na własny koszt zrobić badanie serca i w grę wchodzą:
> Tomografia Komputerowa i Rezonans Magnetychy. Jestem po zawale (
> 12 lat), oraz po bypassach - 11 lat. Mam więc pytanie : które z
> tych badań da lepsze informacje lekarzowi. Jest jeszcze coś
> takiego jak USG serca i Test Wisiłkowy. Proszę o jakieś
> podpowiedzi co mam zrobić.

Tomograf to jest rentgen czyli napromieniowanie i kontrast.
Chyba tylko na skierowanie od lekarza.

Rezonans to trzeba wiedzieć dokładnie co ma być obserwowane w sercu.
Wady budowy. Można chybić i pieniądze wydać.

Najwięcej chyba powie echo serca i test wysiłkowy.
Tylko testu wysiłkowego nie chcą robić bez skierowania
bo się boją niewiadomej w jakim stanie jest pacjent.
Czy nie padnie im w trakcie.

Poza tym koronografia zobrazowanie tętnic wieńcowych z kontrastem
dużo mówi ale na to się idzie do szpitala na dwa dni.

ja bym poszedł do kardiologa na echo i zapytał co zrobić więcej.

--
Piter

2. Data: 2023-02-12 21:37:34

Od: "u...@w...pl" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czwartek, 9 lutego 2023 o 21:51:00 UTC PiteR napisał(a):
[..]
> ja bym poszedł do kardiologa na echo i zapytał co zrobić więcej.

Dziękuję - i tak zrobię.

Taa daam
Leki na zapalenie żołądka
Pacjent na rezonans magnetyczny